Microsite Nedir?

Microsite Nedir?
Mikrositelerin tanımlanması zordur ve çok çeşitli ortamları kapsayabilir. Sürekli olarak bir mikrositeyi “şirketin ana sayfasının dışında yaşayan markalı bir içerik sitesi” olarak tanımlar.

Mikrositeler çeşitli biçimlerde olabilir:
Bazı mikrositler, endüstri bilgisini gösteren ve markaları konu uzmanları olarak konumlandıran temelde uzmanlaşmış bloglardır. Red Bull’un Red Bülteni, markayı maceracı ve eğlenceli bir şekilde konumlandıran özel bir blogdur. Redbull.com'dan ayrı kendi mikrositesi olarak başladı - fakat görebildiğiniz gibi, Redbull.com altında markaya bir dikey olarak birleştirildi.

Infographics, özellikle ana web sitesinden ve navigasyondan bağımsız olarak etkileşimli, işlevsellik halinde bir mikrosite şekli olabilir. Sponsor marka ile ilgili bir konuya dikkat çekebilirler. Derby LLC’nin “Kentucky’nin Görsel Kılavuzu”, Derby LLC’nin faaliyet gösterdiği bölge marka adı ile bağdaştıran harika bir infografiktir.

Bazı mikrositler, pazarlamadaki oyunlaştırma eğilimlerini takip eden etkileşimli deneyimlerdir. Oyun tasarımı, ilgili bir ürün endüstriye bağlanabilir veya sadece marka ile ilişkili bir “katma değer” sunabilir. 2014 yılında Coca-Cola, her bir URL'yi ahh.com'dan [-with-61-hs] .com'a, ayrıntılı bir mikrosite stratejisinin bir parçası olarak satın aldı.

Kampanya temelli mikro siteler genellikle büyük ölçekli bir pazarlama kampanyasının merkezi merkezi olarak hizmet eder. Ek pazarlama kanalları (sosyal medya ve hatta televizyon reklamları gibi) ziyaretçileri dönüştürme umuduyla siteye trafik çekmektedir.

Şirketler Neden Mikrosite Oluşturur?
Şirketlerin mikrosite yatırımları için farklı nedenleri var. Mikrositeler, kullanıma hazır düşünme ve stratejiyi oluşturma avantajına sahiptir. Ana şirket web siteleri bazen oldukça standart bir menü çubuğuyla sınırlı hissedilebilir. Orta ölçekli işletmelerin kaçının gezinme çubuğunda aynı dört bağlantıya sahip olduğunu düşünün: Hakkımızda, Mağaza, Kariyer, İletişim.

Adil olmak gerekirse, şirket sitesi navigasyonunun bu standardizasyonu aslında iyi bir durumdur. Bu yeni web sitelerini ilk kez ziyaret edenlerin sitenin navigasyon seçeneklerine aşinalık ve rahatlık hissedebildiğinden, internet genelinde daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlar. Yine de, bu format genellikle şirketlerin deneme yapma, yaratıcı olma ve daha da önemlisi, kendilerine değer getiren belirli, hedef kitlelere katılma becerisini sınırlar.
Bir mikro site oluşturmayı seçerseniz, aklınızdaki belirli iş hedeflerini yönlendiren bir deneyim oluşturmaya odaklanın. Bu hedeflerden bazıları şunları içerebilir:

Hedef kitlenizin demografisine erişin.
Kullanıcıların belirli ve değerli bir işlem yapmalarını sağlayın (e-postalara kaydolma gibi).
Yeni bir ürün lansmanı etrafında marka bilinirliği oluşturun.

Mikrositeler, iş hedeflerinize göre uygun bir şekilde tasarlanıp, uygulandığında ve kullanıldığında, altı farklı şekilde değer sağlayan son derece güçlü bir pazarlama taktiği olabilir:

Mikrositenin Faydaları
Marka bilinirliği oluşturmak
Son derece ilgi çekici, etkileşimli ve paylaşılabilir mikrositeler markanızı birden fazla kanalda tanıtır. Bilgilendirici veya eğlenceli olan - ancak bir ürüne bağlı olmamayan mikrositler - markanızı tüketicinin aklında belirgin tutar. Ürünlere veya ürün hatlarına adanan mikrositler bunu daha somut bir şekilde yapabilir ve müşterilerin işletmenizin onlara sağlayabileceği değeri keşfetmelerini sağlar.

