Online pazarlama, işletmelerin ürün ve hizmetlerini geniş bir müşteri kitlesine ulaştırmasına yardımcı olan etkili bir araçtır. Ancak yanlış uygulamanın veya zayıf bir performansın önemi, ücretli arama bütçelerinden binlerce doların boşa gitmesine ve hatta bazı durumlarda potansiyel müşterilerin tamamen ortadan kaldırılmasına neden olabilir. Bu durum, sitenin satışlarının veya beklentilerinin gerçeğe dönüşmemesi sonucu işletmelerin çevrimiçi pazarlama girişimlerini kötü bir şey olarak görmelerine neden olabilir. Ancak, doğru bir şekilde yürütüldüğünde, çevrimiçi pazarlama hedeflere ulaşabilir ve işletmelerin başarısını arttırmasına yardımcı olabilir. Örnekleyelim;
Eğer bir müşteri ücretli bir reklama yatırım yapmışsa ve bu reklamda belirli bir alıntı verilmişse, ancak müşteri hizmetlerine ulaştıktan sonra bu alıntı yerine getirilmemişse, bu durumda müşterinin beklentilerinin karşılanmamış olduğunu gösterir. Müşteri, reklamındaki belirtilen alıntıyı görmeyi beklemiştir ve bu beklentisinin yerine getirilmemesi, müşterinin memnuniyetsiz kalmasına neden olabilir.
Aynı şekilde, eğer bir diğer müşteri belirli anahtar kelime rotasyonlarını kullanmışsa ve bu rotasyonlar sonucu dönüşümleri beklenen düzeyde alamamışsa, bu durum da bir sıkıntıyı gösterir. Müşterinin belirli anahtar kelime rotasyonlarını kullanması, dönüşümlerini artırmayı amaçlamış olabilir. Ancak, beklenen düzeyde dönüşüm alamamış olması, müşterinin reklamının etkililiğinin düşük olduğunu gösterir ve bu da müşterinin memnuniyetsiz kalmasına neden olabilir.
Bu hizmetimiz ilginizi çekebilir: Reklam Yönetimi
Bir müşteri bir forma CAPTCHA eklemişse ve bu CAPTCHA hiçbir zaman işe yaramamışsa, bu da bir sıkıntıyı gösterir. CAPTCHA ekleme amacı, formun güvenliğini artırmak ve spam girişlerini engellemeyi amaçlamış olabilir. Ancak, hiçbir zaman işe yaramaması, müşterinin beklentilerinin karşılanmamış olduğunu gösterir ve bu da memnuniyetsizlikle sonuçlanabilir.
Bu durumlar, müşterilerin beklentilerinin karşılanmamış olmasına ve hizmet kalitesinin düşük olduğuna işaret eder. İşletmeler, müşterilerin beklentilerini karşılamaya çalışmalı ve hizmet kalitesini artırmaya odaklanmalıdır.
E-ticaret için analitik ve hedef takip etme, etkili bir şekilde pazarlama stratejileri oluşturmanıza ve performansınızı optimize etmenize yardımcı olur.
• Hedef takip etmeyi aktifleştirin ve her hedef için bir değer belirleyin. Hedefleriniz, örneğin ürün satışı, e-posta aboneliği, çağrı talebi gibi olabilir.
• Dönüşüm hünerlerini aktifleştirin. Her bir ölçüm için dönüşüm noktalarını belirleyin ve AdWords, Ad Center gibi platformları kullanarak dönüşüm takibini yapın. Aynı zamanda kaynak, kampanya, reklam, anahtar kelime ve diğer boyutları inceleyin.
• Dönüşüm takibinin doğru şekilde çalıştığından emin olun. Üyeliklerinizdeki hesaplarınızda dönüşüm takibi açık olduğundan emin olun.
• Diğer performans ölçümlerini rutin olarak analiz edin. Kampanya başına çıkma oranı, ortalama ziyaret edilen sayfa ve sitede geçirilen ortalama süre gibi ek performans göstergelerini de inceleyin. Sitenizdeki kötü içerik ve açılış sayfaları kampanyalarınızı etkileyebilir.
• Alışveriş işlemlerini test edin veya bir başkasını bu görev için görevlendirin. İşlem sürecinde yaşanan zorlukları tespit edin ve kullanıcı deneyimini optimize etmek için gerekli değişiklikleri yapın.
• İstenilen eylemlerin tamamlama yeteneğini test edin. Potansiyel kullanıcıların deneyim/kullanılabilirlik sorunlarını belirlemek için test edin.
• E-posta ve telefon üzerinden gerçekleşen işlemleri de analiz edin. Burada önemli olan müşteri yaratmak değil, onlarla ne yapabildiğinizdir.
• Sadece veri setlerini incelemek başarısız bir kampanya için yanıltıcı kararlar verebilir. Bu nedenle, sitenizi rutin olarak test etmelisiniz.
Başarı her zaman bir bedel gerektirir ve bu bedel sürekli olarak tetikte kalmaktır. İşletmenizin online görünürlüğü olan web siteniz, işletmenizin bir parçasıdır ve ondan ayrı olarak görülmemelidir. Eğer müşteri kazanmak öncelikli bir hedefinizse, girişimlerinizi ve elde ettiğiniz sonuçları düzenli olarak test etmelisiniz. İyileştirmeler yapmanız veya teknik sorunlarınız olabilir, bu nedenle varsayımlardan kaçınarak düzenli olarak işletmenizin performansını ve sitenizin uygunluğunu kontrol etmelisiniz. İşletmenizin amaçlarına uygunluk, müşterilerinize hizmet verme kapasitesi, web sitenizin görünürlüğü ve işletmenizin genel yapısını da kapsar. Sürekli olarak tetikte kalmanız ve sitenizin performansını düzenli olarak kontrol etmeniz, işletmenizin başarısı için önemlidir.