Site Dışı SEO Nedir? Nasıl Uygulanmalıdır?

Site dışı SEO, herhangi bir web sitesinin Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarında üst sıralara çıkması için yapılmış çalışmalara denir. Site dışındaki tüm kaynaklar kullanılarak sitenizin müşterilerinizi trafiği arttırılması amaçlanır.

SİTE DIŞI SEO NEDİR?

Site dışı SEO ya da yaygın olarak kullanılan bir diğer kullanımı ise Off Page SEO'dur. Site dışı SEO, herhangi bir web sitesinin Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarında üst sıralara çıkması için yapılmış çalışmalara denir. Bu çalışmalar, kullanıcı esas alınarak yapılır. Site dışındaki tüm kaynaklar kullanılarak sitenizin müşterilerinizi trafiği arttırılması amaçlanır. Anahtar kelime backlink çalışmaları, açık url bırakma, yorum, sektörel makalelerle bilgi verme ve tüm firma tanıtım çalışmaları site dışı SEO'ya örnek olabilir.

İnternet üzerinden yazılan bloglar, sosyal medya kanalları, sözlükler, haber siteleri, video platformları, TV, Radyo, Gazete, Billboard gibi tüm alanlarda firma ismi, ürün veya hizmetler, anahtar kelimeler ve sloganlarla hazırlanmış tüm reklam ve tanıtım çalışmaları site dışı SEO'ya dahildir.

Site dışı arama yapılırken, web sitenizdeki içerik ve link çıkışları ile doğru orantılı olarak backlink alınır. Böylece web siteniz ile site dışındaki paylaşımlarınız birbirleri ile uyumlu hale gelir ve siteniz arama motorlarında güvenli bir site olarak yer alır. Güvenli site olarak kabul edilmesiyle birlikte, siteniz arama motoru sıralamasında yukarıda yer alır ve buna bağlı olarak site içi ziyaretçi trafiğinizde hızlı artmalar yaşanır.

Arama motorundaki sıralamaları etkileyen site dışı SEO faktörlerinden birkaçı şu şekildedir:

Güven: Güven, bir sitenin Google sıralamasında giderek daha önemli bir faktör haline geliyor. Bu, Google’ın, ziyaretçilerin güvenebileceği meşru bir siteniz olup olmadığını belirler. Güveni arttırmanın en iyi yollarından biri otoriteye sahip sitelerden kaliteli backlinkler oluşturmaktır.

Bağlantılar:  Site dışı SEO oluşturmanın en popüler yollarından biri backlinklerdir. Sitenizin arama motorlarından düşmesini önlemenin hızlı ve kolay bir yolu olduğundan, bağlantılarınızla spam yapan sitelere dikkat etmek istersiniz. Bunun yerine, kaliteli içerik yaratan ve sitenize kendi içerikleriyle bağ kuracak siteler ile ilişik kurmak için zaman ayırın.

Sosyal:  Bir başka önemli site dışı SEO faktörü, beğeniler ve paylaşımlar gibi sosyal sinyallerdir. SEO'yu artırmak söz konusu olduğunda, etkileyicilerden gelen kaliteli paylaşımları aramak istersiniz. Ne kadar kaliteli içerik yayınlarsanız, içeriğinizi başkalarıyla paylaşma olasılığınız o kadar yüksek olur.

 

Kuruluşunuzun dışında olanlarla ilgili doğrudan kontrole sahip olmasanız da site dışı SEO geliştirme şansınızı, başkalarının değerli bulacağı kaliteli içerikler oluşturarak artırabilirsiniz. İçeriğiniz ne kadar alakalı ve ilgi çekici olursa, başkaları da içeriğinize bağlanma ve onu sosyal medyada paylaşma olasılığınızın yüksek olması anlamına gelir. İçeriğinize ne kadar çok insan güvenirse, arama motorları o kadar fazla olacaktır.

Site dışı SEO; sitenizin geleceği ve tanınır olabilmesi için çok önemlidir. Ancak, doğru kullanılmayan site dışı SEO yöntemi markanıza zarar verebilir. Bunun önüne geçebilmek için aşağıda sıraladığım  maddeleri doğru şekilde uygulamanız gerekiyor.

 

Başarılı Site Dışı SEO Uygulamaları Nasıl Olmalı?

  • Arama motorlarında üst sıralarda yer alabilecek kalite ve özgünlükte içerikler üretmelisiniz. 
  • Google'un web site kalite yönergelerini uygulayarak sitenize ziyaretçi çekmelisiniz.
  • Üst sıralarda yer alan diğer web sitelerinin içerik ve performans analizlerini yapılarak backlink kaynaklarından link almaya çalışmalısınız.
  • Web siteniz için kalitesiz sitelerden reklam çalışmaları yapmamalısınız. Bu durum sizin sitenizin de kalitesini düşürmesine yol açabilir.
  • Olumlu bir tavır benimseyerek Google, Facebook, Instagram, Google Plus, Linkedin, Pinterest, Twitter gibi platformlardan yorum ve değerlendirmeler alabilirsiniz.
  • İnternet dünyasına sektörünüzle alakalı özel, yüksek çözünürlüğe sahip çok kaliteli resimler göndermek ve başkalarının kullanımını sağlamak.
  • Google Analytics veya benzer uygulamalar kullanarak sitenize gelen linkleri, gelecek olan spamları kontrol etmeli, engellemeli ve reddetmelisiniz.
  • Sitedeki içeriklerinizi, hashtag kullanarak mutlaka etiketlemelisiniz. Böylelikle de sosyal medya kanallarında yeni ziyaretçiler bulabilir, etkileşim sağlayabilirsiniz. 
  • Firmanıza marka değeri katacak anahtar kelimelerinizle profesyonelce hazırlanmış Google Adwords, Yandex Direct ve tüm sosyal medya reklamları vermek.

Kuruluşunuzun dışında olanlarla ilgili doğrudan kontrole sahip olmasanız da site dışı SEO geliştirme şansınızı, başkalarının değerli bulacağı kaliteli içerikler oluşturarak artırabilirsiniz. İçeriğiniz ne kadar alakalı ve ilgi çekici olursa, başkaları da içeriğinize bağlanma ve onu sosyal medyada paylaşma olasılığınızın yüksek olması anlamına gelir. İçeriğinize ne kadar çok insan güvenirse, arama motorları o kadar fazla olacaktır.