İşletmenizi Büyümek İçin Instagram Hikayelerini Kullanmanın 10 Yolu

Son yıllarda oldukça popüler olan Instagram, sadece sosyalleşme aracı olarak mı kullanılmalı? Cevabınız hayır ise tam da olmanız gereken yerdesiniz! Milyonlarca kullanıcıya kısa sürede ulaşma imkanı sağlayan Instagram, işletmenizi büyütmek için fırsatınız olabilir.

Sosyal medya oldukça güçlüdür. Bu herkesçe kabul edilen bir gerçektir. İşinizi çeşitli şekillerde büyütmenize yardımcı olabilir ve böylece başarılı bir işletme sahibi veya pazarlamacı olabilirsiniz. Ancak, bunun gerçekleşmesi için, pazarlama amacıyla hangi platformların kullanılacağı ve bunların en yüksek ROI'yi almak için nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olmanız gerekir.

Şu an Facebook, insanların pazarlama ve reklamcılık için kullandığı bir platform olmasına rağmen, giderek daha fazla insan Instagram'a yatırım yapmaya başlıyor. Peki neden?

Çünkü, Facebook’un modası yavaşça geçiyor. Instagram’ın popülerliği artıyor. Özellikle gençler, Facebook'un yerine Instagram’ı tercih ediyor.  Bu nedenle, bugünlerde, işinizi kurmak için diğer sosyal medya platformlarından ziyade Instagram'ı kullanmak daha mantıklı. Soru şu: Nasıl?

Instagram'ı  işinizi büyütmek için nasıl kullanabilirsiniz? İşte cevabı: Instagram Hikayelerinden yararlanarak. Daha fazlasını bilmek ister misiniz? Sayfayı biraz aşağı kaydırın.

Instagram Hikayeleri

Instagram Hikayeleri bildiğiniz üzere, kullanıcıların 24 saat sonra kaybolan eğlenceli çıkartmalar ve metinlerle dolu resimlerin yanı sıra, fotoğraflar da göndermelerini sağlayan bir özelliktir.
Şimdi, işte hayati bir soru: Neden tamamen yeni Instagram yayınları yapmaya odaklanmak yerine, pazarlama amaçlarıyla Instagram Hikayelerini dikkate almalı, yaratmalı ve kullanmalısınız? Çünkü:

•    Instagram Hikayeleri günlük 400 milyon aktif kullanıcıya sahiptir.
•    Herkes için eğlenceli ve ilgi çekicidirler.
•    Hızlı bir şekilde kaybolsalar da, muhteşem sonuçlar verebilirler.

Instagram Hikayeleri ile işinizi nasıl büyüteceğinizi öğrenmeye hazır mısınız? Hadi başlayalım o zaman!

Müşteri Geri Bildirimi Toplayın

Müşterilerinizden geri bildirim almak, işinizin gelişimi için çok önemlidir. Sonuçta, müşterilerinizin ürünlerinizden ve hizmetlerinden memnun olup olmadığını tam olarak bilmeniz mümkün değildir. Bir şeylerin iyileştirilmesi gerekebilir. Ayrıca müşterilerinizin ihtiyaç ve zevklerinin neler olduğunu nasıl bilebilirsin?

Müşteri geri bildirimi toplamıyorsanız, geriye kalan tek şey tahmin etmenizdir. Bu nedenle, müşterilerinizden işinizle ilgili görüşlerini istemeniz çok önemlidir.

Instagram Hikayeleri ile müşteri geri bildirimlerini toplamak sizin için her zamankinden daha kolay olabilir. İzleyicileriniz için son derece ilgi çekici ve eğlenceli olabilir. Tek yapmanız gereken bir hikaye oluşturmak ve etkileşimli bir anket etiketi kullanmaktır.

E-posta listenizi oluşturun

Instagram Hikayeleri'nin e-posta pazarlama stratejinizi geliştirebileceğini biliyor muydunuz? Bu doğru! Hikayeler özelliği ile daha fazla e-posta abonesi alabilirsiniz ve böylece e-posta listenizi büyütebilirsiniz. Peki nasıl? 10 bin veya daha fazla takipçiye ulaştığınızda Instagram, hikayelerinize bağlantılar eklemenize izin verir. Böylece, oraya kayıt sayfanıza bir link koyabilirsiniz.

