SEO Nedir? SEO'yu Etkileyen Faktörler Nelerdir?

SEO, arama motoru optimizasyonu anlamına gelen bir kısaltmadır. Başka bir deyişle SEO, web sitenizin tasarımında ve sitenizi bir arama motoruna daha çekici hale getirir.

SEO nedir ve nasıl çalıştığını bilmek ister misiniz? Bu basit SEO rehberini sizin için hazırladık.
Müşterilerimizden aldığımız en büyük sorulardan biri de SEO nedir ve nasıl çalışır? Sadece web sitelerini oluşturmaya başlayan veya bir web sitesinin yeniden tasarlanmasından geçen işletmeler için, arama motoru optimizasyonu veya SEO biraz korkutucu olabilir.
Ancak bu şekilde olmak zorunda değil.
Deneyimli bir şirket içi SEO ortağı olmasanız bile, yine de arama motoru optimizasyonunuzu geliştirmenize yardımcı olacak bazı olumlu değişiklikler yapmaya başlayabilirsiniz. Biraz SEO bilgisiyle, zaman zaman markanızın arama motoru sıralamasını iyileştirmesini sağlayabilirsiniz. Ancak sadece biraz..
Aşağıda, milyon dolarlık soruya bir cevap vereceğiz -  SEO nedir ve nasıl çalışır ? Ayrıca, SEO'nun temellerinden bazılarını ele alacağız, böylece işinizi nasıl etkilediğini ve iyi durumda olmak için ne yapmanız gerektiğini daha iyi anlayabilirsiniz.
Eğer buradaysanız, muhtemelen SEO nedir ve nasıl çalıştığını merak ediyorsanız  . Daha derine inelim.

SEO Nedir ve Nasıl Çalışır?

SEO, web sitenizi arama motoru sonuç sayfasından organik veya ödenmemiş trafik almak için optimize etme işlemi olan arama motoru optimizasyonu anlamına gelen bir kısaltmadır. Başka bir deyişle, SEO, web sitenizin tasarımında ve sitenizi bir arama motoruna daha çekici hale getiren içeriğinde belirli değişiklikler yapmayı içerir. Bunu, arama motorunun web sitenizi arama motoru sonuç sayfasında en iyi sonuç olarak göstermesini umuyorsunuz.
Arama motoru optimizasyonu, sıralamanızı etkileyen tüm farklı faktörlere gelince oldukça karmaşık hale gelse de, temel işlemin anlaşılması zor değildir. Arama motorları kullanıcıları için en iyi hizmeti sunmak istiyor. Bu, arama motoru sayfalarında yalnızca yüksek kalitede değil, aynı zamanda arayanın aradığı şeyle de alakalı sonuçlar sunmak anlamına gelir.
Arama motorları sitenin ne hakkında olduğunu daha iyi anlamak için farklı web sitelerini tarayacaktır. Bu, belirli konuları veya anahtar kelimeleri arayanlara daha alakalı sonuçlar sunmalarına yardımcı olur. Benzer şekilde, arama motorları, gezinmeyi ve okumayı ne kadar kolay olduğunu belirlemek için siteyi tarayacak, kullanıcı dostu siteleri arama motoru sonuçları sayfasında daha yüksek sıralamayla ödüllendirecektir.
SEO, kurum sitelerinin alakalı anahtar kelimeler ve kelime öbeklerinin arama motorlarında üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için geçirdiği süreçtir. Örneğin, bir kuş evi inşa etme konusunda bir makaleniz olduğunu varsayalım. İçeriğinizi doğru kişilerin önüne çıkarmak için, bu blog gönderinizi optimize etmek istersiniz, böylece “bir kuş yuvası inşa etmek” ifadesini arayan herkes için en iyi sonuç olarak görünecektir.
 İşiniz için SEO'nun birçok faydası var  . SEO'nuzu geliştirerek, arama motorlarında görünürlüğünüzü arttırmak için çalışabilirsiniz. Bu, daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanıza yardımcı olur. Daha ilgi çekici ve etkili SEO odaklı içerik oluşturarak, organik trafik getirme şansınızı artırabilirsiniz.

SEO Etkileyen Faktörler



Artık SEO'nun ne olduğunu ve nasıl çalıştığını bildiğinize göre  , arama motoru optimizasyonu sıralamanızı etkileyebilecek faktörlerden bazılarına göz atalım. Arama motoru devi  Google, siteleri sıralamak için kullandıkları kesin algoritmayı asla bırakmayacak. Ancak, arama motoru sonuç sayfası (SERP) sıralamasını etkileyen faktörlerin bazıları hakkında oldukça iyi bir anlayışa sahibiz. Bu faktörler, aşağıda tartışacağımız site içi ve site dışı faktörleri içerir.

