Google AdWords Nedir?

AdWords, Google’nin sağladığı internet reklamcılığı programıdır. AdWords, sadece Google için değil, aynı zamanda dijital pazarlama sektöründeki markalar için de oldukça önemli bir reklam aracıdır. Bu reklam aracı sayesinde sitenize yeni ziyaretçiler çekebilir ve satış ağınızı çok geliştirebilirsiniz.

GOOGLE ADWORDS NEDİR?

Google, 1998 yılında beri, dünyada ve Türkiye'de en çok kullanılan arama motorudur. Günde yaklaşık 2.3 milyon kişi Google üzerinden arama yapmaktadır. Her geçen yıl popülerleşen ve kendini daha da geliştiren Google, 2000'li yıllarda ortaya koyduğu Google AdWords ile internet dünyasına çok farklı bir boyut kazandırmıştır.

AdWords, Google’nin sağladığı internet reklamcılığı programıdır. Reklamcılık, Google için büyük bir önem arz ediyor çünkü, gelirlerinin %96'sını reklamlar üzerinden kazanıyor. Bu kadar büyük bir ağı elinde bulunduran AdWords, sadece Google için değil, aynı zamanda dijital pazarlama sektöründeki markalar için de oldukça önemli bir reklam aracıdır. Bu reklam aracı sayesinde sitenize yeni ziyaretçiler çekebilir ve satış ağınızı çok geliştirebilirsiniz. Ayrıca çok kısa süre içerisinde, istediğiniz reklamı belirlediğiniz hedef kitleye uygun şekilde yayınlayabilirsiniz.

Google AdWords'un ölçümlenebilme özelliği ve sadece alınan tıklamalar üzerinden ücretlendirilme yapılıyor. Buı sebeple de birçok işletme, reklam tercihlerini genellikle Google AdWords'ten yana kullanıyor. 

AdWords reklamları; her türlü işletmelere hizmet vermektedir. AdWords, kullanılmaya başlandığında, belirlenen hedef kitlenin anahtar kelimeler yoluyla yapacağı aramalarda Google, sitenizin, ilgili konuyla ilgili içeriğinizi veya ürününüzün ön izlemesini search sayfasında reklamlarınızı gösteririr. 

Search alanından yayınlanacak Google Adwords reklamı, belli kelime ve harf sayısı çerçevesinde hazırlanmış 3 satırdan oluşturulmalıdır. 

  • 1.Satır: İlgi çekici bir başlık alanı
  • 2.Satır: Reklam açıklama satırı
  • 3.Satır: Web sitesi alan adı ya da url.

Ayrıca uygun maliyetlerle Google ile anlaşmalı olan web sitelerinde de  görsel reklamlarınızı yayınlatabilirsiniz.  Gösterilen bu reklamlar vasıtasıyla da sitenize düzenli bir ziyaretçi trafiği çekebilirsiniz. Bu sayede de sadece sitenizi bilenleri değil, bilmeyen müşterileri de sitenize çekmiş olursunuz.

ADWORDS NASIL KULLANILIR?

Google AdWords'u kullanabilmek için öncelikle, web sitenizin diğer rakip sitelere nazaran neden tercih edilmesi gerektiğine karar vermelisiniz. Ardından da buna uygun bir plan oluşturmaya başlamalısınız.  Çünkü unutulmamalıdır ki,  AdWords dünya çapında kullanılabilen bir sistem olduğu için, sizin yerinize rakip siteler ya da farklı işletmeler de tercih edilebilir. Ancak doğru stratejiyi kullanırsanız etkili ve etkin olarak AdWords'u kullanmaya başlayabilirsiniz.

AdWords reklamlarını kullanırken, dikkat edilmesi gereken birkaç önemli nokta bulunmaktadır. Hesap kurulumu, teknik gereksinimler, farklılık yaratabilecek reklam/tanıtım içerikleri ve söylemleri, hesap yönetimi, sürekli değişen rekabete uyum sağlayabilmek, düzenli takip/optimizasyon ve raporlamalar hakkında nasıl bir yol izlenebileceği bu önemli noktalardan birkaçıdır.

Bu saydığımız noktaları iyice düşünüp kararlaştırmanız ve bu doğrultuda planınızı oluşturmanız gerekir. Bu plan sayesinde de elde edilen sonuçlara göre kendinizi geliştirebilir ve yeni hedefler oluşturabilirsiniz.