Bu tür bir marka bilincini artırmak, iş modeliniz veya sektörünüz ne olursa olsun, satışları artırmada ilk adımdır. Müşterileri ürün veya hizmetinizi satın almaya ikna etmeden önce, onları markanız ve sağladığınız değerden haberdar etmelisiniz. Tüketiciler daha fazla sosyal alıcı haline geldiklerinde (çevrimiçi incelemeler ararken, arkadaşlardan Facebook'tan satın alma tavsiyesi almasını istemek ve satışlarını ağlarıyla paylaşmak), marka bilinirliğini sağlamak şirketinizin büyüme potansiyeli için çok önemlidir.

SEO Değeri Oluşturun
Arama motorları hala çevrimiçi kullanıcı davranışlarına hâkim durumda .Bu nedenle SEO ve SEM uygulamaları hala bir pazarlama stratejisinin önemli bir parçası. Mikrositeler, SEO çabalarınızı çeşitli şekillerde artırabilir. Popüler, yüksek kaliteli mikrositler, web'de paylaşılma eğilimindedir. Projenize bağlı olarak, mikrositenizi bulabilen ve öne çıkarabilen reklam vepazarlama blogları, oyun siteleri hatta yerel blogcular var. Güçlü bir bağlantı kurma kampanyası daha fazla dış bağlantılara yol açabilir.

Güvenilir web sitelerinden ve bloglardan gelen mikro sitelerinize bağlantı, arama motoru pazarlaması çabalarınız için büyük bir destek sağlar. Mikrositeniz kendi URL’nizde barındırılıyorsa (örneğin, www.yourwebsite.com/microsite)bazı pazarlamacıların "markalı dikey" dediği şey budur.Güçlü ve ölçülebilir SEO avantajları bekleyebilirsiniz. Dış bağlantılar, sitenizin arama motorlarında sıralamasını belirlemek için bir numaralı kaynak olarak kabul edilir. Mikrositenizi ne kadar çok insan paylaşırsa, o kadar çok arama motoru web sitenizi güvenilir ve güvenilir olarak görecektir. Bu, tüm hedeflenmiş anahtar kelimelerinizdeki sıralamanızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Mikrositeniz için ayrı bir URL seçtiyseniz (örneğin, www.yourmicrosite.com), bunların ölçülmesi biraz zor olsa da, bazı SEO avantajlarından yararlanabilirsiniz. Mikro sitenizin bir şekilde kendi web sitenize bağlanacağını varsaymak adil olur. Mikro siteniz paylaşıldıkça, ana sitenize geri dönerek güvenilir bir bağlantı haline gelir ve ana sitenize bağlantı eşitliği ekler.

Web sitesi avantajlarının ötesinde, bazı şirketler bir veya iki yüksek değerli (ve sık aranan) anahtar kelime etrafında oluşturulan bir mikro site oluşturmayı seçebilir. Bu anahtar kelimelere adanmış bir site oluşturarak, sitenizi rakiplerinize ve anahtar kelime kampanyalarına göre daha üst sıralara yerleştirerek SEO'nuzu iyileştirebilir.

Müşteri katılımını arttırın
Anlaşmalı müşteriler, markanız konusunda daha mutlu ve daha enerjiktir. Kuruluşunuzun onlara sunduğu değeri görüyorlar. Kuruluşların da katılımı tesis etmesi için güçlü bir iş teşviki var. Anlaşmalı müşterilerin iade alıcıları olma olasılıkları daha yüksektir ve ayrıca güçlü ağızdan ağıza pazarlamanın da anahtarıdır (hala en güçlü pazarlama kanalı!). Müşterilerinizi veya potansiyel müşterilerinizi heyecanlandırabilirseniz, deneyimlerini arkadaşlarınızla paylaşma olasılıkları yüksektir.

Bu nedenle mikrositeler etkileşim için inanılmaz araçlardır. Birincisi, oldukça paylaşılabilir durumdalar. Ama aynı zamanda gerçek anlamda etkileşimli olma şansı da var. Tatil kartımız, insanları sitemizde vakit geçirmeye ve yarattıklarını arkadaşlarınızla paylaşmaya teşvik eden etkileşimli bir kardan adam üreticisidir. Kullanıcıları sizinle ve içeriğinizle anlamlı bir şekilde etkileşimde bulunmaya teşvik eden mikrositler oluşturarak, gerçek bir dolar etkisine sahip olacak bir sadakat ve bağlılık düzeyi oluşturabilirsiniz.

