Google Reklam Tıklama Ücretleri Nasıl Belirlenir?

Google reklamları için fiyat belirlenirken, belirlenen reklamlarda ki teklifler açık arttırma üzerinden sisteme katılımı sağlanır. Açık arttırmaya giden her reklam için de sıralama değeri ve kalite puanı hesaplanır.



Google reklamları
için fiyat belirlenirken belirlenen reklamlarda ki teklifler açık arttırma üzerinden sisteme katılımı sağlanır. Yapılan her teklif üzerinden açık arttırmaya giden her bir reklam için sıralama değeri ve kalite puanı hesaplanır. Görüntülenme başına ödeme alınmaz ancak her tık başına ücretlendirme yapılmaktadır.

TBM (Tıklama Başına Maliyet), sıralama için verilen teklifi direkt ilk sıralara çıkartır. Diğer reklam veren kişilerin kalite ve teklifleri anlık olarak hesaplanır. Son olarak reklam tık başına ücret ve sıralama belirlenerek sıralama oluşur.


Anahtar kelime maliyeti ise bu şekilde hesaplanır;

Tıklama Başına Maliyet = Reklam teklifleri / Kalite Puanı + 0,01


Kalite Puanı Ne Anlama Gelir?

Kullanıcıların her anahtar kelime için düzenlenen ilgi düzeyine, arama sorgularına, reklam metnine uygulanan benzersiz bir puanlama sistemidir. Çeşitli kriterler değerlendirildikten sonra her anahtar kelime için 1-10 arasında değişen bir kalite puanı atanmaktadır. Bu puan anahtar kelimenin sık kullanımına ilişkin puanlama da sürekli olarak güncellemektedir. Bu puanlama ne kadar yüksek olursa o kadar yüksek sıralama ve o daha düşük tıklama maliyet demektir.

Kalite Puanı Kriterleri

  • Tıklama oranı
  • Anahtar kelimenin reklam grubundaki reklamlarla etkileşim oranı
  • Birbirini eşleyen arama düzeyi
  • Sitenin açılış hızı
  • Reklam metni kalitesi

TBM (Tıklama Başı Maliyet)

Reklamlarınıza gelen her tık başı ödenen maliyettir. En yüksek düzeyde tek tık için maliyeti teklif vererek reklama yapılan tek tık için ödenecek en yüksek fiyat belirlenmiş olur.

Avantajları;

  • Gösterim başı değil sadece tık başı maliyetlendirilir.
  • Anahtar kelimeye gelecek tıklar için en yüksek maliyeti belirleyerek en yüksek ücreti belirlemiş olursunuz.
  • Reklam bütçesini daha tasarruflu ve etkin kullanımını  sağlar.

GTBM (Geliştirilmiş Tıklama Başı Maliyet)

Geri dönüşleri arttırmak amacı ile Google’ın otomatik olarak düzenleyen bir stratejidir. Google bu noktada satış olasılığının en yüksek olan reklamları algılayarak ölçer ve duruma göre düşürür veya fiyatını arttırır.

Avantajları:

  • Dönüş maliyetlerini sabit tutar veya düşürür ancak daha fazla olumlu dönüş sağlar.
  • Otomatik olarak yapılacağından zaman harcamazsınız.
  • Reklamlara gelen görüntülemeler ile tıklamaların sonuçlarına bakarak teklifinizi düzenler.
  • Dönüşüm sonuçlarına göre düşük olan reklamların tekliflerini otomatik olarak düşürerek maliyeti azaltmış olur.