Minimum Bütçeyle Bir Uygulama Nasıl Tanıtılır?

Bir marka sahibi iseniz veya kurumsallığa adım atan yeni bir markaysanız akıllı telefonlar için uygulamalar vazgeçilmezdir. İşte aplikasyon tanıtma yolları.

Bir uygulamayı tanıtmanın birçok farklı yolu vardır. Makale, arama motoru reklamları, sosyal medya reklamları en iyi uygulamaları kısaca açıklamaktadır.

İçerik pazarlaması harikalar yaratabilir, ancak en az altı ay sonra izlemeye başlayabileceğiniz için sonuç hemen olmaz.

Ne kadar erken blog yazmaya başlarsanız o kadar iyi. Yayınlanmadan önce bile bir haber bölümü, sosyal medyaya bağlantılar ve bir medya kitine sahip bir web siteniz olmalıdır.
Yayınlandıktan sonra, geriye kalan, web sitenizdeki uygulama mağazalarına bağlantılar eklemektir. Bir uygulamayı tanıtmak için farklı platformlar deneyin; Zamanla, güçlü bir trafik kaynağı olur. 

Bunlar nasıl senkronize edilmelidir? Geliştirme süreci, yolculuğunuzun başlangıcındaki en belirgin içerik kaynağıdır.

İş akışını paylaşan ekibiniz müşteriler arasında güven uyandırabileceği ve marka kimliği duygusu sağlayabileceği için 'perde arkasını' göstermekten çekinmeyin. Çok fazla içerik oluşturma yeteneğiniz yoksa, farklı platformlar için nasıl ayarlayacağınızı düşünün.;
 Sadece ürüne odaklanmayın, itibar kazanın.
 
 Kullanıcılarla etkileşim kurun. 
 UGC'yi (Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik) kullanın. 
Diğer uygulama geliştiricilerin hangi içeriği hazırladığını keşfedin. Hangi formatları ödünç alabilirsin? Nasıl öne çıkabileceğinizi anlamak için rakiplerinizi inceleyin.

SEO'nuzu geliştirin


Çevrimiçi içerik yerleştirdiğiniz için, insanların sizi bulabileceğinden emin olmanız gerekir. Her şey SEO ile ilgili. Bununla ilgili hiçbir şey bilmiyorsanız, önce SEO'nun temellerine bir göz atın . İşte dahili web sitesi optimizasyonu için gerekli minimum ayrıntılar;
•    Otomatik olarak oluşturulan sayfa kopyalarını kaldırın.
•    Meta etiketlerini, başlık etiketlerini ve alt başlıkları doğru görüntüler için düzenleyin.
•    Bir site haritası yapın.
•    Web sitenizin açılış hızını en iyi şekilde ayarlayın
Dahili optimizasyonu tamamladığınızda, harici olana geçin - web sitenize diğer web sitelerinden mümkün olduğunca çok sayıda bağlantı alın. PR ile ilgili - ayrıntıları aşağıda bulabilirsiniz.


Bir medya kiti derleyin
 

Web siteniz, uygulamanızın ne hakkında olduğunu anlamanızı kolaylaştıran geniş bir medya kitine sahip olmalıdır. Bunu kendiniz için bir CV olarak düşünün.
Uygulamanızı ve temel özelliklerini kısaca açıklayın, indirmesi kolay bir biçimde logolar, simgeler ve ekran görüntüleri yayınlayın, sosyal medyaya bağlantılar, bir tanıtım videosu ve ana kişiler.


Hedef kitleniz için medya seçin


Elinizde bir medya kiti ve içerikler ile iletişim kurmak daha kolay.  Kendinizi mobil endüstri medyasıyla sınırlamayın - hedef kitlenize uygun medyayı arayın. Kullanışlı bir adımsayar mı yaptınız? Uygulamanızı tanıtmak için bir spor dergisi seçimine veya bir fitness blog yazarının incelemesine ihtiyacınız var.

