Kullanıcı Arayüzünü Daha Erişilebilir Hale Getirmenin Yolları

Kullanıcı deneyimi dijital dünyada altın değerindedir. Kullanıcı deneyimi olmadan ziyaretçileri sitenizde tutamazsınız. İşte bunu geliştirecek altın tavsiyeler.

Dijital ürünlerin dünyada devrim yarattığına şüphe yok. Hayatımızda internete erişimin bir insan hakkı olarak ilan edildiğini görmeye geldik.
Sonsuz görünen bilgilerden her zaman sadece birkaç tık uzaktayız. Faturalarımızı ödemekten ve yemek sipariş etmekten hatta ünlü kişilerle etkileşime girmeye ve çevrimiçi bir varlık yaratmaya kadar her şeyi yapabiliriz. Buna rağmen, tüm dijital deneyimlere erişilemez.

Birçoğu engelli insanları kullanıcılarının küçük bir alt kümesi olarak görse de, bu bir yanlıştır. Örneğin; ABD’de Her 5 Amerikalıdan 1'i engelli. Engelli Amerikalıların % 54'ü çevrimiçi oluyor. Neyse ki, dünya da ki tüm web geliştiriciler web'in herkes için tasarlanması gerektiğini anlamaya başlıyor.

Erişilebilir bir web sitesi tasarlanmış ve kodlanmış bir web sitesidir , engelliler bunları kullanabilir. Tasarımcıların, sezgisel kullanıcı arayüzleri ve deneyimleri oluşturmak için çalışırken erişilebilirlik hakkında düşünmeleri önemlidir.

Şu anda, yalnızca kamu sektörü web siteleri , web sitelerini yerleşik ortam için belirlenenlere benzer erişilebilirlik standartlarına sahip tutan Web İçeriği Erişilebilirlik Yönergeleri ile uyumlu olmalıdır . Önümüzdeki yıl ve önümüzdeki yıllarda özel sektöre uyum sağlamaya başlaması için baskı yapıldığını göreceğiz.

İşte web sitenizi daha erişilebilir hale getirecek bazı şeyler.


Kullanıcıların sayfaları ve içeriği yeniden boyutlandırmasına izin verin


Kullanıcılar, ürününüzü birçok farklı cihazda çeşitli ekranlardan görüntülüyor. Kullanıcıların, ihtiyaçlarına göre içeriği yeniden boyutlandırabilecekleri kullanıcı deneyimlerinden keyif alıyor. Şu senaryoyu hayal edin: Bir kullanıcı bir alana bilgi girer ve sayfa otomatik olarak alanı yakınlaştırır. Bu konumda, kullanıcının gerçekleştirdiği eylemi sağlamak için uzaklaştırma veya yakınlaştırma yeteneğine sahip olması gerekir. Bunu kolayca yapılabilir hale getirmek, kusursuz bir deneyim yaratır.


Arama çubuğunun bulunmasını ve kullanılmasını kolaylaştırın


Göze çarpan, kullanımı kolay bir arama çubuğu, büyük markaların en iyi şekilde kullandığı bir araçtır.
Kullanıcı deneyiminin ortak bir amacı, bir arama çubuğuna bilgi girmek için gereken tıklama miktarını sınırlamak gibi kullanıcının bir görevi tamamlaması için gereken çabayı en aza indirmektir. Örneğin, bir sayfanın akış platformunda, arama sembolüne tek bir tıklama sizi sadece arama sayfasına götürmekle kalmaz, aynı zamanda sorgunuzu yazabilmeniz için klavyeyi de açar.
İki tıklama yerine arama simgesini tıklayın, bilgi aramak istediğinizi otomatik tahmin eder ve klavyenin otomatik olarak açılmasını sağlar.


Her resme alternatif metin ekleyin


Alt etiketlerin faydaları SEO'nun ötesine uzanır. Alternatif metin, görme engelli kişilerin resimlerinizi anlamasını kolaylaştırır. Bu, özellikle tamamen dekoratif olmayan görüntüler için önemlidir.

Alternatif metin kısa tutulmalıdır. Çoğu ekran okuyucusu metni yaklaşık 125 karakterle kestiğinden, bu sayı veya altında tutulması önerilir. Instagram , 2018'de platformlarında bir alternatif metin işlevi sunduğunda manşetlere çıktı. Diğerlerinin yanı sıra bu hareket, erişilebilir kullanıcı arayüzünün bir trend olmadığının erken bir işaretiydi.


Bölüm başlıklarını kullanın


Tıpkı bir kitap veya bir sokak tabelası gibi, dijital ürünlerin de bilgiyi, kullanıcıyı bir sonraki adıma düzenleyen, yönlendiren bir şekilde sunması beklenir.
Bir blogdaki veya bir sayfanın üst kısmındaki bir alt başlık gibi bölüm başlıkları, kullanıcıların okuduklarını hatırlamalarına yardımcı olur. Bir web anketinde, katılımcıların % 67'si sayfadaki başlıklar arasında gezinmeyi tercih ettiklerini söyledi . Bu bulgu, "bul" özelliğini kullanmaktan, sayfanın bağlantılarında gezinmekten ve tüm sayfayı okumaktan daha üst sıralarda yer aldı.

Renk kontrastını kullanın

Belki de, maksimum okunabilirliği sağlamak için doğru renk kontrastını kullanmak, kullanıcı arayüzünüzü daha erişilebilir hale getirmenin anahtarıdır. Metninizin arka planla yeterli kontrastı olmadığını veya yazı boyutunuzun kontrastını tamamlamadığını fark edeceğiniz zamanlar vardır. Renkleri daha erişilebilir hale getirmeye çalışırken, doğru yaptığınızı bilmek için aşağıdaki kaynakları kullanın. 


Menü gezinmesinde bağlantı metnini kullanın


Bu şekilde, menü öğelerini bulmakta güçlük çeken kullanıcıları dikkate alır: hangi sekmenin üzerine geldiklerini bilmek ve sitenin neresinde olduklarını anlamak ister. Olası bir çözüm, bir kullanıcı bir sayfadaki menü öğesinin üzerine geldiğinde, ekran okuyucunun bağlantı metnini okuyarak söz konusu düğmeyi yüksek sesle okumasıdır.
Sezgisel olarak, kullanıcı bu öğeye tıklar ve seçtiği sayfaya yönlendirilir. Ayrıca önemli bir tavsiye; 44px daha küçük tıklanabilir alanlar için cömert boyutları sağlamaktır. Menüde gezinme, kullanım durumundan bağımsız olarak herhangi bir sitenin en önemlilerinden biridir. Resimlerin açıklamalarını eklemek için alternatif metin kullanmaya benzer şekilde, bağlantı metinleri kullanıcının gezinmesiyle ilgili öğelerde yardımcı olabilir.