İnternet Reklamcılığı Nedir? Nasıl Avantajlar Sağlar?

İnternet reklamcılığı, gelişen dünya içerisinde işletmelerin tanıtım yapmak için başvurduğu en pratik yoldur. Aynı zamanda da geniş kitlelere kolay yoldan ulaşılabildiği için de en çok tercih edilen sektörlerden biri haline gelmiştir.



İnternet reklamcılığı
, interneti küresel bir pazarlama platformu olarak kullanan dünya çapındaki insanlara, tanıtım mesajları iletmek için bir araçtır.

Web teknolojileri, 1990'larda geliştikçe internet reklamcılığı, TV ve radyo reklamları, gazete reklamları, reklam panoları gibi geleneksel pazarlama yöntemlerine sanal bir eşdeğer olarak göründü.

Çevrimiçi reklamcılığın neden bu kadar popüler olduğunu öğrenelim ve en sık kullanılan türlerini keşfedelim; arama motoru reklamcılığı , e-posta pazarlaması, sosyal medya reklamcılığı, görüntülü reklamlar, yerel reklamcılık ve diğerleri.

İnternet Reklamcılığı Neden Önemlidir?

Global Kitleye Erişim:  Günümüzde, insanlar Google, Bing ve diğerleri gibi arama motorları aracılığıyla ürünler ve hizmetler hakkında bilgi arama alışkanlığına sahiptir. İnternet reklamcılığı, tekliflerinizi dünya genelinde 4,3 milyardan fazla web kullanıcısı önünde göstermenin bir yoludur. İnternet üzerinden tüm dünyayı kolayca hedefleyebilirsiniz.
Her bütçeye uygun:  2.000 kişilik hedef kitleye ulaşmanın asgari maliyeti, geleneksel reklam yöntemlerine kıyasla üç kat daha ucuzdur; bu nedenle, küçük bir aile işletmesinden büyük bir işletmeye kadar herhangi bir şirket, çevrimiçi reklamları kullanabilir ve finansal kaynaklarından en iyi şekilde yararlanabilir.

Web sitesine trafik çeker: Siteye ne kadar çok ziyaretçi gelirse, potansiyel müşteriler o kadar fazla olur. Bu da daha fazla satış yapmanızı sağlar. İnternet reklamcılığı, kullanıcıların dikkatini çekmeyi ve web sitenize yönlendirmeyi amaçlamaktadır. Dijital reklamlarda gösterilen teklifler merak uyandırmalı ve insanlara tıklamaları için iyi bir neden vermelidir.

Hedeflemeye izin verir: Filtrelemeden herkese reklam veren geleneksel pazarlama medyasının aksine, internet reklamcılığı mesajı özellikle hedef kitleye, müşteriye dönüşmesi en muhtemel insanlara reklamı gösterir. Örneğin, bir seyahat ekipman şirketi, seyahat etmek isteyen kullanıcılara reklam vermek, sosyal medya reklamlarını, beğenileri ve paylaşımları teşvik etmek için kullanabilir.

Yeniden hedeflemeyi etkinleştirir:  Birçok müşteri adayı herhangi bir şey satın almadan çevrimiçi mağazasını ziyaret ederse, göz attığı web sitelerinde gösterilen banner reklamlar ile onlara markanızı hatırlatabilirsiniz.

Kullanıcıyı harekete geçirir ( Call to Action): İnternet reklamcılığı, hedef kitlenizle iletişim kurmak için doğru yerde, doğru zamanda görünmenize yardımcı olur. Küçük bir firmaya sahipseniz, ürünleri göstermek için Instagram ve Pinterest gibi sosyal medyaları kullanın. Haberleri paylaşmak ve hedef kitlenizle uzun süreli ilişkiler kurmak için onları e-posta pazarlamasıyla güçlendirin. Farklı dijital reklam türlerini akıllıca karıştırarak, şirketinizin her zaman mevcut ve hizmete hazır olduğunu gösterebilirsiniz.

Ölçülebilir: Maliyetin ve verimliliğin yaklaşık olduğu çevrimdışı pazarlamanın aksine, Google Analytics gibi web analitiği platformları ile çabalarınızın ve internet pazarlamacılığınızın getirisini tam olarak takip edebilirsiniz.

İnternet Reklamcılığı Türleri



İnternet, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için muazzam fırsatlar sunar; bu nedenle, pazardaki en etkili internet reklam türlerini gözden geçirelim.

Arama motoru pazarlaması
Arama motorları kullanıcıların alışverilerinin başlangıç noktasıdır. Anahtar kelime aratıldığında, insanlar çoğunlukla ilk sayfa sonuçlarına odaklanır. Arama motoru pazarlaması, web sayfalarınızı organik veya ücretli bir şekilde SERP'in (arama motoru sonuçları sayfası) başına getirmekle ilgilidir.
Google AdWords , reklam sıralaması açık artırmasına dayanarak ödenen sonuçları görüntüler . Şirketler belirli bir anahtar kelime için fiyatlarını belirtirken, Google içeriğin kalitesini ve alaka düzeyini analiz eder. İşte reklam sıralamasının formülü:

Reklam sıralaması = tıklama başına maliyet teklifi x kalite puanı.

