Instagram'dan Satış Nasıl Yapılır?

Instagram'da satış yapmayı öğrenmek, her ölçekteki işletmeye hedef kitlelerine ulaşmak ve satışlarını artırmak için inanılmaz fırsatlar sunar.

Eylül 2017'de Instagram, iş dünyasının Mart ayındaki 1 milyon reklamverene ulaşmasından altı ay sonra 2 milyon reklamverene ulaştığını duyurdu.

Büyük markalardan yerel butik mağazalarına, dünyanın dört bir yanındaki işletmeler Instagram ile sonuç çıkarıyor. Yakın tarihli bir rapora göre Instagram kullanıcılarının yüzde 75'i Instagram reklamlarına baktıktan sonra bir web sitesini ziyaret etme veya bir satın alma gibi işlem yapıyor.

Instagram hesabınızı satış için optimize etmeye başlamamışsanız, çok büyük bir fırsatı kaçırmış olabilirsiniz.

Daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? İşte Instagram'da satış yapmayı öğrenmenize yardımcı olacak kanıtlanmış sekiz ipucu;

#1: Instagram Satış: Instagram İşletme Profilinizi Optimize Edin
Instagram iş profili yeni ana sayfanız haline geliyor ve giderek daha fazla tüketici marka aramak için Google yerine Instagram’a yöneliyor. Bu, web sitenizi oluşturduğunuz gibi güzel bir şekilde tasarlanmış Instagram için çok fazla zaman ve çaba harcamanız gerektiği anlamına gelir.

Instagram işletme profiliniz şunları içermelidir:

Profil fotoğrafı: Bir fotoğraf seçin ve şirketinizin tanımlanmasını kolaylaştırın.
İyi hazırlanmış biyo: Instagram biyografiniz inanılmaz derecede önemlidir. Hedef kitlenize hitap eden işletmenizin net bir tanımını içermelidir. Ne teklif etmeniz gerektiğini tam olarak bilmelerini sağlayın.
Site Bağlantınız: Bio'nuzun URL bölümü, Instagram sayfanıza ekleyebileceğiniz tek tıklanabilir bağlantıdır, bu yüzden kullandığınızdan emin olun! Bu, bireysel yayınlarınızdan ve hikayelerinizden trafik çekmek için harika bir yerdir. Bu bölüm için benzersiz bir URL oluşturmak, size web sitenize yapılan ziyaretleri Instagram'dan izleme şansını da verir.

Instagram iş profiliniz genellikle bir müşterinin markanızla ilk temas noktasıdır, bu nedenle harika bir izlenim bırakmak ve insanları işinizi takip etmeye teşvik etmek önemlidir. Tutarlı bir marka hikayesi ve estetik yaratarak, yeni müşterileri sadık takipçilere dönüştürebilirsiniz, bu da ürünlerinize yatırım yapmaktan yalnızca birkaç adım uzakta olacakları anlamına gelir.

#2. İpucu: Hedef Kitlenize Ulaşmak İçin Instagram Reklamlarını Kullanarak Instagram'da Satış Yapma

Instagram algoritmasında sürekli değişiklik yapılması ve platformdaki rekabetin artması ile birlikte çalışanların kullanılması önemlidir. Yani, bu, Instagram reklamlarının işletmeler için Instagram pazarlama stratejilerinin kritik olduğu anlamına gelir.

Instagram algoritmasını sürekli hale getirme ve platformdaki rekabetin artması ile birlikte hedef kitlelere ulaşmakta daha zor hale geldi. Yani, bu, Instagram reklamlarının işletmeler için Instagram pazarlama stratejileri için kritik önemi var.

Kendi Instagram reklam kampanyanızı yayınlamak o kadar zor değil, ancak daha önce yapmayan birçok küçük işletme sahibi için korkutucu olabilir. Neyse ki, düşündüğünüz kadar zor değil!

Reklamları yayınlamanın en kolay yolu, Instagram'da paylaştığınız yayınları tanıtmaktır. Sadece artırmak istediğiniz yayını seçin ve “tanıtımını yap” düğmesine basın.

Instagram, yayını paylaşabileceğiniz bir “benzer kitleyi” otomatik olarak çeker, ancak bir ilgi alanını, yaş aralığını ve cinsiyetini seçerek uygulamada kolayca kendi kitlenizi oluşturabilirsiniz.

Kitlenizi ve bütçenizi ayarladıktan sonra, "Onayla" ya basmadan önce reklamınıza son bir kez göz attığınızdan emin olun.

