Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) Nasıl Düşürülür?

Hemen çıkma oranı,  sitenize gelen bir kullanıcının sitenizde başka bir sayfaya girmeden çıkma yüzdesine denir. Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların site içerisindeki hareketleri, firmalar için son derece önemli bir veri kaynağıdır.

HEMEN ÇIKMA ORANI NASIL DÜŞÜRÜLÜR?

Hemen çıkma oranı,  sitenize gelen bir kullanıcının sitenizde başka bir sayfaya girmeden çıkma yüzdesine denir. Bu oran siteniz için oldukça önemlidir. Çünkü sitenizi ziyaret eden her kullanıcının, kalıcı olarak sitenizi ziyaret etmesi sizin ana amaçlarınızdan biridir.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların site içerisindeki hareketleri, firmalar için son derece önemli bir veri kaynağıdır. Yaptığınız analizlerin sonucunda sitenizde geliştirilmesi gereken noktalar, ağırlık verilmesi ya da ön plana çıkarılması gereken konular ve farklı teknikler belirlemelisiniz. Kullanıcıların hangi ürünlere ya da içeriklere yöneldiği kadar kaç farklı sayfaya yöneldiği de sitenizin gelişimi açısından son derece önemlidir. Bu sebeple de web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların davranışlarını incelemenin yollarından biri de hemen çıkma oranını takip etmektir.

Hemen çıkma oranını kolaylıkla hesaplayabilirsiniz. Google Analytics kullanarak sitenizin hemen çıkma oranını hesaplayabilirsiniz. Sitesinizi ziyaret eden kullanıcıların kaçta kaçının başka sayfalara yönelmeden çıktığını analiz ederek rapor oluşturuyor. Bunun dışında hemen çıkma oranını hesaplamak için basit bir formül de kullanabilirsiniz:

(Siteyi Terk Edenler / Toplam Site Ziyaretçisi) x 100 = Hemen Çıkma Oranı

Yukarıdaki formülü kullanarak da bu orana ulaşmanız mümkün.

 

Hemen Çıkma Oranınız Neden Yüksek? 

  • Sitenizin tasarımı, kullanıcıların dikkatini dağıtacak ya da ilgisini çekmeyecek şekilde tasarlanmış olabilir.
  • Sitede yer alan içerikler ve ürünler, ziyaretçilerin ilgisini çekmemiş olabilir.
  • Kategorilerin yerleştirilmesi, kolay ulaşılabilir olması ve sınıflandırılması yetersiz olabilir.
  • Site açma hızı ve yeni sayfa yüklenme hızı düşük, görseller çok geç yükleniyor veya yükleme hatası veriyor olabilir.
  • SEO çalışmaları yetersiz olabilir ve içeriklerinin SEO’ya uygun olarak hazırlanmamış olabilir.


Peki en uygun hemen çıkma oranı ne kadardır?

İçerik Siteleri: %40-60
Üyelik Siteleri: %30-50
E-Ticaret: %20-40 oranları arasında olmalıdır.

Hemen çıkma oranınız, bu değerler arasındaysa siteniz iyi bir durumda demektir. Eğer değerler daha yüksek seviyelerdeyse bir sorun var demektir. Bu sorunu çözmek için de belirli çalışmalar yapmalısınız. Bu çalışmaların neler olduğunu merak ediyorsanız yazımızı okumaya devam edin!


Hemen Çıkma Oranınızı Düşürebilmeniz İçin Neler Yapmalısınız?

  • İçeriklerinizi hazırlarken benzer içerikleri ve ilgili diğer içeriklerin linklerini, ilgili paragrafın altına ekleyerek ziyaretçilerin sitenizde daha fazla kalmasını sağlayabilir ve diğer içeriklerinize daha kolay ulaşmalarını sağlayabilirsiniz.
  • Site yüklenme hızı, herkesin bildiği üzere en önemli noktalardan biridir. Geç açılan, yüklenmeyen ve sık sık hata veren siteleri kullanıcılar bir daha ziyaret etmek istemez ve ziyaret edenlerde hemen sitenizi terk eder. Sitenizin yavaşlamasına büyük boyuttaki görseller, videolar, gereksiz kodlar ve bağlantılar sebep olabilir. Site hızınızı arttırmak için gerekli teknik çalışmaları yapmalı ve maksimum 5 saniyede açılacak şekilde tasarlamalısınız.
  • İçeriklerinizi, SEO ile uyumlu hale getirmelisiniz. Anahtar kelime planlamanızı iyi yaparak içeriklerinizi kolay ulaşılabilir duruma getirmelisiniz. Aynı zamanda içerik uyumunu sağlayarak kullanıcıların doğrudan aradıkları sayfaya ve içeriğe yönelmeleri sağlamalısınız.
  • Kullanıcıların kolay okuyabilmesini ve sıkıcı olmamasını sağlamak için yazılarınız çok uzun olmamalıdır. Ayrıca terimlere boğulmuş içerikler, kullanıcılarınız tarafından anlaşılamayacağı için sıkılmalarına neden olabilir. Tüm bunların sonucunda da ziyaretçiler sitenizi hemen terk edebilir. 
  • Ziyaretçiler tarafından çok ilgi gören, en çok okunan veya en çok aratılan içeriklerin kullanıcılara sunulması hemen çıkma oranınızı düşürebilir. Birbiriyle alakalı içerikler oluşturarak ve onları birbirlerine linkleyerek hemen çıkma oranınızı düşürebilirsiniz. Ayrıca yazıların arasına veya sonuna okunan yazıyla ilintili bir başka içeriği eklemek, ziyaretçileriniz sitenizde daha uzun süre geçirmesini sağlar.
  • Site içerisindeki menü, kategori ve sınıflandırma, kullanıcıların anlayacağı ve kolay erişebileceği biçimde optimize edilmelidir. Kategori ve sınıflandırma çalışmaları sade ama açıklayıcı şekilde tasarlanmış olmalıdır.
  • Otomatik oynayan videolar, reklamlar, tıklayınca başka siteye yönlendiren uygulamalar ve pop-up’lar mümkün olduğunca az kullanılmalıdır. Çünkü bu tarz yönlendirmeler kullanıcıların sitenizden daha çabuk çıkmalarına sebep olur.
  • Başka içeriklere yönelik verilen linkler, yan sekmede açılacak şekilde tasarlanmalıdır. Bu sayede okudukları sayfadan ayrılmadan diğer içeriği inceleyebilirler. 
  • Web sitenizin tüm cihazlarla uyumlu hale getirmelisiniz. Özellikle de sitenizi  mobil uyumlu hale getirmek, sizi rakiplerinizin önüne geçirecektir.