E-posta pazarlama
E-posta yoluyla iletişime dayalı bir pazarlama yaklaşımıdır. Bu tür bir internet reklamcılığı, sahadaki en eski oyunculardan biri ve en uyumlu olanlardan biridir. 
E-posta pazarlama , reklam için en az rahatsızlık verici bir platformdur. Abonelerin isteyerek seçmesi, e-posta almak için haber edebilmek ve promosyonları takip ederek fırsatlardan yararlanmasını sağlaması avantaj sağlamaktadır. . E-posta pazarlamasının ana fikri , web sitesinde sıcak satışa pazarlama yönlendirmeleri getirmektir.

Sosyal medya reklamları
B2C için Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest, B2B için LinkedIn gibi sosyal medya ağları reklam anlamına gelir. Şirketler, sosyal medya aracılığıyla haberlerini ve promosyonlarını hedef kitleye duyururlar:

  • Organik. Mutfak eşyaları üretiyorsanız, kullanıcıları teşvik etmek ve çekici bir marka imajı oluşturmak ürünlerinizi kullanabilirsiniz. Fırsatları göstermek veya bazı yeni özellikleri anlatan değerli içerikler yayınlayabilirsiniz.
  • Ücretli. Bu durumda, yaş, cinsiyet, etkinlikler ve ortak noktalarına göre hedef kitlenize yönelik tanıtım gönderilerini yayınlayarak, sosyal medya işlevselliğini kullanabilirsiniz.


Görüntülü Reklamlar
Amerikalıların % 40'ı , görüntülü reklamcılığın istenmeyen doğası nedeniyle reklam engelleme yazılımı kullanmaktadır. Kullanıcılar, banner reklamlar, duvar kağıtları, pop-up'lar, flash ve video reklamlardan kaçınıyor. Ayrıca, pek çok engelleyici olmayan reklamlarda “afiş körlüğü” adı verilen psikolojik bir olgu nedeniyle bilinçsizce görmezden geliyor. 1990'ların ortasından beri, görüntülü reklamcılık rahatsız edici medya olduğu için şüpheli bir ün kazandı.

Sitelerine yoğun trafik çeken web sitesi sahipleri para kazanmak istiyor , bu nedenle alanlarının bir kısmını Google AdSense ile satarken, reklamverenler Google Reklamları ile satın alıyor. Google, iki fiyatlandırma yaklaşımına dayalı reklamlar gösterir: TBM (tıklama başı maliyet) ve BGBM (bin gösterim başı maliyet) ve şirketlerin tanıtımlarını yeniden hedeflemelerine olanak tanır.

Yerel Reklamcılık
Bir şekilde, görüntülü reklamlara rahatsız edici olmayan bir alternatif. Şirketler, tanıtım malzemelerini yayınlarına koymak için BuzzFeed, Bored Panda ve New York Times gibi popüler kaynaklara para ödüyorlar. Eğlenceli ve rahat bir şekilde gerçekleştiği sürece, okuyucular gerçekten reklamı yaptıklarını anlamıyor - bu yüzden bu olguya “yerel” deniyor.

Video reklamı
Hızla büyüyen bir internet pazarlama türüdür. Adından da anlaşılacağı gibi, bu reklamlar bir video biçiminde, YouTube, Vimeo, DailyMotion ve Vine gibi servislere yerleştirilir. Pahalı bir reklam türüdür, aynı zamanda etkili bir reklamdır, çünkü en iyi videolar viral olabilir. “Okyanusu Kurtar” adlı video reklam kampanyası, insanları su kirliliğini azaltmayı amaçlayan şirkete katılmaya teşvik ediyor.

Web Bildirimleri
Bu teknoloji, çevrimiçi olduklarında kullanıcıların dikkatini çekmeye olanak sağlar. Bu tür mesajlar ekran köşesinde görünür ve bir tıklama kullanıcıyı belirli bir web sayfasına yönlendirir. Örneğin, bir kahve dükkanı sabah 10'a kadar sipariş vermeniz için% 20 indirim indirimi hakkında size sabah bildirimi gönderebilir. Kullanıcılar push bildirimlerinin marka ile iletişimde kalmasına haberleri ve güncellemeleri ilk öğrenenlerin olmasını sağlar.
Bir haber kaynağınız varsa, web üzerinden para kazanma özelliğinden de yararlanabilirsiniz . Bu, abonelerinizin promosyonlarınızla birlikte, web push bildirimleri biçiminde sizden diğer şirketlerden alakalı materyaller alacağı anlamına gelir.