İçerik pazarlama
Site içi ve site dışı SEO faktörlerinin bazılarına geçmeden önce, içerik hakkında konuşalım. İçerik, hem arama motorlarını çekmek hem de kuruluşunuzun site ziyaretçileriyle bağlantı kurmasına yardımcı olmak için etkilidir.
Sitenizde bulunan daha kaliteli, alakalı içerik parçaları, arama motorlarının arama sonuçlarında sayfalarınızı daha yüksek sıralarda tutacaktır. Benzer şekilde, sitenizde ne kadar ilgi çekici ve etkili içerik varsa, ziyaretçilerinizin web sitenizde kaliteli bir zaman geçirmeleri ve hatta bir satın alma işlemi yapma olasılıkları o kadar yüksek olur.
Hem arama motorları hem de ziyaretçileriniz için optimize edilmiş içerik oluşturmanın sırrı, iyi yazılmış ve kitlenizle en alakalı konularda çeşitli türde içerik parçaları oluşturmaktır. İçeriğinizin ve dolayısıyla arama motoru sıralamasının iyileştirilmesine yardımcı olmak için odaklanabileceğiniz birkaç içerik türü:
 
•    Blog gönderileri ve makaleler
•    Sosyal medya içeriği
•    E-kitap ve teknik incelemeler
•    Nasıl Yapılır Kılavuzları ve Rehberleri
•    Videolar ve ses kayıtları
•    Infographics veya diğer görsel içerik
 
Siteniz için içerik oluştururken göz önünde bulundurulması gereken bir diğer önemli şey de SEO anahtar kelimeleri ve cümleleridir. Bunlar, bir arama motoru kullanıcısının sorularına veya ilgili ürün ve hizmetlerine cevap ararken yazabileceği ilgili kelime ve ifadelerdir. Bu anahtar kelimeler ve kelime öbekleri etrafında içerik oluşturduğunuzda, bu anahtar kelimeler için arama motoru sonuç sayfasında daha yüksek sıralama şansınızı artırırsınız.
İçeriğinizi ve dolayısıyla arama motorunuzun sıralamasını etkileyebilecek bir diğer faktör de içeriğinizin ne kadar güncel olduğudur. Güncellik temel olarak kuruluşunuzun sitenize ne sıklıkta yeni içerik gönderdiğini belirtir.Ancak, yepyeni içerik oluşturmak, içeriğinizi güncel tutmanın tek yolu değildir. Ayrıca, içeriği güncelleyerek, daha etkili hale getirmek için yeniden yazarak veya zaman içinde yeni bilgiler ve istatistikler ekleyerek içeriğinizi güncelleyebilirsiniz.
İçerik oluşturmak zaman alsa da, sonuçta karşılığını fazlasıyla ödeyecek. Arama motorları harika içeriği severler ve tüketiciler kuruluşunuzun sağlayabileceği değeri daha iyi anlamak için kaliteli içeriğe ihtiyaç duyarlar. Birkaç blog yazısı oluşturarak başlayın. Düzenli okuyucu kitlesi ve takipçi grubunuz olduğunda, kuruluşunuz yeni müşterileri çekmek için farklı türden içerikler oluşturabilir.

Site İçi SEO

Site içi SEO faktörleri, web sitenizde gerçekleşen unsurlardır. Bunlar üzerinde tam kontrol sahibi olabilirsiniz.. Bu da SEO için en iyi uygulamaları izleyerek zaman içinde bu faktörleri iyileştirmek için çalışabileceğiniz anlamına gelir. Yalnızca içerik pazarlamanın ötesine geçerek sitenizin HTML’inin daha derin seviyelerine gider.
İşte arama sıralamanızı geliştirmenize yardımcı olabilecek site içi SEO faktörlerinden sadece birkaçı:
•    Başlık Etiketi -  Her sayfadaki başlık etiketi, arama motorlarına sayfanızın ne hakkında olduğunu gösterir. İçeriğinizin odaklandığı anahtar kelime ve işletme adınız da dahil olmak üzere, bu, 80 veya daha az karakter olmalıdır.
•    Meta Açıklaması -  Web sitenizdeki meta açıklaması, arama motorlarına her sayfanın ne hakkında olduğu hakkında biraz daha bilgi verir. Bu aynı zamanda ziyaretçileriniz tarafından sayfanın ne hakkında olduğunu ve alakalı olup olmadığını daha iyi anlamak için kullanılır. Bu, anahtar kelimenizi içermeli ve ayrıca okuyucuya içeriğin ne hakkında olduğunu söyleyebilecek kadar ayrıntı sağlamalıdır.
•    Alt başlıklar -  Yalnızca alt başlıklar içeriğinizi ziyaretçilerin okumasını kolaylaştırmaz, aynı zamanda SEO'nuzu geliştirmenize yardımcı olabilir. Arama motorlarının içeriğinizin ne olduğunu daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için H1, H2 ve H3 etiketlerini kullanabilirsiniz.
•    Dahili Bağlantılar -  Sitenizdeki diğer içeriğe bağlantılar veya dahili bağlantılar oluşturmak, arama motorlarının siteniz hakkında daha fazla bilgi edinmesine yardımcı olabilir. Örneğin, belirli bir ürün veya hizmetin değeri hakkında bir gönderi yazıyorsanız, blog postanızdaki ürün veya hizmet sayfasına bağlantı verebilirsiniz.
•    Resim Adı ve ALT Etiketleri -  Web sitenizdeki veya blog içeriğinizdeki resimleri kullanıyorsanız, aynı zamanda anahtar kelimenizi veya kelime öbeğinizi resim adına ve alt etiketine dahil etmek isteyeceksiniz. Bu, arama motorlarının, kullanıcılar belirli bir anahtar kelime veya kelime öbeği için resim araması gerçekleştirdiğinde görünebilecek resimlerinizi daha iyi dizine eklemesine yardımcı olur.