Küçük bir bütçe ile başlayabilir ve reklamlarınızı birkaç gün test etmek için yayınlayabilirsiniz. Reklamınızın nasıl performans gösterdiğini izlemek için, reklamınızın sol alt köşesindeki "Sonuçları Göster" i tıklayın. Unutmayın, Instagram reklamları pratik yapabilir. Bu nedenle istediğiniz sonuçları elde edene kadar güçlendirilmiş yayınlarınızı ve izleyicilerinizi ayarlamaya devam ettiğinizden emin olun.

E-ticaret satışlarını artırmak için en iyi Instagram reklamları, bir satın alma işleminin nasıl yapıldığını açıkça açıklayan mesajlaşma yöntemlerini içerir.

Instagram Hikayeler ile Instagram'da Nasıl Satış Yapılır
Mart 2017'de Instagram, Stories'te reklam yayınlayarak markalara daha fazla insana ulaşmak için başka bir fırsat daha sundu. Bu sürükleyici, tam ekran reklamlar, işletmenizin reklamlarınızı ulaşmak istediğiniz kişilerle kişisel olarak alakalı olmasını sağlayan hedeflemeyi kullanmasına izin verir.

Fotoğraf reklamları 2019’da en üst sıralarda yer almaya devam ederken, istatistikler Instagram Hikayesi reklamlarının en fazla büyümeyi göreceğini gösteriyor. Bu reklamlar Instagram hesaplarının arasında açılır ve takip ettiğiniz hesapların potansiyel müşterileri üzerinde büyük etkisi olabilir.

Sağ üst köşede küçük bir "Sponsorlu" etiketi ve bu reklamların altında bir harekete geçirme ifadesi ("Daha Fazla Bilgi Edinin") fark edeceksiniz. Yine, reklamınızın altına harekete geçmek için ek bir çağrı eklemek, daha fazla bilgi edinmek isteyenler için de yararlı olabilir.

Bir video veya fotoğraf oluşturmak için Instagram reklamlarında seçim yapabilirsiniz. Hangisini seçerseniz seçin, ilk görselinizin dikkat çekici olduğundan emin olun. Hızlı bir şekilde hikayeler arasında dolaşanların gözlerini yakalamanız gerekir.

Instagram Hikayeleri, işletmelerin takipçileriyle daha derin bağlantı kurmaları ve markalarının kişiliğini göstermeleri için harika bir yol haline geldi. 2017'de Instagram, “Instagram'daki beş hikayeden birinin izleyicilerinden doğrudan bir mesaj aldığını” bildirdi. Instagram Hikayeleri, takipçilerine günlük olarak bağlanma şansını sunuyor. Gelecekteki yerlerdele bağlantı kurmak için bu harika fırsat kaçırmamaya dikkat edin.

#3. İpucu: Instagram Satış: Ürün Bağlantılarıyla Instagram Hikayeleri Oluşturma
Instagram Hikayeleri popülaritesinde patlamaya devam ediyor ve bu özelliğin günlük 500 milyondan fazla aktif kullanıcısı var. Bu nedenle, işletmelerin bu özelliği kullanarak satabilecekleri yeni ve yaratıcı yöntemler bulmaya devam etmesi şaşırtıcı değildir.

Instagram Hikayeleri, işletmelerin izleyiciyle daha sık ve kişisel olarak ilgilenmelerini sağlamak için mükemmel bir fırsat sunar. Birçok marka ürünlerini harekete geçirmek, özel teklifleri tanıtmak veya yeni ürünleri sergilemek için Instagram Hikayelerini kullanır.

2017'de Instagram, 10.000 veya daha fazla takipçisi olan kullanıcıları, perakende markalar ve yayıncılar için harika bir haber olan Instagram Stories'e bağlantı ekleme yeteneği ile büyüledi. Bu şu anda çok büyük bir Instagram eğilimidir ve e-posta listenizi büyütmenize, ürünleri satmanıza, trafik çekmenize ve daha pek çok şeye yardımcı olabilir.

Instagram Hikayelerine bağlantı eklerken, görüntünün altında küçük bir ok ve “Daha Fazlasını Gör” metninin göründüğünü fark edeceksiniz. Bu küçük metin fark edilmeyebileceğinden, daha fazla görünürlük için kullanıcıları “Yukarı Kaydır” (veya benzeri bir şeye) yönlendiren bir metin ekleyebilirsiniz.

Instagram algoritması artık Instagram Hikayeleri'nde aldığınız tüm etkileşimleri, örneğin yanıtlar ve paylaşımlar gibi hesaba katar. Bir kullanıcı Instagram Hikayelerinizle ne kadar etkileşime girerse, yayınlarınızın yayınlarında görünme olasılığı o kadar yüksek olur.

