Google Reklam Maliyetleri Nasıl Düşürülür?

Google Adwords (Ads) reklam maliyetlerinizi düşürmek için izlemeniz gereken birçok yol bulunmaktadır. Peki, hangi yöntemleri uygulayarak hem maliyetinizi düşürebilir hem de reklamlarınızın başarısını arttırabilirsiniz? Sorunun cevabını öğrenmek için sizi yazımızda bekliyoruz!




Google Adwords (Ads)
, reklam maliyetlerinizin düşürülmesi için öncelikle kâr-zarar durumunuzu analiz etmelisiniz. Oluşturduğunuz reklam kampanyasından verim elde edebilmeniz için size sağladığı faydaların, reklam kampanyası boyunca harcadığınız maliyetten fazlası olması gerekir. Eğer tam tersi bir tablo oluşuyorsa bir yerlerde sorun var demektir. 

 

GOOGLE REKLAM MALİYETLERİ NASIL DÜŞÜRÜLÜR?

Google sonuç kısmında üst sıralarda yer almanızı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Anahtar kelimeler, ilgi çekici başlıklarınız, hedef kitle analizleriniz gibi birçok faktör, arama motoru sonuç sayfasındaki sıranızı etkiler. Google Ads reklamlarınızda da aynı faktörler etkilidir. Potansiyel müşterilerinizin size rahatlıkla ulaşabilmesi için reklam kampanyalarınızı sistematik olarak yönetmelisiniz.

Peki tüm bu kuralları dikkate aldınız, ancak yine de beklediğiniz sonucu alamadıysanız işte o zaman neler yapmalısınız? Sorunun cevabını öğrenmek için yazımızı okumaya devam edin!

 

Rakip Analizi Yapın

Rakip analizi yapmak, ilk kez Google Adwords üzerinden reklam verecek olan işletmeler için büyük bir avantajdır. Rakiplerinizin reklama ne kadar bütçe ayırdığını, hangi anahtar kelimeler kullandığını veya ne tarz görseller tercih ettiğini bilmeden sahaya çıkarsanız, reklam kampanyanızın başarısızlıkla sonuçlanması kaçınılmaz olacaktır.

Rakip analizi yaparken dikkat etmeniz gereken veriler, en çok hangi kelimelerde reklama çıkıldığı, aylık ne kadar bütçe ayrıldığı ve bu bütçe ile ne kadar trafik geldiğidir. Bu verileri dikkate alarak rakip analizi yaparsanız, hem reklam kampanyanıza gereksiz bütçe harcamazsınız hem de başarılı bir kampanya yürütebilirsiniz.

 

Hedef Kitle Analizi Yapın

Hedef kitle analizi, reklam verirken en çok dikkat etmeniz gereken noktadır. Çünkü hedef kitleniz, doğrudan potansiyel müşterilerinizle alakalıdır. Yanlış hedef kitle seçimi, size hem zaman hem de para kaybettirmekten başka bir işe yaramayacaktır.

Hedef kitle analizini Google Analytics üzerinden yapabilirsiniz. Hedef kitle belirlenirken reklam kampanyanız uygun olacak hedeflemeler yapmalısınız. Potansiyel müşterilerinizin yaşına, cinsiyetine, demografik yapılarına ve konuma dikkat etmelisiniz. Örneğin, işletmeniz Ankara’daysa ve siz sadece Ankara’yı ve çevre illeriyle çalışabilecek potansiyelde bir işletmeyseniz, reklamlarınızı Antalya’ya veya daha uzak illere açmak yanlış bir taktik olacaktır. Gereksiz ve yanlış hedeflemeler yapmak sizi maddi anlamda zorlayabilir. 

Doğru ve uygun hedeflemeyi yapmak için sitenizi ziyaret eden kullanıcıları demografik yapılarını dikkate almalısınız. Yaş aralıkları, ilgi alanları ve konumlarını dikkate alarak hedef kitle belirlemek, reklam kampanyanızın maliyetini düşürecektir.


 

Anahtar Kelime Planlayıcısını Kullanın

Google Anahtar Kelime Planlayıcısını kullanarak, hedef kitlenize uygun anahtar kelimesi listesi oluşturun. Anahtar kelime planlayıcısının size önerdiği kelimeler sayesinde tıklama başı maliyetleri düşürebilir, etki alanınızı ise arttırabilirsiniz. Kendi listeniz ile yeni bulduğunuz anahtar kelimeleri bir araya getirip reklam kampanyanızda kullanabilirsiniz.

 

SEO İle Kalite Puanınızı Arttırın




Kampanyalardan yüksek etkileşim alabilmek için Adwords kalite puanının yüksek olması gerekmektedir. Kalite puanı ne kadar yüksekse verdiğiniz teklif düşük olsa bile sıralamada üst sıralara çıkabilirsiniz.

 

Reklamlarda Etkili Başlıklar Kullanma

Reklamları düzenlerken oluşturduğunuz başlık ve alt başlıklarda mutlaka anahtar kelimeleri kullanmalısınız.  Fiyatları ön plana çıkarırsanız eğer daha fazla tıklama alabilirsiniz. Kullandığınız başlıklar ve açıklamalar, açılış sayfasının içeriğiyle ilgili olduğuna dikkat edin.

Google reklam maliyetlerinizi düşürmeniz için, yukarıda saydığımız maddelerin tamamını doğru ve etkin şekilde kullanarak işletmenizin bütçesini düşürebilirsiniz. Hedeflemenizi doğru yaparak reklamlarınızın geri dönüşleri artar ve büyük bir kazanç elde edersiniz.