Şimdi hatırlamanız gereken bir şey var. Instagram Hikayeleri'ndeki tüm bağlantılar görünmez, yani "Daha Fazla Gör" seçeneğinin altında gizli:

Bu nedenle, müşterilerinizin Hikayenize bir bağlantı eklediğinizi anlamasını sağlamak için “Kayıt olmak için yukarı kaydır” gibi bir harekete geçirme ifadesi de ekleyin.

Keşfedilebilirliğinizi artırın

Instagram Hikayeleri, markanız için daha fazla yerel müşteri elde etmenize yardımcı olabilir. Konum etiketleri sayesinde, izleyicilerinize belirli bir anda nerede olduğunuzu, partilerinizin veya yardım toplantılarının nerede yapılacağını bildirebilirsiniz. En önemlisi mağazanızın nerede olduğunu bildirebilirsiniz. Bu nedenle, özellikle tuğla ve harç depoları olan işletmeler için kullanışlıdır. Konum etiketlerinin yardımı ile mağazanıza daha fazla yaya trafiğini kolayca çekebilirsiniz.

Müşteri-marka ilişkisini güçlendirmek

İşinizi güçlendirmek istiyorsanız, müşterilerinizi sadık müşterilere dönüştürmeniz gerekir. Sonuçta, markanıza ne kadar çok insan sadık olursa, o kadar çok kazanırsınız. Şimdi, müşterilerinizin mağazanızdan ürün satın almaya devam etmelerini sağlamak veya hizmetlerinizi kullanmak için, onlarla daha yakın bir ilişki kurmanız gerekir. Instagram Hikayeleri size bu konuda yardımcı olabilir.

Müşterilerinizle ilişkilerinizi güçlendirecek Instagram Hikayeleri içeriği için birkaç fikir:

•    DIY (yani “kendin yap”) videolarının yanı sıra kolay öğreticiler oluşturun ve paylaşın.
•    İlgi çekici sorular sorarak izleyicilerinizle etkileşim kurun.
•    Takipçilerinizden özür dileyin ve teşekkür edin.
•    UGC'yi paylaşın (yani “kullanıcı tarafından oluşturulan içerik”) ve böylece müşterilerinize içeriklerine önem verdiğinizi gösterin.

Blogunuza trafik çekin

Her gün blogunuzda ilgi çekici bir blog yazısı oluşturmak, yayınlamak ve ardından SEO’nuzu arttırmak doğru orantılı olarak satışlarınızı da arttırır. Kitlenize daha iyi bağlanmanıza yardımcı olmak için de harika sonuçlar verebilir. Ancak, yeni blogunuzun içeriğini kimse bilmiyorsa, hiçbirini başaramazsınız. Unutmayın, trafik kendisini blogunuza yönlendirmez. Bu nedenle, yeni blog yayınlarınızı tanıtmak bir zorunluluktur.

Blogunuza daha fazla trafik çekmenin en iyi yolu, yeni içeriğinizi Instagram gibi sosyal medya platformlarında paylaşmaktır. Yapmanız gereken tek şey, izleyicinize harika yeni blog gönderiniz hakkında bilgi verdiğiniz ve buna bir bağlantı eklediğiniz bir hikaye oluşturmak. Bu kadar!

Satışlarınızı Arttırın

Satışlarınızı arttırma da, yeni ürünlerinizin fotoğraflarını ve videolarını sosyal medya platformlarında paylaşarak, insanları çevrimiçi mağazanıza ziyaret etmeye teşvik etmekten daha iyi bir yolu var mı? Sanırım yanılmıyoruz?

Ancak, bu stratejiyle ilgili ufacık bir sorun var. Genel olarak, insanlar her gün yeni ürünler, indirimler veya özel teklifler hakkında bilgilendiren düzinelerce reklamla bombardımana tutulmaktan nefret ediyor. "Şimdi Alışveriş Yap!" diye teşvik ediyorlar. insanlar seni takip etmemeye başlayacaklar. Çözüm nedir? Tabii ki Instagram Hikayeleri!

Instagram Hikayeleri, izleyicilerinize mağazanızdaki yenilikleri bildirmek için harika bir yer. Çünkü her gün milyonlarca insan Hikayeleri izliyor (çok büyük bir izleyici kitlesi var) ve 24 saat sonra yok oluyorlar (bu yüzden takipçileriniz pazarlama mesajlarıyla boğulmuş hissetmeyecekler).