Analizler , podcast reklamlarının giderek daha etkili hale geldiğini gösterdiğinden podcast'leri ihmal etmeyin . Promosyon için hiç bütçeniz yoksa, podcast'e konuşmacı olarak girebilirsiniz. Bazı hikayelere ve uzmanlığa ihtiyacınız olacak. Aynı zamanda her gün pek çok küçük ama gelecek vaat eden kanallar ortaya çıkıyor.

İlk aşamada, reklamları uygun fiyatlı olacaktır. Dahası, bu tür podcast'ler uzun vadeli bir trafik kaynağıdır. Yeni dinleyiciler geçmiş kayıtlara geri dönecek ve bağlantıları takip edecek (asıl önemli olan, siz ona girmeden önce açıklamadaki bir bağlantı üzerinde anlaşmaktır).
 

Viral içerik

Kullanıcılar, uygulamanızı arkadaşlarıyla paylaşabilmelidir. Ne kadar çok kanal sunarsanız o kadar iyidir: sosyal medya, her türlü anlık mesajlaşma programı ve e-posta.
Kullanıcılarınıza uygulamanızı tanıtmak için paylaşmak isteyip istemediklerini sormak için doğru zamanı seçin. Kullanıcıların uygulamanın değerini anlaması için çok erken olmamalı ve ilgilerini kaybetmemeleri için çok geç olmamalıdır. En önemlisi, harekete geçirici mesajınız işleyişinizin önüne geçmemelidir.
 
Nike Run Club uygulaması iyi bir örnektir. Yalnızca rotalarınızı sosyal medyada paylaşmanıza değil, aynı zamanda gelecekteki gönderinizi özelleştirmenize de olanak tanı
Ve biraz da viral olmak hakkında bilgi aktaralım. İnsanlar, güçlü pozitif duygular uyandıran (komik, eğlenceli, ilham verici) içeriği aktif olarak paylaşmaya hazırdır. Çeşitli formatları denemekten ve icat etmekten çekinmeyin. Belki Instagram’da viral olursunuz?


İşbirliği arayın

Küçük bir bütçe, bir izleyici değişimi için her türlü işbirliğini düzenlemenin bir nedenidir: konuk gönderilerinden, ortak yayınlardan ve web seminerlerinden çevrimdışı olmaya kadar.

Örneğin, Uygulama Klipleri kurulum gerektirmez ve örneğin bir QR koduyla erişilebilir. Bu, yerel bir bar veya kafeyle ortak olmak için iyi bir nedendir. Başka nasıl çevrimdışı olabileceğinizi düşünün. Sana ihtiyacı olan insanlar nerede?
Örneğin kitap kulübü toplantılarında bir meditasyon uygulamasının hedef kitlesini arayabilirsiniz, ancak bunu bir iş merkezinin gürültülü bir odasında yaparsanız daha iyi olur.


ASO (App Store Optimizasyonu) üzerinde çalışmaya başlayın

Belki de ASO, tanıtım yapmanın en hesaplı yoludur. Tıpkı mağaza dünyasındaki SEO gibi. ASO, kullanıcıların sizi diğer milyonlarca uygulama arasında bulmasına olanak tanır. Daha görünür hale gelmek ve görünümleri yüklemelere dönüştürmek için optimizasyona ihtiyaç vardır. Metne ve görsel öğelere dikkat edin.

Checkaso, metin ASO'yu ve grafik ASO'yu nasıl geliştireceğiniz konusunda yönergelere sahiptir . Uygulama optimizasyonunuzun düzeyinin bir göstergesi olan ASOindex'inizi bularak başlayabilirsiniz. Bu sıfır bütçe gerektirir. 

Öne çıkmayı düşünün

Uygulamanızı mağazalar için optimize ettikten sonra, öne çıkmayı düşünün: App Store ve Google Play'in başyazılarına girmeyi deneyin. Kaliteli bir uygulamanız varsa, bu zor değil. Önemli olan mağaza kurallarına uymak ve ürününüz gibi editörler yapmaktır.

