Sosyal Medyadan Nasıl Satış Yapılır

Sosyal medya hayatımızın büyük bir bölümünü oluşturmaktadır. Günde saatlerce vakit geçirmekteyiz. Bu sebeple yeni bir ticaret ağı orada oluştu. İşte satış yolu!

Sosyal medya, bir kitle oluşturmak, markanız veya işletmenizin bilinilirliğini oluşturmanızı sağlar. Bunun için harika bir araç ancak aynı zamanda ürünlerinizi veya hizmetlerinizi doğrudan müşterilerinize satmak için harika bir yöntem de olabilir.
Sosyal medyada nasıl satış yapacağınız, kullandığınız platforma ve hedeflerinizin ne olduğuna bağlı olabilir. Sosyal medyada nasıl satış yapacağınızı düşünmeden önce , hedef müşterinizin nerede bulunabileceğini ve hangi platformlarda bulunabileceğini düşünmek için biraz zaman ayırmanız önemlidir.
En iyi sosyal medya pazarlama ajansları, seçtiğiniz kanala bağlı olarak metrikler ve başarı işaretleri biraz farklı olacağından, önce platformlarınıza karar vermenizi ve ardından her biri için hedefleri belirlemenizi önerir.
Başlamanıza yardımcı olmak için, etrafınızdaki en popüler sosyal medya platformlarından bazılarına ve her birinde satış yapmaya nasıl başlayabileceğinize bir göz atalım.


Facebook'ta satış


Facebook, bugün mevcut tüm sosyal medya ağlarının en geniş kitlesine sahiptir. Yaklaşık 2,45 milyar aylık aktif kullanıcıyla işletmelerin, markaların ve bireylerin platform üzerinden satış yapma fırsatları hiç bu kadar iyi olmamıştı.
İşte Facebook'ta satış yapabileceğiniz farklı yollardan bazıları:
Facebook Mağazaları
Gittikçe daha fazla sayıda işletme ve markanın çevrimiçi satışa geçmesine yanıt olarak Facebook, işletmelerin Facebook ve Instagram'da ücretsiz olarak kolayca çevrimiçi mağaza oluşturabilecekleri mobil öncelikli bir alışveriş deneyimi olan Facebook Mağazaları'nı başlattı.
Facebook mağazaları aracılığıyla, öne çıkarmak istediğiniz öğeleri seçebilir ve WhatsApp, Facebook Messenger veya Instagram Doğrudan Mesajlaşma (DM) aracılığıyla müşterilerinizle bağlantı kurabilirsiniz. Bu özellikler, müşterilerinizle etkileşim halindeyken size büyük esneklik sağlar.
Facebook mağazalarını etkinleştirmek için yapmanız gerekenler:
1.    Facebook'un ticaret yöneticisiyle bir hesap oluşturun
2.    Bir koleksiyon oluşturun
3.    Vitrininizi özelleştirin
4.    Mağazanızı yayınlayın

Facebook Reklamcılığı
İşletmenizin çevrimiçi reklamını daha önce yaptıysanız, muhtemelen daha önce Facebook reklamlarıyla karşılaşmışsınızdır. Facebook'un reklam platformu aracılığıyla, tam olarak istediğiniz müşteri türüne odaklanabilirsiniz.
Facebook şunları oluşturmanıza izin verir:
•    Bir kullanıcının yaşına, ilgi alanlarına, coğrafyasına ve çok daha fazlasına göre temel kitleler
•    Reklamlarınızı çevrimiçi veya çevrimdışı olarak işletmenizle halihazırda etkileşimde bulunanlara hedeflemenize olanak tanıyan özel kitleler
•    Benzer kitleler, böylece en iyi müşterilerinizle benzer veya örtüşen ilgi alanları olan yeni insanlara ulaşabilirsiniz.
Farklı Facebook kitlesi türleri hakkında daha fazla bilgi ve Facebook reklamcılığına başlama konusunda ön adımlar için, Facebook Business destek sayfalarına göz atabilirsiniz .


