Instagram'da Sponsorlu Reklam Verme

Her geçen gün daha da büyüyen ve gelişen Instagram, dijital pazarlamacılar için oldukça önemli bir rekabet alanıdır. Instagram'da verdiğiniz reklamların geniş kitlelere ulaşabilmesini sağlamak için, Facebook'un işletmecilere sunduğu araçları doğru biçimde kullanmalısınız. Tüm ayrıntılar yazımızda!

INSTAGRAM’DA REKLAM NASIL VERİLİR?



Günümüzde insanlar sosyal medya platformlarında saatlerini geçiriyorlar. Özellikle Instagram ve Facebook kullanıcıları, yapılan araştırmalara göre günde ortalama 4 saatlerini bu platformlara harcıyorlar. Bu sebeple de işletmeler bu platformları kullanarak kendi markalarının reklamını ve ürünlerinin satışını yapmak için aktif olarak kullanıyorlar. 

Biz de sizlere bu yazımızda, Instagram’ı reklam vermek amacıyla nasıl kullanacağınızı, Facebook Business Manager’ı doğru şekilde nasıl kullanacağınızı ve Instagram reklamlarını kullanmanın neden önemli olduğunu anlatacağız.

 

REKLAM VERMEK NEDEN ÖNEMLİ?

Instagram, diğer sosyal medya uygulamalarından çok daha sonra kurulmasına rağmen, kısa süre içerisinde milyonlarca kullanıcıya erişmiştir. Öyle ki bu büyümesi Facebook’u yakın zamanda geride bırakacağı bile söyleniyor. Peki, bu kadar büyük ve her geçen gün daha da büyüyen bir platformu, neden işinizi büyütmek için kullanmıyorsunuz?

Instagram kullanıcıları arasında yapılan araştırmalara göre, kullanıcıların yaklaşık %60’ı Instagram üzerinden yeni ürünleri keşfettiğini ve %75’i de karşılarına çıkan reklamlardan etkilendiklerini ve reklamların kendilerini ürünü almaya teşvik ettiğini söylemişlerdir.

Reklamlar sayesinde sayfanıza potansiyel müşterileri çekebilir ve site içi trafiğinizi artırabilirsiniz. Dolayısıyla da tanınırlığınızı arttırıp reklamlarınızı daha geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz. İşinizi büyütmek istiyorsanız, İşletmenizi Büyümek İçin Instagram Hikayelerini Kullanmanın 10 Yolu adlı yazımızı okuyabilirsiniz.

Instagram reklamlarını oluştururken dikkat edilmesi gereken birçok önemli nokta bulunuyor. Reklamları oluştururken hedef kitlenizi doğru belirlemek çok önemlidir. Hedef kitle belirlenirken tanıtımını yapacağınız ürünün veya hizmetin demografik yapılarına dikkat etmelisiniz. Hedef kitlenizin yaşı, cinsiyeti, konumu ve ilgi alanları reklamlarınızı oluştururken dikkat etmeniz gerek önemli kriterlerdir.

 

INSTAGRAM REKLAMLARINDA HEDEF KİTLE NASIL BELİRLENİR?



Instagram’a reklam verilirken en çok karşılaşılan sorunlardan birisi de hedef kitle belirlemedir. Hedef kitlenizi belirlerken dikkat etmeniz gereken birçok kural bulunuyor. Eğer bu kurallardan birini atlarsanız veya yanlış seçimler yaparsanız sistem hata veriyor ve dolayısıyla da hatanızı düzeltene kadar işleminizi gerçekleştiremiyorsunuz.

Bir ürününüzün veya hizmetininiz tanıtımını yapmak amacıyla Instagram’dan reklam vermek istiyorsanız, size Facebook Reklam Yöneticisini kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Çünkü, Instagram’dan reklam vermeye çalışırken işletmeler birtakım zorluklarla karşılaşabiliyor. Örneğin, Instagram’ın reklam verme bölümü, Facebook’unki kadar gelişmiş özellikler içermiyor ve hedef kitlenizi çok daha zor belirleyebilirsiniz. Dolayısıyla hedef kitlenizi doğru şekilde belirlemediğinizde, başarılı sonuçlar elde edemezsiniz ve hem vaktinizi hem de bütçenizi boşa harcamış olursunuz. 