Ayrıca, takipçilerine, doğrudan ürüne doğrudan bağlantı için takipçilerine DM (doğrudan mesaj) yapmalarını söyleyen birçok mikro-etkileyici görüyoruz. Bu, insanları gelen kutunuza yönlendirmek, takipçilerinizle ilişkiler kurmak ve sonuç olarak yayınlarınızın yayınlarında görünme şansını artırmak için harika bir yoldur.

Bunların hepsi, müşterilerinizi markanızla iletişim kurmaya itmek ve izleyicilerinizle alakalı kalmanızı sağlamak için harika taktiklerdir.

#4. İpucu: Instagram Satış: Uygulanabilir Instagram Desteği Oluşturma
Shopify’ın alışveriş özelliği entegrasyonu aynı zamanda Instagram’daki işletmeler için de büyük bir kazançtır. Shopify ve TechCrunch'a göre, “Instagram zaten Shopify ticari mağaza trafiğinin“ önemli ”bir sürücüsüdür, bu nedenle söz konusu trafiği, tur atma yerine doğrudan platformda dönüştürebilmek büyük bir ek satış artışıyla sonuçlanabilir.”

Instagram alışveriş özelliği, işletmelerin satış için uygun olan ürünleri etiketlemelerine olanak tanır ve kullanıcıların doğrudan uygulama içinden satın almalarını sağlar.

Shoppable Instagram Galerileri, işletmenizin satış yapmasını her zamankinden daha kolay hale getirir. Anında Satın Almalar özelliği, ziyaretçilerin bir sepete öğe eklemelerine ve ürünleri doğrudan  görüntülerden satın almalarına olanak sağlar. İşletmeler, ürünlerini sergilemek için özel bir galeri oluşturabilir ve galerinin Instagram biyolarına bağlantısını ekleyebilir.

Takipçilerinizden biri biyojenizdeki bağlantıya tıkladığında, Instagram yayınınıza benzeyen ve Instagram yayınlarınızı tıklanabilir görüntüler olarak görüntüleyen mobil olarak optimize edilmiş bir açılış sayfasına yönlendirilirler. Takipçileriniz sayfanızı ziyaret ettiğinde, fotoğrafa karşılık gelen ürün sayfasını ziyaret etmek için Instagram yayınlarından herhangi birini tıklayabilir.

#5. İpucu: Instagram Satış: Promosyonlar Sunmak
Alıcılar iyi bir satış veya promosyonu severler. Instagram, takipçilerinize yalnızca satış, yeni ürün lansmanı veya indirim kodu tanıtımı yapmak için mükemmel bir yerdir. Promosyon bilgilerinizi bir altyazıya veya Instagram Hikayeleri'ne ekleyebilirsiniz, bu sayede kullanıcıları teklifinizden faydalanmak için bio'nuzdaki bağlantıyı tıklamaya teşvik edebilirsiniz.

Instagram'a özel bir promosyon yayınlıyorsanız, iş ağınıza trafik çekmek için diğer sosyal ağlarınızda bir yayın oluşturabilirsiniz. Diğer sosyal ağlarınız arasında yalnızca özel promosyonların (örneğin, takipçileriniz için özel bir indirim kodu) tanıtılması, gelecekteki teklifleri kaçırmadıklarından emin olmak için izleyicileri Instagram hesabınızı takip etmeye teşvik edecektir.

#6. İpucu: Instagram Satış: Instagram Etkileyicileri ile Ortaklıklar KurmakInstagram etkileyicileri, işbirliklerinin ve sponsorlukların neredeyse dijital reklamların yerini alması ve günümüzde sosyal medya stratejilerinin büyük bir parçası olması nedeniyle popüler olmaya devam ediyor. Günümüzde tüketiciler geleneksel reklamlara güvenmiyor - insanlara güveniyorlar. Nielsen tarafından yapılan son araştırmalar, tüketicilerin marka reklamlarının üstünde kişisel tavsiyelere güvendiklerini göstermektedir.

Bir müşterinin ürününüzü kullanarak kendilerini fotoğraflaması ne kadar kolaysa, onlara satmak o kadar kolay olacaktır.

Etkileyici pazarlama, markalara ilgi çekici bir kitleye ulaşmak için eşsiz bir fırsat sunar. Başlangıçta, etkileyici pazarlamaya büyük miktarda para yatırmak bir risk gibi görünse de, tam olarak ne için ödeme yaptığınızı düşünmek önemlidir.

