Markalaşma için Etkili Sosyal Medya Stratejileri

Günümüzde kurumsallığa geçişte ilk adım markalaşmadan geçmektedir. Markalaşma için geçilecek yollardan biri de sosyal medyayı aktif şekilde kullanımıdır.

Sosyal medya, işletmeler ve müşteriler arasında önemli bir köprü sağlar. Sosyal medya , şletmeler ve tüketici arasında marka güveni oluşturmak için en önemli olduğuna inandıkları platformdur.

Sosyal medya kullanıcıları, ilk etapta dünya çapında 4,5 milyon internet kullanıcısı iken şu an önemli sınır olan 3,8 milyar sayısını aştı.

Sosyal medyada güçlü bir marka varlığı oluşturarak daha geniş bir kitleye ulaşabilir ve satışlarınızı artırabilirsiniz.


Markalaşma Nedir?


Markalaşma bir logodan çok daha fazlası ve milyar dolarlık bir şirket olmak. Marka, insanların ürününüzü, hizmetinizi, işinizi, hatta sizi bir kişi olarak nasıl algıladıklarıdır. Markalaşmanın amacı, insanların sahip olmasını istediğiniz algının olduğundan emin olmaktır. Markanızı aktif olarak pazarlamıyor olsanız bile, bu algı hala var olacaktır.

Marka Hedefleri
Sosyal medya marka stratejisine başlarken, ilk anahtar marka hedeflerinizi belirlemektir. Ne elde etmeye çalışıyorsunuz? En yaygın olanları:
•    Ürününüz veya hizmetiniz hakkında farkındalık yaratmak
•    Yeni potansiyel müşteriler aracılığıyla iş yaratmak
•    Satışları artırmak
•    Müşteri sadakatini artırmak
•    Daha yüksek bir müşteri hizmeti standardı sağlamak


Sosyal Medya Markası


Her sosyal medya platformunda olmanıza gerek yok. Hedef kitlenizi bulundukları yerde bulun ve çabalarınızı oraya odaklayın. Tek bir platformda harika şeyler yapmak, hepsinde biraz yapmaktan daha güçlüdür. Bütçeye ayıracak vaktiniz yoksa, bir tane ile başlayın ve tüm mevcut zamanınızı buna ayırın. Derslerinizi öğrenin, notlarınızı alın. Daha sonra, öğrendiğinizi mümkün olduğunda diğer sosyal platformlara uygulayın.

Tutarlılık Önemlidir
Sosyal medya platformlarında tutarlı olun. Tutarlı ve sık sık gönderi paylaşmıyorsanız, görünmezsiniz.
Bir marka inşa etmek bir gecede olmaz. Zaman ve özveri gerektirir.
Markanızın profili Facebook, Instagram, Twitter, Google, LinkedIn, şirket blogunuz ve diğer her yerde marka kimliğinizle uyumlu olmalıdır. İçerik, her platformdaki demografik özelliklere göre değişiklik gösterse de, yine de tutarlı olmalıdır. En önemli şey, profillerinizin insanların markanız olarak tanıyacakları ortak bir konuya sahip olmasını sağlamaktır.


Marka Sesi ve İmaj
Ürün veya hizmetiniz hedef kitlenin demografisini ve bir markanın sosyal medyadaki sesini ve tarzını belirleyecektir. Hedef kişilerinize bağlı olarak, onlara neyin hitap ettiğini ve markanızın iletişim kurabileceği üslup türünü öğrenebileceksiniz.
Markanızın sosyal medyada olmasının ana sebebinin bilgilendirmek veya eğlendirmek olduğunu belirleyin. Çoğu durumda, ikisinin bir kombinasyonu olabilir. Sosyal medyanızın bilgi sahibi olmasını istiyorsunuz, ancak aynı zamanda bazı eğlencelerin ilginin en üst düzeye çıkmasına ve hedef kitlenizin ilgisini çekmesine yardımcı olduğunu görebilirsiniz.
Bu kararları verdikten sonra, şirkette marka adına konuşan herkes bir referans olabilmesi için bir stil kılavuzu hazırlayın. Ayrıca kelime dağarcığı, sloganlar ve kişilik özelliklerini de dahil edin.


Görsel Marka
Stil kılavuzu, görsel markalama öğeleri içermelidir. Resimlerinize, grafiklerinize ve videolarınıza aynı renklerin ve yazı tiplerinin yansıtılması gerekmektedir. Bir video yayınlandığında, kaplama metin yazı tipleri, blog yayınınızın öne çıkan görüntüsü için kullandıklarınıza benzer mi?
Zamanla, müşterileriniz gönderilerdeki tutarlılığı görür ve markanızın logosunu veya sosyal medyayı görmeden bir gönderinin sizden geldiğini anlamaya başlar. Bu tür bir marka tanınırlığı, sosyal medya markalama çabalarınızın nihai amacıdır.
Aynı duyuru türü için grafik şablonları oluşturun. Sadece aynı görünmekle kalmaz, aynı zamanda gönderirken zaman kazandırır.


Sosyal Medyada Sohbetler Yapın
Sohbet ederek, etkileşim kurarak ve önemseyerek müşterilerle ilişki kurmaya odaklanın. Ürünleri veya hizmetleri aşırı tanıtmaktan kaçının. Bilgi verin, yorumlara yanıt verin ve DM'ler. İnsanlar kendilerine değer veren bir markaya güvenmek ister.

Hikayeler
İnsanlar iyi bir hikayeyi sever. Hikaye anlatmanın güçlü bir etkisi vardır, hikayeyi kendi fikirlerine ve deneyimlerine dönüştürmelerine neden olur. Markayı seven şirket veya müşteriler hakkında onlara kişisel bir deneyim yaşatır.

Etkiyi Görün
Sosyal medya bir markalaşma aracından daha fazlasıdır, etkili bir şekilde öne çıkmanın ve müşterilerin ilgisini çekmenin ve ilgisini korumanın bir yoludur.
Hedeflere ulaşmak için stratejileri uygulamak bazen bir sosyal medya markalaşma stratejisinin en zor kısmı olabilir. Bununla birlikte, biraz planlama ve tutarlılıkla, hem sosyal medya, hem tıklama oranları hem de satışlar üzerindeki etkisini göreceksiniz. Markanız hedeflerine ulaşacak!