SEO anahtar kelimelerinizi ve ifadelerinizi stratejik olarak sayfalarınıza yerleştirirken, aşırı optimizasyondan kaçınmak önemlidir. Google ve diğer arama motorları, içerik boyunca çok fazla anahtar kelime kullanmaya çalışırsa sayfanızı cezalandırır.
Ayrıca, her bir içerik parçasının yalnızca bir veya iki anahtar kelimeye odaklandığından emin olmak istersiniz. Bu, içeriğinizin belirli ve alakalı olmasını sağlamaya yardımcı olur. Aynı anda çok fazla anahtar kelime ile mücadele etmeye çalışmak, genellikle odaklanmamış ve ince içerik oluşturduğundan arama motoru optimizasyonunuzu olumsuz yönde etkileyebilir.
Site içeriği, arama motoru sıralamalarınızda hayati bir rol oynar, ancak site mimarinizi de dikkate almak önemlidir. Arama motorlarının sayfalarınızı ve içeriğinizi taramasını veya taramasını kolaylaştıran bir web sitesi tasarımı kullanmalısınız. Sayfalarınız arasında iç bağlantılar oluşturmak ve bir site haritası oluşturmak hem sitenizin taranabilirliğini geliştirmeye yardımcı olabilir hem de arama motorlarınıza içeriğinizin daha iyi anlaşılmasını sağlamış olursunuz.
Sitenizin mimarisine gelince bir başka endişe de web sitenizin mobil dostu olup olmadığıdır. Birçok tüketici mobil cihazlar hakkında bilgi ve marka arıyor. Bu kullanıcıların web sitenizi mobil cihazlarından görüntüleyebildiklerinden, okuyabildiklerinden ve dolaşmalarından emin olmanız gerekir. Bu sadece kullanıcı deneyimini değil aynı zamanda SEO'nuzu da etkileyebilir.

Site Dışı SEO

Kuruluşunuzun denetlediği site içi SEO öğelerine ek olarak, sıralamanızı etkileyebilecek site dışı SEO faktörleri de vardır. Bu site dışı faktörler üzerinde doğrudan kontrole sahip olmamanıza rağmen, bu faktörlerin lehinize sonuç verme şansınızı artırabilmeniz için yollar vardır.
İşte arama motorundaki sıralamalarını etkileyebilecek site dışı SEO faktörlerinden birkaçı:
•    Güven -  Güven, bir sitenin Google sıralamasında giderek daha önemli bir faktör haline geliyor. Bu, Google’ın, ziyaretçilerin güvenebileceği meşru bir siteniz olup olmadığını belirler. Güveni arttırmanın en iyi yollarından biri otoriteye sahip sitelerden kaliteli backlinkler oluşturmaktır.
•    Bağlantılar -  Site dışı SEO oluşturmanın en popüler yollarından biri backlinklerdir. Sitenizin arama motorlarından düşmesini önlemenin hızlı ve kolay bir yolu olduğundan, bağlantılarınızla spam yapan sitelere dikkat etmek istersiniz. Bunun yerine, kaliteli içerik yaratan ve sitenize kendi içerikleriyle bağ kuracak siteler ile ilişik kurmak için zaman ayırın.
•    Sosyal -  Bir başka önemli site dışı SEO faktörü, beğeniler ve paylaşımlar gibi sosyal sinyallerdir. SEO'yu artırmak söz konusu olduğunda, etkileyicilerden gelen kaliteli paylaşımları aramak istersiniz. Ne kadar kaliteli içerik yayınlarsanız, içeriğinizi başkalarıyla paylaşma olasılığınız o kadar yüksek olur.

Kuruluşunuzun dışında olanlarla ilgili doğrudan kontrole sahip olmasanız da, site dışı SEO geliştirme şansınızı, başkalarının değerli bulacağı kaliteli içerik oluşturarak artırabilirsiniz. İçeriğiniz ne kadar alakalı ve ilgi çekici olursa, başkaları da içeriğinize bağlanma ve onu sosyal medyada paylaşma olasılığınızın yüksek olması anlamına gelir.İçeriğinize ne kadar çok insan güvenirse, arama motorları o kadar fazla olacaktır.

Biz Sizi Arayalım