Potansiyel Müşteri Kitlenizi Oluşturun

Dürüst olalım, müşterileriniz sayesinde işletmeniz var. Ne kadar çok müşteriniz olursa, o kadar başarılı olursunuz ve işiniz o kadar hızlı gelişir. Şimdi, ilk soru şudur: nasıl daha fazla müşteri kazanabilirsiniz? Çevrimiçi izleyicinizi oluşturmanız gerekir, çünkü daha fazla sayıda takipçi daha fazla müşteri anlamına gelir.

İşte ikinci soru: izleyicinizi nasıl oluşturabilirsiniz? Cevap: Binlerce kişiye ulaşmanın en iyi yollarından biri, doğru etiketlerle ilgi çekici Instagram Hikayeleri oluşturmaktır. İşletmenizi büyütmek için markanıza bağlı ve belirli bir zamanda popüler olan etiketleri kullanın:

Marka bilincini arttırın

Marka bilinirliği, müşterilerinizin markanızı ne ölçüde tanıyabildiğidir. Markanızı ne kadar çok insanın tanıması, o kadar iyidir. Sonunda, markanız genel bir terim (Jeep, Pampers veya Tupperware gibi) ile değiştirilebilir ve bir milyoner haline gelirsiniz. Bu harika olmaz mıydı?

Ancak, bu hedefe ulaşmak için, markanızı tanıtmaya daha fazla odaklanmanız gerekir. Bunu çeşitli şekillerde ve birçok kanalda yapabilseniz de, en kolaylarından biri Instagram Hikayeleri oluşturmaktır. Basitçe, söz ettiğiniz içeriği paylaşın. Web seminerlerinizi, toplantılarınızı, podcast'lerinizi, etkinliklerinizi veya röportajlarınızı tanıtın. Ayrıca logonuzu, oluşturduğunuz her yeni hikayenin sonuna ekleyebilirsiniz.

Marka sadakatini arttırın

İşletmenizden daha fazla kar elde etmek için, her ay sadece yeni müşteriler elde edemezsiniz, fakat daha önce de belirttiğim gibi, müşterilerinizi sadık müşterilere dönüştürün. Sonuçta asıl başarı, bir kişinin mağazanızdan bir kez değil, birkaç kez satın almayı seçmesi durumunda gerçekleşir. Bu nedenle ürünlerinizi ve hizmetlerinizi rakiplerinizin üzerinde tercih edersiniz.

Müşterilerinizi sadık müşterilere dönüştürmek kolay değil. Ancak, başarılabilir. Yapmanız gereken tek şey, örneğin, işinizle ilgili daha fazla bilgi paylaşarak ve işinizin “perde arkası” özelliklerini içeren markanıza olan bağlılığı artırmaya başlamaktır. Yani samimiyet kurmaktır.

Markanızı hümanize edin

İnsanlar şirketlerle (veya daha kötüsü, robotlarla) uğraşmaktan nefret eder. Bir insanla muhattap olmak istiyorlar. Bu şekilde daha net anlaşabileceğini düşünüyorlar. Böylece, müşterilerinizin sizi, işinizi, ürünlerinizi, hizmetlerinizi algılaması, onlara markanızın arkasında bir insan olduğunu ve çok büyük bir şirket olmadığını gösterirseniz artacaktır.

Bu nedenle, kişiliğinizi, tarzınızı gösterin. Eğlenceli videolar yayınlayarak insanların ilgisini üzerinize çekin.  Hayırseverlik etkinlikleri gibi ilginç içerikleri paylaşmak için Instagram Hikayelerinizi kullanın. Kitlenizle daha fazla etkileşim kurun. Başkalarının nasıl yaptığını kontrol edin.

Pazarlama amacıyla Instagram Hikayelerini kullanmaya hazır mısınız?

İşinizi büyütmek için Instagram Hikayelerini kullanmanın birçok yolu vardır. Bu nedenle, sayfayı yukarı ve aşağı kaydırın, ipuçlarını tekrar okuyun ve en faydalı ve yararlı bulduklarınızı takip edin.

Ayrıca, bu makaleyi ilginç bulduysanız ve arkadaşlarınıza yardımcı olabileceğini düşünüyorsanız, paylaşın! Instagram büyümelerini ticari büyüme için nasıl kullanacağınıza dair başka fikirleriniz varsa, bize fikirlerinizden bahsedin. Ne düşündüğünüzü bilmek isteriz.