Web Sitesi için Tasarım Önerileri

UX ve UI hakkında daha önce sizlere bu yazımızda bahsetmiştik. Bütün tasarım türlerinde olduğu gibi web sitesi tasarımı yapımı yaparken UX’ı en öne alarak tasarlamak ve kullanıcılara iyi bir deneyim aktarmak gerekiyor. Bunları alt başlıklarda inceleyeceğiz.

Ziyaretçi Profilini Tanıyın

Öncelikle yapılması gereken kullanıcılara nasıl hitap edeceğiniz. Bunu yaparken de ziyaretçi profilini doğru tanımlama gerekmektedir. Kullanıcımı deneyimi odaklı olacağından ziyaretçi profili hakkında toplanacak bilgiler tasarım aşamasında dikkate alınması gerekir. Google Analytics raporları üzerinden de ulaşabileceğinizi gibi bu bilgilere, firma raporlarından da verim alabilirsiniz.

Yaş aralığı,cinsiyet dağılımı,meslekler,ilgi alanları,coğrafi bilgiler,dil bu unsurlara örnektir.
Ana Hedefini Belirleyin

Web sitesi hazırlanırken tabii ki bir çok amaç üzerinden bunu değerlendirmek isteyebilirsiniz. Fakat her konuda olduğu gibi bir ana hedef belirleyip diğer konuları alt başlıklar halinde amaç edinmek doğru bir hamle olacaktır. Ziyaretçileri de bu ana hedefe yönlendirecek bir yapı sizi doğrudan başarıya götürmesi muhtemeldir.

Bu ana hedef sizin sitenizin açılma sebebine göre değişecektir. Satış amaçlıyorsanız kullanıcıya satış kanalı üzerinden ürün satmak olabileceği gibi, form doldurmak, ürün tanıtmak, yönlendirmek, geri dönüş almak, üyelik sağlamak gibi uzun bir liste halinde bir çok hedef üretebiliriz. Buradaki amaçların çoğunu kullanmak isteyen tasarımlar, diğerlerine göre daha verimsiz olacaktır.

Tasarımlarınızda Minimal Çalışın

Tasarlarken çok fazla detaylı bilgilerden kaçının. Gereksiz süslemeler ve bilgiler aynı ekran üzerinde kullanıcı açısından işlevsellik oluşturmaz. Tipografi ve renkler ile en sade halde bilgiyi aktarın. Bir ürünü ele aldığımızda, ön tanıtımda kısa bilgiler sunup uzun teknik detayları alt kısımlara ya da pdf gibi formatlarda bölümlerde tutabilirsiniz.

Kullanıcıyı Uyarın! – Call to Action

Web sitenize gelen kullanıcılara bütün bilgileri gerektiği şekilde yani en iyi biçimde aktardınız. Sıradaki aşama artık ana hedefi gerçekleştirmek.  Bunun için kullanıcıyı uyaran, yönlendiren dikkat çekici ibareler kullanmakta fayda vardır. Örneğin; bir ürün ile alakalı, “Hemen Teklif Al”, “Sizi Arayalım” gibi butonlar ile etkili anlatımın ardından teşvik etmek kullanıcıyı harekete geçirmekte büyük rol oynar. İletişim ve Bize Ulaşın kısımlarında ne kadar bilgiler olsa da kullanıcılar satın alma da anlık karar verdiğinden bunu da göz ardı etmemekte fayda vardır.

Formları Verimli Hale Getirin

Web sitesini ziyaret eden kişileri yönlendirdiğiniz form sayfalarında kimi zaman uzayıp giden formlar yüzünden siteden ayrılıyor. Ya da tam satın alma esnasında uğraşmamak adına formu görüp vazgeçiyor
Kesinlikle ilk anda karşıya çıkan formları çok kısa yapın. Ürün ile ilgili bilgi almak isteyen, kendisine ulaşılmasını isteyen kişilerden sadece isim soyisim, numara almak yeterlidir. Aradığınızda da ekstra diğer bilgileri almak mümkündür.
Uzun formları bölüm bölüm ayırarak kısa formlara bölebilirsiniz. Bu şekilde kullanıcıyı sıkmayarak kaçırmadan adım adım ilerlemiş olursunuz.

Düz Metin Kullanmayın

Vermek istediğiniz bilgileri düz metin olarak vermek kullanıcıyı sıkabileceğinden okumayabilirm ve yazıyı pas geçebilir. Bunu engellemek amacıyla özetleyerek grafik ve tipografi ile görseller katarak kullanıcıyı çekebilir, okunma oranını yüksek düzeylere çıkartabilirsiniz.

HTML5’ten Yararlanın
    
Kullanıcı örnek olarak ticari sitenizde aşağı yukarı scroll hareketleri yaparken menü, sepet, hemen al, yeni ürünler vb. kısımları sabit tutturarak kullanıcıya iyi bir deneyim sunmuş olursunuz. En başa dön, iletişime geç gibi kısımları da göz önüne koyarak kolay ulaşım sağlamakta memnuniyeti arttıracaktır.

Kopukluklara Dikkat Edin

Web siteniz bakıldığında bir bütün halinde olmalıdır. Öyle ki düzensiz olması halinde ilk görüşte daha kullanıcı siteye girmekten vazgeçebilir. Hemen Al, Teklif Al gibi butonların yerleşimleri, stil ve yazı büyükleri tamamen bir bütün halinde uyumlu olması şarttır. Alt ve yan sayfalara geçişlerde diğerlerinden çok farklı uyumsuz görünümler ziyaretçinin algılamasında güçlük yaratabilmektedir.