30 saniyelik bir Super Bowl reklamcılığı için, markanın hedef kitlesi olan veya olmayan 100 milyondan fazla izleyiciye ulaşmak için 5 milyon ABD Doları (üretim maliyetleri hariç) harcayan reklamverenleri düşünün. Bir moda blogcusu tarafından 500.000 takipçi ve bir kültü takip eden bir dizi Instagram mesajı 24 saat içinde tüm bir ürün hattını satabilir.

Büyük bir etkileyiciyle ortak olacak bütçeniz yoksa, bir mikro etkileyici bulmayı düşünün. Bu etkileyicilerin, genellikle 1.000 ila 100.000 izleyici arasında değişen, önemli ancak büyük bir takibi yoktur. Mikro-etkileyiciler, tanıtım için bir anlaşma yapmaya çok daha isteklidirler. Küçük bir işletme iseniz, mikro etki alanlarına yatırım yapmak potansiyel müşterileri sayfanıza yönlendirmeye yardımcı olmak için harika bir yol olabilir.

Etkileyici pazarlama kampanyanıza başlamadan önce stratejinizi ve kampanya hedeflerinizi düşünmek için daha fazla zaman harcamanız önemlidir. Kristal netliğinde hedefler belirlemek, ilk planlama kararlarını yönlendirir ve ortaklığınız için en uygun olanı belirlemenize yardımcı olur.

Etkileyen kişilerle çalışırken, ücretli ortaklığın mümkün olduğu kadar doğal hissetmesini sağlamak önemlidir. Ürününüzün ne kadar harika olduğu hakkında konuşmak için bir sandalyede bir etkileyici bulunması, muhtemelen bir reklam olarak ortaya çıkacak ve izleyicinizin dikkatini hemen kaybedecektir.

#7. İpucu: Instagram Satış: Doğru Hastags’ler Kullanın
Eğer markanızın Instagram'da çekişme kazanmasını ve tamamen yeni kitlelere ulaşmasını istiyorsanız, hashtag sanatında ustalaşmalısınız.

Hashtag'ler, markanızı potansiyel olarak milyonlarca insanın önüne koymak için harika olabilir. Ancak, yayınlarınızda çok fazla karma etiket kullanmamak önemlidir. Bunu yapmak, yayınlarınızın spam ve düşük çaba göstermesini sağlayabilir.

Yüksek oranda ticareti yapılan hashtage odaklanmak çok daha iyidir. Bu, doğru kişilerin görnderilerinizi görme şansını artıracaktır. Ne de olsa, yalnızca kimseyi hedeflemiyorsunuz - belirli hedef kitlenizi hedefliyorsunuz. Hashtag'lerinizi dikkatlice seçerek, yayınlarınızı bulan kişilerin hedef demografinizde olduğundan emin olursunuz.

Büyük hashtagleri bulmak için basit bir püf noktası, hangilerinin nişandaki etkileyiciler tarafından kullanıldığını görmektir. Bu karma etiketlerin çoğunun milyonlarca gönderiye sahip olabileceğini unutmayın, bu nedenle bu karma etiketleri seçerseniz, gönderinizin gömülme ihtimalinin yüksek olması olasıdır. Etkileyenler tarafından kullanılan hashtagleri bulmaya ve çok dikkat çekmeye çalışın, ancak çok fazla kullanılabilecek hashtaglara dikkat edin.

Hashtag'lerinizi seçerken, kendi özel nişiniz hakkında düşünün ve buna göre hashtag seçiminizi oluşturun. Bu, herhangi bir eski popüler hashtag kullanmaktan çok daha iyi bir yaklaşımdır.

#8. İpucu: Instagram Satış: Başlığınızı Öne Çıkarın
Başlık, herhangi bir Instagram gönderisine başka bir ayrılmaz unsurdur. Zorlayıcı bir görüntüye sahipseniz ancak zayıf bir başlık varsa, gönderiniz çok iyi olmayabilir, bu yüzden kesinlikle dikkat etmeniz gereken bir alandır.

Sonuç
Instagram'da nasıl satış yapılacağını bulmak, işletmeniz için hangi yöntemlerin en iyi şekilde çalıştığını belirlemek için biraz pratik yapmanız gerekebilir. Bu sekiz ipucunun izlenmesi, sizin için bir çok tahminde bulunmamak suretiyle süreci daha kolay hale getirecektir. Instagram'da satış yapmayı öğrenmek ilk başta biraz korkutucu olabilirken, göründüğünden çok daha kolay. Bir kere olumlu dönüşler alındığı zaman, sıradaki müşterilerin haline gelebilecek tonlarca yeni insanı çekerek yarışlara gireceksiniz.