Facebook Reklam Yöneticisini ise sadece marka sahipleri ya da profesyonel sosyal medya yöneticileri kullanıyor. Satış veya tanıtım odaklı çalışıyorsanız, Facebook Reklam Yöneticisi sizin için en doğru adres olacaktır.

Kişisel olarak tanıtımlarını yapmak isteyenler -yani Instagram hesabına takipçi çekmek ve beğenilerini arttırmak isteyenler- ise direkt Instagram üzerinden kendi reklamlarını oluşturabilirler. 
Sizlere bu yazımızda; Facebook Reklam Yöneticisini esas alarak, hedef kitlenizi nasıl belirleyeceğinizi adım adım açıklayacağız. 
 

Instagram’da Reklam Vermek için Gerekenler

Instagram’dan kişisel tanıtımınız için reklam verecekseniz eğer, hesabınızı işletme hesabına geçirmeniz yeterlidir. Ancak markanızın veya ürününüzün tanıtımını yapacaksanız Facebook hesabınızın olması yeterli. Yani Facebook Reklam Yöneticisini kullanarak Instagram’da reklam oluşturmak için Instagram hesabınızın olması şart değildir. Ancak, markanızın tanıtımını ve satışını yapmayı amaçladığınız için işletmenize ait Instagram hesabınızın olması ve aktif olarak paylaşımlarda bulunmanız çok önemlidir. 
Instagram ve Facebook reklam ücretlerinin nasıl belirlendiğini öğrenmek için Instagram ve Facebook Reklam Ücretleri adlı yazımız tam da size göre!

Instagram İşletme Hesabına Nasıl Geçilir?

Instagram işletme hesabına geçerek hem kişisel olarak hem de marka bazlı tanıtımlar yapabilirsiniz. Instagram gösterilerinizin istatistiklerini, grafiklerini ve toplam ziyaretçi sayılarını görebilirsiniz. Hesabınızı, işletme hesabına nasıl geçireceğinizi merak ediyorsanız, yazımızı okumaya devam edin!

  • Instagram işletme profiline geçmek için, ilk olarak hesabına giriş yapın ve ayarlar kısmına tıklayın. Ardından da aşağıda gördüğünüz sayfa açılacak ve oradan da “İşletme Profiline Geç” seçeneğine tıklayın. 
  • Instagram hesabınızı işletme profiline kaydettirmek için işletmenizin kategorisini belirlemelisiniz. İşletmenizin ilgili olduğu alanlarla ilgili kategorileri seçimini yapın.
  • Bir diğer adımımız da ise, işletmenize ait tüm bilgileri eksiksiz doldurmalısınız.
  • Son adımımızda ise, Facebook sayfanızı, Instagram hesabınıza bağlamak isterseniz buradan Facebook sayfanızı seçebilirsiniz.
  • Eğer Facebook sayfanız yoksa veya bağlamak istemiyorsanız en altta bulunan “Geç” seçeneğini tıklayabilirsiniz.

Hesabınızı işletme profiline geçirmeniz size birçok avantaj sağlar. Peki bu avantajlar neler?

  • Profilinizi ziyaret eden toplam kullanıcı sayısını görebilirsiniz.
  • Hedef kitlenizin; yaş, cinsiyet, konum gibi demografik bilgilerine ulaşabilirsiniz.
  • Gönderilerinizin kaç kişi tarafından görüntülendiğini ve kaydedildiğini görebilirsiniz. 
  • Son 7 gün içerisinde profilinizi ziyaret edenlerin sayısını görebilirsiniz.
  • Toplam gönderi ve hikaye gösterimlerini görebilirsiniz.
  • Büyüme grafiğinizi görebilirsiniz.
  • Sizi takip eden ve takibi bırakan toplam hesap sayısınız görebilirsiniz. 

INSTAGRAM’DA REKLAM NASIL VERİLİR?

Instagram üzerinden küçük veya büyük çapta, tüm işletme tipleri reklam verebilir. Ancak yukarıda da bahsetmiş olduğumuz gibi daha geniş kitlelere hitap etmek ve daha profesyonel reklam vermek istiyorsanız kesinlikle Facebook Reklam Yöneticisini kullanmalısınız.

Şimdi sizlere, Facebook Reklam Yöneticisini kullanarak nasıl reklam oluşturacağınızı sırasıyla anlatacağız ancak bu makalede kısaca değineceğiz. 