Instagram'da Satış


Aylık bir milyar kullanıcısıyla Instagram, popülerlik açısından Facebook'un çok gerisinde değil ve büyümesi yavaşlama belirtisi göstermiyor. Bu, markalara ve işletmelere ürün ve hizmetlerini platform üzerinden satmaları için harika bir fırsat verir.
Instagram'da ürün satmaya başlamak için, bir Instagram işletme profili oluşturduğunuzdan emin olmanız gerekir . Bir işletme profili oluşturduktan sonra şunları yapabileceksiniz:
•    Profilinizin her hafta kaç yeni takipçi kazandığını izleyin
•    Takipçilerinizin konumu, yaşı ve cinsiyeti gibi ayrıntılı demografik bilgiler
Bu demografik özelliklerin yanı sıra, Instagram'da bir işletme profiline sahip olmak, Instagram alışverişine erişmenizi sağlar. Facebook Shopping'e benzer şekilde Instagram Shopping, en iyi ürünlerinizi müşterilerinize sergileyen sürükleyici bir vitrin oluşturmanıza olanak tanır.
Instagram Alışveriş, müşterilerinizin Instagram'ın Ara ve Keşfet özelliği içinde ürünlerinizi keşfetmesi için öne çıkan ürünlerinizi organik etkileşim sağlamak üzere gönderileriniz ve hikayeleriniz aracılığıyla paylaşmanıza olanak tanır .
Birisi hikayenizde ürününüze tıklarsa, kullanıcının aşağıdakileri göreceği bir ürün açıklama sayfasına yönlendirilir:
•    Gönderinizdeki ürünün bir resmi
•    Ürün açıklaması
•    Ürünün maliyeti
•    Kullanıcıyı doğrudan ürününüzü satın alabilecekleri web sitenize götüren bir bağlantı
Instagram mağazanızı kurma konusunda daha fazla rehberlik için Facebook'un İşletme sayfalarına bakabilirsiniz. 


Twitter'da satış


Twitter üzerinden satış, Facebook veya Instagram üzerinden satış yapmak kadar öne çıkmasa da, ürün veya hizmetleri satmak ve işletmenizin veya markanızın bilinirliğini arttırmak için hala harika bir platformdur.
2020'de Twitter üzerinden para kazanmanın birkaç farklı yolu vardır:
Reklamlar ve Tanıtılan Tweetler
Twitter Reklamcılığına başlarken, kendi tweetlerinizi tanıtmak veya twitter reklamları yayınlamak arasında seçim yapma seçeneğine sahip olacaksınız.
Tweetlerinizi tanıtmayı seçerseniz, seçtiğiniz tweetler belirli kullanıcıların Twitter akışlarında veya Twitter arama sonuçlarında yeniden görünecektir. Bu tweetler, web sitenizdeki ürün sayfalarına doğrudan bağlantılar veya bir açılış sayfası içerebilir. Böylece hedef kitleniz sattığınız bir ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek için kaydolabilir.
Twitter reklamları daha bütünseldir ve markanız için tek bir hedefe ulaşmak için birden fazla Tweet grubunu kullanmanıza izin verir. Twitter reklamları yerleştirerek, takipçi hesabınızı artırmak, web sitesi tıklamalarınızı veya dönüşümlerinizi artırmak, işinize ilgi gösteren kişilerden e-posta toplamak ve çok daha fazlasını yapmak için bir kampanya oluşturabilirsiniz.
Çözüm Ortaklığı Pazarlama
Twitter, yalnızca kendi ürünlerinizi veya hizmetlerinizi satmak için değil, aynı zamanda niş veya sektörünüzdeki diğer markaların ürünlerini satmak ve tanıtmak için de harika bir platformdur.
Bir şirketin hizmetlerini veya ürünlerini satmak için bir bağlı kuruluş olarak kaydolduysanız, Twitter'ı hedef pazarınızdaki diğer insanlarla etkileşim kurmak ve onlara faydalı olabilecek ilgili ürün veya hizmetleri tanıtmak için kullanabilirsiniz. Bu yaklaşım, hedef pazarınızdaki diğer bireyler veya markalarla iyi ilişkiler kurduysanız ve Twitter'da güçlü bir takipçi kitlesi oluşturduysanız özellikle işe yarar.
Twitter'daki bağlı kuruluş bağlantılarını gereksiz yere spam etmemek önemlidir. Hedef kitlenizle otantik bağlantılar kurmaya, sektörünüzde potansiyel olarak ortak olabilecek diğer kişileri bulmaya ve takipçilerinizin ilgileneceği faydalı ürün ve hizmetleri paylaşmaya odaklanın.
Kendi Ürün veya Hizmetlerinizi Satmak
Diğer markaların ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmanın yanı sıra, kendi ürününüzü satmak için Twitter'ı kullanabilirsiniz. Büyük bir Twitter hedef kitleniz varsa, ürün ve hizmetlerinizin bağlantılarını tweet atabilirsiniz; Bu, özellikle hedef kitlenizi dikkatlice seçtiyseniz ve takipçileriniz nişiniz ve markanızla ilgileniyorsa etkilidir.
Kendi ürünlerinize veya hizmetlerinize çok fazla bağlantı göndermemeye dikkat edin, yararlı içerikler yayınlayın, müşteri sorgularını yanıtlayın ve uygun olduğunda ürünlerinize bağlantılar yayınlayın. Her tweet'te ürünlerinize veya hizmetlerinize bağlantı göndermekten çok daha uzun vadeli bir yaklaşımdır.
 

İşletmeniz için Doğru Platformu Seçin


Facebook, Instagram ve Twitter, satış yapabileceğiniz tek sosyal medya platformları değildir. İşletmeniz veya markanız için hangi sosyal medya platformunun en iyisi olduğuna karar vermek için zaman ayırın ve ardından hangi ürün veya hizmetleri satmak istediğinize dair stratejiye karar verebilirsiniz.