Mobil reklamcılık
Bu tür reklam akıllı telefonlarda ve tabletlerde görünür. Şirketler , mobil cihazlar için optimize edilmiş tarayıcıda görüntülü reklamları seçtikten veya görüntülü reklamlar seçtikten sonra SMS ile reklam verebilir . Bir ayakkabı mağazası işletiyorsanız, mobil reklamlar özellikle zamana duyarlı tekliflerle yerel izleyicilere reklam vermek için iyidir.

İnternet Reklamcılığının Maliyeti Nedir?

Arama motoru reklamları: 
Tüm endüstrilerde ortalama tıklama başına maliyet 7-12 TL’dir. Anahtar kelime hacmine bağlıdır - insanlar kaç ayda bir belirli bir kelime veya kelime öbeği aramaktadır; rekabetin seviyesi, bu anahtar kelimeyi kaç şirketin kullandığı anlamına gelir; ve reklam sıralamasına dayalı açık artırma için teklif ne kadar büyük?.
Eposta pazarlama: Ortalama fiyat 1000 abone için 70 TL’dir. Hizmet, e-posta şablonları oluşturmaya ve tetikleyici e-postalar ve birçok kullanışlı özellik göndermenize olanak sağlar .
Sosyal medya: Sektöre bağlı olarak , Facebook'ta ortalama TBM 1,86 ABD Doları ve BGBM 11,20 ABD Doları'dır. Instagram'da ortalama tıklama başı maliyet 0,50 TL - 1,00 TL'dir. Giyim eşyası veya daha rekabetçi endüstriler de reklamların maliyeti, tıklama başına 3.00 ABD Dolarına ulaşır.
Görüntülü reklamlar: Reklamın boyutu ve web sitesine yerleştirilmesi, fiyatlandırmayı görüntüleme süresi ve ortalama ziyaretçi sayısıyla birlikte oluşturur. 
Yerel reklamlar: Yerel reklamcılığın kullanılmasının ana nedeni, şirketin reklamlarını yerleştirdiği web sitesinin web sitesine yönlendirdiği trafik yoğunluğudur. En pahalı çevrimiçi reklamcılık türüdür, çünkü reklamverenden yüksek kaliteli içerik, dolayısıyla profesyonel metin yazarlığı ve hikaye anlatımı, düzenleme ve tasarım gerektirir. Ancak, yerel reklamların sindirimi kolay olması nedeniyle oldukça etkilidir.
Video reklamcılığı:  Şirketler, YouTube'u izleme başına ödeme olarak öderler. Tipik olarak, video reklamları mal $ 0.10 ve görüntüleme başına 0,30 $ arasında. Yani, reklamınızı izleyen 10.000 kişiye 1000 dolar ödeyeceksiniz. Bir diğer anlamlı faktör ise video prodüksiyonudur.

İnternet Reklamcılığı İpuçları

ROI analiz edin: Kullandığınız dijital pazarlamanın türüne bağlı olarak tüm olası ölçümleri kontrol edin. E-posta pazarlamasında açık oranı ve TO’yu analiz edin , sosyal pazarlama çabalarınız ve arama motoru pazarlaması için Google Analytics’i kullanın.
Kitlenizi kategorilere ayırın:  Kitlenizi yaş, cinsiyet, konum gibi ortak bir şeye sahip farklı gruplara ayırın ve hepsine doğru yaklaşmayı öğrenin . Kıyafet için bir görüntülü reklam kampanyası oluşturursanız, kadınlara göre uyarladığınız iletinin erkekler için olandan farklı olduğundan emin olun.
Aktif Olun:  Vegan yemek yapar ve satarsanız, sipariş vermek ve almak için platformları aktif kullanın. Google aramada yerel dizinlerde yer alması, örneğin, "vegan yemek" kullandığında potansiyel müşterileri size yönlendirebilir.
Hedef kitleniz arasında popüler olan sosyal medyayı kullanın: Kitleniz çoğunlukla 14-30 yaş arasındaki gençlerden oluşuyorsa, Instagram muhtemelen birbirleriyle iletişim kurmaları için en yaygın alandır. Facebook yetişkinler için tercih edilir, bu nedenle buradaki en iyi uygulama, hedef kitlenizi, alışkanlıklarını ve doğru seçimi yapmadaki küresel eğilimleri incelemektir.
Reklamlarınızla yaratıcı olun: İnternet reklamcılığı, insanların dikkatini çekmekle ilgilidir, bu nedenle reklamlarınızı anlamlı ve alakalı hale getirin. Yaratıcılığınızı parlak renkler ve büyük başlıklarla destekleyin, ancak abartıdan kaçının.
Mobil uyumlu reklamlar yapın. Site ziyaretlerinin % 58'i akıllı telefonlardan kaydedildiğinden, işe yaradıklarından emin olmak için bir cep telefonunda ürettiğiniz tüm reklamları önizleyin .