Yeni müşteri adayları oluşturun
Müşteri katılımını arttırmaya, SEO çabalarınızı arttırmaya ek olarak, mikrositeler yeni müşteriler oluşturmak ve satış huninize potansiyel müşteriler eklemek için mükemmel bir kaynak olabilir. Bu sitelerin basit tasarımı ve anlaşılır yaklaşımı, başka türlü ulaşamadığınız yeni hedef kitlelere katılımda inanılmaz etkili olmalarını sağlar.

Mümkün olan en fazla potansiyel müşteriyi üretmek için, birkaç önemli şeyi göz önünde bulundurmak önemlidir:

Oluşturduğunuz site, potansiyel müşterileriniz için kullanımı kolay, eğlenceli ve basit olmalıdır.
Sitenizin net bir amacı olmalı, bu nedenle gereksiz hale getirebilecek gereksiz bilgiler veya özellikler eklemekten kaçının.
Sitenizin özellikleri veya tasarımıyla devrim niteliğinde olmanıza gerek kalmazken, genellikle daha büyük bir kitleyi çekmek ve çekmek istediğinizi anlayın. Satış dönüşüm huninize ne kadar fazla potansiyel satış eklerseniz, sonunda o kadar fazla ödüllendirileceksiniz.
Son olarak, iyi yerleştirilmiş, iyi tasarlanmış bir harekete geçirme ifadesi ("düğmeler" düşünün) eklenmesi dönüşüm oranınızı artırma konusunda tüm farkları ortaya çıkarabilir. Sitenizin içeriğini tamamlayan çekici bir CTA, ziyaretçilerinizi markanız, ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmeye teşvik edecektir.

Bilgi ve konu uzmanlığı göstermek
Birçok mikro site, bir şirketin belirli bir sektördeki, belirli bir ürün veya hizmetteki uzmanlığını gösterir. Potansiyel müşterileri eğitmek için mikro sitenizi kullanmak, sizi kendi alanınızdaki bir uzman olarak konumlandırabilir. Markanızı uzman bilgisine sahip olarak konumlandırmak, yalnızca şirketinizi güvenilir olarak oluşturmakla kalmaz, gelecekteki yeni ortaklıklar için fırsatlar sunar. Güvenilirlik, günümüzün son derece bağlı ve ağ dünyasında dünya satıcıları, yatırımcılar, gözden geçirenler, müşterilerin hepsinde olduğundan çok daha fazla önem taşır. Güvenilir, dürüst markalara önem verir. İtibarınızı ve değer sağlama geçmişinizi nasıl bulacağınızı bilirler. Bunu göz önünde bulundurarak, iyi tasarlanmış bir mikrosite, marka güvenilirliğini artırabilir.

İşinizi ve marka değerinizi net bir şekilde açıklayın
Mikrositeler ayrıca, işinizi, sunduğunuz değeri daha da zorlamadan veya satış yapmadan daha iyi açıklamak için mükemmel platformlar olarak hizmet verebilir. İyi hazırlanmış bir sitenin kendine özgü doğası, marka hikaye anlatıcılığına odaklanmış, ayrıntılı bir yaklaşımla sonuçlanır. Ürünleri veya hizmetleri benzersiz ve eğlenceli yollarla vurgulamayı kolaylaştırır.

Bu aynı zamanda ziyaretçilerin marka mesajlarınızı daha iyi anlamalarına yardımcı olma yolunda uzun bir yol kat ediyor. Küçük bir - iki sayfalık bir spot ışığının sunduğunuz belirli bir ürün veya hizmetin değerini ortaya çıkarması üzerindeki etkiinde şaşırabilirsiniz. Daha büyük markalar özellikle belirli demografik bilgileri sunmayı veya bireysel ürünleri tanıtmayı hedefleyen mikrositelerden faydalanabilir.

Mikrosite sizin için uygun mu?
Mikrositler herkes için değildir. Mikrositeler, çok çeşitli sektörlerde çeşitli işletmelere hizmet edebilir. Bir çok hazırlık ve strateji ile bir mikro site pazarlama hedeflerinize, genel iş stratejinize etkin bir şekilde hizmet edebilir.