Mağazanın ana sayfasında tamamen ücretsiz olarak göründüğünüz için öne çıkma her geliştiricinin en sevilen hayali gibi görünüyor. Ancak öne çıkmanın bir diğer tarafı var.
Uygulamanıza yönelik dikkatin keskin bir şekilde artması, tüm hataları ve eksiklikleri vurgulayabilir, bu da keskin bir düşüşe, düşük derecelendirmeye ve kullanıcıların sizi terk etmesine neden olabilir. Yani, teknik olarak hazır olup olmadığınızı öncelikle yüzüncü kez kontrol etmeniz gerekiyor.


Uygulamanız için ücretli reklamları test edin

Birçok geliştirici, nereden başlayacağını bilmeden ücretli reklamlardan korkar. Para harcamak ama istediğiniz sonuçları alamamak can sıkıcıdır. Bütçeniz yetersiz olduğunda bu özellikle kötüdür. Aşağıda, yeni başlayanlar için bir uygulamayı tanıtmanın üç temel ipucu verilmiştir.

  • Tüm kanalları test etmek için minimum bir bütçe ayırın . Kanal başına 100-150 Türk Lirası ayırın ve hafta boyunca hangisinin en fazla dönüşümü sağladığını görün. Yani, neye ihtiyacınız olduğuna bağlı olarak yüklemeler, kayıtlar veya satın almalar.
  • Hangi kanalları denemeli? Facebook ve Instagram, yarım günde basit bir test kampanyası oluşturabileceğiniz tek bir reklam hesabına sahiptir. Herhangi bir uygulama geliştiricisinin üstesinden gelebileceği için Google Play ve App Store'da bir kampanya oluşturmak çok kolaydır.
  • Google Ads, kurulumu biraz daha karmaşık bir araçtır, ancak ortalama olarak diğer platformlardan daha uygun maliyetli olma eğilimindedir. Bununla birlikte, fiyat büyük ölçüde ayarların, reklam öğelerinin ve daha fazlasının kalitesine bağlıdır.
  • Bir izleme ve ilişkilendirme aracı uygulayın. Bu, lansmandan önce yapılmalıdır, aksi takdirde hangi kanalın ne kadar dönüşüm getirdiğini anlamayacaksınız. Popüler analiz araçları arasında Appsflyer, Adjust, Kochava ve Branch bulunur.
  • Her şeyi hesaplayın ve medya planınıza güvenin. Analiz, tek bir yeni kullanıcının size ne kadara mal olacağını gösterecektir. Bu verilere dayanarak, net maliyetlerle bir medya planı oluşturabilir ve buna bağlı kalabilirsiniz. 


Yeni fikirler arayın
 

Pazarlama, yaratıcılık gerektirir. Bu arada, bütçe ne kadar küçükse, o kadar yaratıcı olursunuz. Bir uygulamayı tanıtmak için yeni fikirler nereden alınır?
İyi sanatçılar kopyalar büyük sanatçılar çalar. Etrafınıza bakın: rakipleriniz ve diğer geliştiriciler ne yapıyor? Mobil dünyadaki yenilikler ve bunu tanıtım için nasıl kullanabilirsiniz? Rakiplerinizi araştırmaktan çekinmeyin.

Bütçeli uygulama pazarlaması için bir kontrol listesi
1.    Yayınlanmadan önce bir web sitesi ve sosyal medya hesapları oluşturun. 
2.    İçerik pazarlaması yapın, farklı platformlar deneyin, kullanıcıların katılımını sağlayın ve UGC'yi kullanın.
3.    Dahili web sitesi SEO'su gerçekleştirin.
4.    Web sitenize bir medya kiti yerleştirin.
5.    Medya incelemeleri üzerinde çalışın.
6.    Farklı ortak çalışmaları deneyin (hem çevrimiçi hem de çevrimdışı).
7.    Kullanıcılara uygulamanızı arkadaşlarıyla paylaşmaları için zamanında hatırlatın.
8.    Sık sık ASO üzerinde çalışın.
9.    Öne çıkmaya hazırlanın ve başvurun.
10.    Minimum bütçeyle reklam platformlarını test edin ve bir medya planı oluşturun.