Instagram ve Facebook Reklam Ücretleri

Facebook reklamları, işletmenizi tanıtmak ve büyütmek için seçebileceğiniz en etkili yollardan birisidir. Peki reklam ücretleri ne kadar? Reklam ücretleri nasıl belirleniyor? Merak ettiğiniz her şeyin cevabı yazımızda saklı!


Facebook Business Manager’da vereceğiniz reklamın ücretini aslında siz belirliyorsunuz. Facebook, sizin belirlediğiniz bütçeye uygun olarak size seçenekler sunar ve siz, işletmenize ve bütçenize en uygun olanı seçerek reklam verebilirsiniz. Örneğin; vereceğiniz reklamın haftada 10 tl  harcama yapmasını istiyorsanız, belirlediğiniz tutar harcanır ya da haftada 15.000 harcamasını istiyorsanız, aynı şekilde yine reklam verebilirsiniz. Yani Facabook’taki reklam ücretinin sınırını belirlemek tamamen sizin elinizde.

Facebook’un sizlere reklamlarınız konusunda bazı öneriler sunuyor. Mesela, bazı ileri seviye reklam türleri için minimum harcama yapmak gereklidir. Bu konuda Facebook sizi bilgilendirir ve yönlendirir.

 

Ücreti belirlemenin temelde iki yolu vardır:

  • Harcanan toplam tutar
  • Elde ettiğiniz her sonucun maliyeti

 

Harcayacağınız toplam tutarı bütçeniz ile kontrol edebilirsiniz. Sonuç başına elde edilen maliyeti ise teklif stratejileri ile kontrol edebilirsiniz. Eğer yeni reklam vermeye başlamışsanız ve bu konuda tecrübeniz yoksa, vereceğiniz teklifi, reklamınızın yayınlanma süresi boyunca bütçenizi eşit şekilde harcamanızı sağlamak için Facebook, otomatik olarak sizin için teklif sunabilir.

Bunun dışında, belirlediğiniz bütçeden daha fazlasını harcamamanız için Facebook sizlere iki yol sunar:

 

  • Kampanya harcama sınırı: Reklam kampanyanızın harcayabileceği toplam tutara ayarlayabileceğiniz bir sınırdır. Kampanya harcama sınırı reklamlarınızın yayınını etkilemez ancak, harcama sınırına ulaştıktan sonra kampanyanızdaki tüm reklam setleri ve reklamların durdurulmasını sağlar. Sınırınıza ulaştığınızda size bildirim gönderilerek haber verilir. Reklamlarınızın yayınının durmasını istemiyorsanız, kampanya harcama sınırınızı Reklam Yöneticisi'nden güncelleyebilir veya kaldırabilirsiniz.

 

  • Hesap harcama sınırı: Facebook reklam hesabınızın yayınladığı tüm reklam kampanyaları için, sınır belirlendiği andan itibaren harcayabileceği tutarı belirleyen ve ayarlanabilen toplam sınırdır.

 

Hesap harcama sınırı belirlemek, ücretlerinizi kontrol etmenin ve reklamlara istediğinizden daha fazla harcama yapmadığınızdan emin olmanın faydalı bir yoludur.

Toplam reklam bütçenizi yansıtan bir hesap sınırı belirleyerek, işletmenizi en başarılı sonuçlara ulaştırabilirsiniz.
Hesap harcama sınırı oluşturduktan sonra, Ödeme Ayarlarınızda bölümünden belirlediğiniz sınır dahilinde ne kadar harcama yaptığınızı inceleyebilirsiniz. 
 

Facebook’ta Reklam Vermenin Avantajları

Facebook reklamları sayesinde belirlediğiniz hedef kitleye kolaylıkla erişebilirsiniz. Yine aynı şekilde ulaşabileceğiniz en fazla kişiye ulaşmanız sağlanır. Ulaşabildiğiniz hedef kitlenizden de mümkün olduğunca fazla sonuç almanız sağlanır.

Facebook, reklamınızın bütçe, hedef ve teklif olanakları dahil olmak üzere, reklamını yayınlamadan önce içerisinde tahmini olarak ulaşabileceğiniz kişi sayısını ve sonuçları sizin için hazırlar. Siz de bu tahmin sonuçlarını inceleyerek reklam verip vermeyeceğinize karar verebilirsiniz.

Reklam kampanyanızı yayınladığınız sırada veya yayınladıktan sonra durumu gösteren analiz sonuçlarını size gönderir ve bu sayıda reklamınızı sürekli olarak takip edip inceleyebilirsiniz.

Reklam kampanyalarınızın ne durumda olduğunu Reklam Yöneticisinden veya Reklam Merkezi sekmesinden öğrenebilirsiniz. Ayrıca Facebook, reklam kampanyanız boyunca tahmin ettiği kişi sayısına ve sonuçlarına erişmezse, otomatik olarak reklamınızı durdurur ve sizden hiçbir ücret talep etmez.

Bunların dışında Facebook Business Manager'a Sayfa Ekleme hakkında bilgi sahibi olmak için yazımızı okumanızı tavsiye ediyoruz.

Facebook ve Instagram Reklamlarını Nerden Satın Alabilirsiniz?

Instagram reklamlarını, eğer kişisel reklamınızı yapmak için kullanacaksanız, Facebook’a gerek olmadan Instagram hesabından reklam verebilirsiniz. Bunun için yapmanız gerek tek şey, reklamını yapacağınız içeriğinizi belirlemek ve hesabınızı işletme profiline geçirmek. Instgramda nasıl reklam verileceğini öğrenmek için Instagram'da Sponsorlu Reklam Verme adlı yazımızı okumanızı tavsiye ederiz.

Facebook’u kullanarak işletmenizin bir ürününün veya hizmetinin reklamını yapmak için ise Business Manager’ı kullanmanız gerekiyor. Business Manager'ın nasıl kullanılacağını detaylı olarak öğrenmek isterseniz, bu konuyla ilgili yazdığımız yazıyı Facebook Business Manager Nasıl Kullanılır? mutlaka okuyun!

Facebook reklamlarını satın almak için aşağıdaki iki seçenekten birini tercih edebilirsiniz:

 

  • Sayfanız: Bu seçenek, reklam satın almak için kullanabileceğiniz en basit yoldur. Ancak size, Reklam Yöneticisi kadar geniş seçenekler sunmaz. Cep telefonundan, bilgisayardan ya da Sayfa Yöneticisi uygulamasından kolayca reklam satın alabilirsiniz.

 

  • Reklam Yöneticisi: Bu seçenek ise reklam oluştururken geniş özellikleri ile size oldukça yardımcı olur. Oldukça iyi bir rehberdir. Bilgisayar veya mobil uygulaması üzerinden kolaylıkla reklam satın alabilirsiniz.