Facebook sayfanızı Business Manager’a bağlayarak Instagram’da reklam vermeye başlayabilirsiniz. Business Manager'ın nasıl kullanılacağını öğrenmek istiyorsanız, Facebook Business Manager Nasıl Kullanılır? yazımızı mutlaka okuyun.

Instagram’da reklam verebilmeniz için ya hesabınızın işletme hesabı olmalı ya da Instagram’a ihtiyaç duymadan Facebook sayfanızı Business Manager’a bağlamalısınız. Business Manager sayfasına geldiğinizde “Başla” butonuna tıklayın. 
Hesabınızı bağladıktan sonra da İşletme Yöneticisine yeni bir sayfa eklemeniz gerekiyor.

İşletme Yöneticinize bir sayfa eklemek için:

  • İş ayarları seçeneğine tıklayın.
  • Ardından da ilk önce Hesaplar seçeneğine, ardından da Sayfalar kısmına tıklayın.
  • Karşınıza çıkan “+ Ekle” seçeneğine tıklayın.
  • Sayfa Ekle'yi seçin.
  • Facebook sayfası adını veya URL’sini girin.

Ayrıca, İşletme Yöneticisi'ne eklenmeden önce sayfaya erişimi olan herkes, sayfaya erişebileceğini ve yönetebileceğini unutmayın.

Facebook Business Manager’ın nasıl kullanıldığını öğrenmek istiyorsanız, adım adım ve ayrıntılı olarak anlattığımız “Facebook Business Manager'a Sayfa Ekleme” yazımızı okuyabilirsiniz.

INSTAGRAM’DA REKLAM VERME

Instagram’a reklam verebilmek için, yukarıda da anlattığımız gibi öncelikle Facebook üzerinden hesabınıza giriş yapmalısınız. Yukarıda açıkladığımız adımları takip ettikten sonra, artık reklam vermeye başlayabilirsiniz. 

Facebook, “Reklam Yöneticisi” kısmına tıklayın ve ardından +Oluştur sekmesine tıklayın.

Ardından da karşınıza açılan sayfada, pazarlama amacınızı belirlemelisiniz. Peki pazarlama amacınızı nasıl belirleyeceksiniz? Aşağıdaki sekmede karşınıza çıkan seçenekleri ne anlama geldiğini, neyi kapsadığını merak ediyorsanız okumaya devam edin!

Marka Bilinirliği
Reklamlarınızla ilgilenme olasılığı yüksek olan kişilere yani belirlediğiniz hedef kitleye erişerek markanızın bilinirliğini artırın. 

Erişim
Bu pazarlama amacını seçerseniz, oluşturduğunuz reklamı maximum sayıda kişiye gösterimini sağlayabilirsiniz.

Trafik
İnternet sitenize, uygulamanıza veya Messenger gibi Facebook'taki veya Facebook'un dışındaki hedeflere daha fazla kişi yönlendirerek trafiğinizi arttırabilirsiniz.

Etkileşim
Bu seçeneği seçerek daha fazla gönderi etkileşimi, sayfa beğenmesi, etkinlik yanıtı veya teklif alımı elde edebilirsiniz.

Uygulama Yüklemeleri
Oluşturduğunuz reklamlar yoluyla, daha fazla insanın uygulamanızı yüklemesini sağlayabilirsiniz.

Video Görüntülemeleri
Reklamınız doğrultusunda hedef kitlenizin, videolu içeriklerinizin daha fazla görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.  

Potansiyel Müşteriler Bulma
Markanızla veya işletmenizle ilgilenen insanlardan e-posta adresleri gibi bilgilerini edinerek daha fazla müşteri elde edebilirsiniz. Ayrıca bu müşterileri potansiyel müşteri haline getirmeniz daha kolay olacaktır.

Mesajlar
Bu seçeneği pazarlama amacınız olarak belirlerseniz, işletmenize daha fazla kişinin Messenger üzerinden mesaj göndermesini sağlayabilirsiniz.

Yukarıda tek tek açıkladığımız pazarlama amaçlarından size en uygun olanını seçerek Instagram reklam verme işlemine devam edebilirsiniz. 
Pazarlama amacınızı seçtikten sonra karşınıza çıkan sayfadaki DEVAM seçeneğine tıklayıp işleminize devam edin.