Google Reklam Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Belirli fiyat aralığı olmamakla ile birlikte her sektöre özgü bir fiyatlandırma ortaya çıkmaktadır. Bundan dolayı anahtar kelime ve tık maliyetleri farklıdır. Ülkemizde ortalama anahtar kelime tek bir tık ve gösterim başı maliyetler 0,10 kuruş ile 10 TL arasında sürekli olarak değişim göstermektedir. Rekabetin üst düzeylere çıktığı sektörlerde bu fiyatlar daha da yükselebilmektedir. Google Adwords üzerinden reklamlar için ayrılacak bütçe planlanabilir. Doğruluk oranı da %55 in üzerindedir. Bu bütçe ile başlayıp sonrasında sonuçlara göre geliştirmek en faydalı yol olacaktır.


Reklamda Doğru Fiyatlandırma  Stratejisi


İlk olarak reklam fiyatını en doğru şekilde belirlemek ve doğru kitleye hitap için strateji belirlenmesi gerekmektedir. Sonrasında ise nerelerde reklam verilecek ise şeması çıkartılmalıdır.


Google’da arama yapıldığında Adwords sonuçlarında kimin reklamının görüneceği ve görüntülenmeyeceği, hangi kategoride ve hangi ücret ile çıkacağını belirlemek önemlidir. Bu her zaman açık arttırma gerçekleştirir. Buraya girebilmesi için tık odaklı,gösterim odaklı veya dönüşüm odaklı gibi stratejilere yönelerek doğru hedefleme teklifleri planlamış olursunuz.

Teklif Stratejileri Nelerdir ?


Tıklama Odaklı: Bu tip reklamlarda sadece TBM maliyeti ödersiniz. Gösterim maliyeti size yansıtılmaz. Web sitesi trafiği istiyorsanız bu sizin için iyi bir strateji olacaktır.
Gösterim Odaklı: Reklamlarınız bin gösterim üzerinden maliyetlendirilir. BGBM olarak karşımıza çıkar. Markanızın tanıtımı için ve maksimum gösterimi yakalamak için idealdir. 
EBM Odaklı: Edinme başına maliyettir. Dönüşüm odaklı bir strateji güdüyorsanız bu sizin için yapılacak en iyi stratejilerdendir. Satın alma, formlar vb. Konularda etkin performans sağlar.


Belirli fiyat aralığı olmamakla ile birlikte her sektöre özgü bir fiyatlandırma ortaya çıkmaktadır. Bundan dolayı anahtar kelime ve tık maliyetleri farklıdır. Ülkemizde ortalama anahtar kelime tek bir tık ve gösterim başı maliyetler 0,10 kuruş ile 10 TL arasında sürekli olarak değişim göstermektedir. Rekabetin üst düzeylere çıktığı sektörlerde bu fiyatlar daha da yükselebilmektedir. Google Adwords üzerinden reklamlar için ayrılacak bütçe planlanabilir. Doğruluk oranı da %55 in üzerindedir. Bu bütçe ile başlayıp sonrasında sonuçlara göre geliştirmek en faydalı yol olacaktır.

Reklamda Doğru Fiyatlandırma  Stratejisi

İlk olarak reklam fiyatını en doğru şekilde belirlemek ve doğru kitleye hitap için strateji belirlenmesi gerekmektedir. Sonrasında ise nerelerde reklam verilecek ise şeması çıkartılmalıdır.

Google’da arama yapıldığında Adwords sonuçlarında kimin reklamının görüneceği ve görüntülenmeyeceği, hangi kategoride ve hangi ücret ile çıkacağını belirlemek önemlidir. Bu her zaman açık arttırma gerçekleştirir. Buraya girebilmesi için tık odaklı,gösterim odaklı veya dönüşüm odaklı gibi stratejilere yönelerek doğru hedefleme teklifleri planlamış olursunuz.

Teklif Stratejileri Nelerdir ?

Tıklama Odaklı: Bu tip reklamlarda sadece TBM maliyeti ödersiniz. Gösterim maliyeti size yansıtılmaz. Web sitesi trafiği istiyorsanız bu sizin için iyi bir strateji olacaktır.

Gösterim Odaklı: Reklamlarınız bin gösterim üzerinden maliyetlendirilir. BGBM olarak karşımıza çıkar. Markanızın tanıtımı için ve maksimum gösterimi yakalamak için idealdir. 

EBM Odaklı: Edinme başına maliyettir. Dönüşüm odaklı bir strateji güdüyorsanız bu sizin için yapılacak en iyi stratejilerdendir. Satın alma, formlar vb. Konularda etkin performans sağlar.