İnstagram vs Tiktok - Hangisi Daha Popüler

Instagram ve TikTok sosyal medya uygulamaları arasında özellikle pandemi dönemi ile birlikte üst sıralara yükseldi. İşte arasında ki farklar ve gelecekleri.

TikTok vs Instagram: Sosyal Medyada Kim Kazanıyor


TikTok'un sosyal medya manzarası üzerindeki etkisi yadsınamaz. Bu yıl 2,1 milyar kullanıcıya ulaşacağı tahmin ediliyor ve başarısı, başta Instagram olmak üzere diğer önemli uygulamalar tarafından fark edilmedi.
Instagram Reels’tan Hikayeler’e kadar, her hafta Instagram'ın platformuna TikTok tarzı özellikler eklediğine dair haberler var gibi görünüyor. Bu uygulamalar giderek daha fazla benzer hale geldikçe, onları gerçekten neyin ayırdığını merak ediyor olabilirsiniz.


İşte sosyal medyadaki en popüler iki platforma ve birbirleriyle nasıl karşılaştırıldıklarına bir göz atın.


Instagram nedir?


Instagram, ilk olarak 6 Ekim 2010'da kullanıma sunulan bir sosyal medya uygulamasıdır. Facebook'a aittir ve her ay 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı vardır . Bu mobil uyumlu platform, fotoğraf ve video paylaşım yetenekleriyle tanınır. Kullanıcılar, takipçilerinin paylaşımlar, beğeniler ve yorumlar yoluyla etkileşime girebilecekleri görsel içeriği kolayca yakalayabilir, düzenleyebilir ve yayınlayabilir.
Son yıllarda Instagram, kısmen TikTok'un popülaritesi sayesinde video paylaşım yeteneklerine daha fazla odaklanıyor. Artık Instagram kullanıcıları için üç video paylaşım özelliği var - Hikayeler, IGTV ve Reels. 
Hikayeler, 24 saat sonra kaybolan Snapchat benzeri kısa biçimli videolardır; IGTV, uzun biçimli içerikle daha YouTube benzeri olacak şekilde tasarlanmıştır ve gezinmede, kısa biçimli video içeriğine müzik eklenebilen Reels, Instagram'ın TikTok'a cevabı.

Etkileyici pazarlamasının yükselişi büyük ölçüde Instagram ile ilişkilendirilebilir. Birçok kullanıcı, yaşam tarzı, yemek ve moda alanında platformda büyük takipler kazandı. Artık TikTok sosyal medya alanında kendine bir isim yaptığına göre, birçok influencer da bu uygulamaya geçiyor.


TikTok nedir?


Eskiden Musical.ly olarak bilinen TikTok, 2014 yılında kurulmuş bir video akışı ve paylaşım uygulamasıdır. Başlangıçta 15 saniyelik müzik videoları oluşturmak ve paylaşmak için kullanıldı. 2017'de Musical.ly, Bytedance tarafından satın alındı ve 2019'da TikTok olarak yeniden markalandı.
Bugün, TikTok, kullanıcıların müzik eşliğinde dans ettiği, komik skeçler yaptığı, toplum hakkında genel olarak yorum videoları hazırladığı ve viral zorluklara katıldıkları 60 saniyelik kısa videolarıyla tanınıyor. Özellikle Z Kuaşğı arasında popülerdir ve şu anda internet kültürünün temelini oluşturmaktadır.

Ocak 2021 itibariyle, TikTok dünya çapında 2,6 milyardan fazla indirildi . 2020'de küresel salgın dünyayı ele geçirdiğinde ve birçoğumuz kilitlenmeler nedeniyle evde kalmak zorunda kaldığında çok hızlı bir büyüme yaşadı. 2020'nin ilk çeyreğinde, Apple ve Android telefonlarda 315 milyon kez indirilerek dünyanın en çok indirilen uygulaması oldu.
 

TikTok vs Instagram: Dikkat Edilmesi Gereken Farklılıklar

 
Müzik Seçenekleri ve Video Düzenleme Özellikleri
TikTok, TikTok'un Ses Kütüphanesi aracılığıyla tüm kullanıcılar tarafından kolayca erişilebilen geniş bir müzik yelpazesine sahiptir. Instagram Reels ise işletme profillerinin müzik özelliğine erişmesine izin vermiyor. Videolara müzik eklemek isteyen işletme hesapları, kendi seslerini kaydetmeye, başkasının orijinal sesini kullanmaya, telifsiz müzik kullanarak veya uygulama dışında önceden eklemeye başvurmalıdır.
TikTok ayrıca Instagram Reels'in sahip olduğundan daha fazla efekt, şablon ve filtreye sahiptir. Instagram Efekt kütüphanesindeki video efektleri daha sınırlıdır ve kullanıcılar bunları yalnızca her video klibi kayda almadan önce seçebilirler.
Platformlar arasındaki diğer büyük farklar arasında TikTok'un Duet, Stitch ve Reaction özellikleri bulunur. Bu özelliklerin hiçbiri Instagram Reels'da mevcut değildir.

Algoritma
TikTok'un "Sizin İçin" sayfası, daha gelişmiş ve ilgi çekici bir algoritmaya sahip olması dışında Instagram'ın "Keşfet" sayfasının eşdeğeridir. Kullanıcının ilgi alanlarına göre çok daha özelleştirilmiştir ve tam dikey ekran deneyimi, kullanıcıların kaydırmaya devam etmesini sağlar. Instagram'ın “Keşfet” sayfası ise bir içerik eritme alanıdır.

Ücretli Reklam
Instagram, TikTok'tan çok daha uzun süredir var olduğu için, ücretli reklam alanında daha yerleşiktir. Ancak TikTok, Markalı Hashtag Zorlukları, Markalı Etkiler, Marka Devralmaları, Feed İçi Reklamlar ve TopView gibi ücretli reklam seçenekleri sunar. 2020'nin sonlarında Instagram , Reels için markalı içerik etiketlerini kullanıma sundu . Platform ayrıca uzun süredir statik gönderiler için markalı içerik oluşturulmasını kolaylaştırıyor.
Instagram, TikTok'un bazı alternatif sürümlerine dönüşüyor gibi görünse de, bu uygulamalar arasında hala büyük farklılıklar var. TikTok'un benzersiz video içeriği, ona sürekli gelişen sosyal medya ortamında rekabet üstünlüğü sağlar, ancak Instagram, dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinden birine ait olma avantajına sahiptir. Ayrıca TikTok'un sahip olduğu aynı inceleme ve siyasi engellerle karşılaşmadı .
Instagram mı yoksa TikTok mu zirveye çıkacak sorusuna gelince - sadece zaman gösterecek.