Facebook Business Manager Nasıl Kullanılır?

Facebook Business Manager, işletmelerin kendi kişisel hesaplarını kullanmadan reklam faaliyetlerini yürütebilmesi için ücretsiz olarak reklam verenlere sunduğu bir araçtır. Bu araç sayesinde, Facebook’taki tüm pazarlama araçlarına erişilebilir ve ortak bir yerden yönetebilirsiniz.

Facebook Business Manager


Facebook Business Manager, işletmelerin kendi kişisel hesaplarını kullanmadan reklam faaliyetlerini yürütebilmesi için ücretsiz olarak reklam verenlere sunduğu bir araçtır. Bu sayede reklam verenler, Facebook pazarlama süreçlerini tek bir noktadan yönetebilecekler. Ayrıca bu portal üzerinden Facebook’taki tüm pazarlama araçlarına da erişilebilir ve ortak bir yerden yönetebilirsiniz.

Business Manager ile;

  • Facebook sayfalarınızı ve Instagram hesaplarınızı tek bir kolaylıkla yönetebilirsiniz.
  • İsterseniz hem Instagram’da isterseniz de Facebook’tan reklamlar yayınlayabilirsiniz.
  • Bağlı bulunan sayfalara ve yayınlanan reklamlara ilişkin detaylı analiz sonuçlarına, reklamların kaç kişiye ulaştığına, maliyetinin ne kadara ulaştığı gibi verilere ulaşabilirsiniz.
  • Bağlı sayfaların ve reklam hesaplarının çalışanlar ve ajanslar ile entegrasyonuna erişebilirsiniz.
  • Tek bir yerden Facebook Sayfası, Instagram hesabı, hedef kitle listesi veya ürün kataloğu gibi birden fazla varlık oluşturup yönetebilirsiniz.
  • Reklam hesaplarınız, Sayfalarınız ve uygulamalarınız üzerinde çalışan herkes için kullanıcı erişimi ve izinleri kontrol edebilir ve tüm varlıklarınıza sahip olmaya devam edebilirsiniz.
  • Reklam harcamaları ve gösterimlerinizin genel ve detaylı görünümleriyle Facebook ve Instagram'da daha etkili şekilde reklamlarınızı takip edebilirsiniz.

 

Business Manager Nasıl Kullanılır?



Business Manager
’ı kullanmaya başlamak için öncelikle, kişisel hesabınız dışında işletmenize ait bir hesap oluşturmalısınız. Ancak kimlik doğrulamasının yapılması için de kişisel hesabınızla bağlantı kurulacaktır. Bu sebeple de öncelikle kişisel Facebook kullanıcı adınız ve şifreniz olmalı. Kişisel bir Facebook hesabınız olduğunu varsayarak hesap oluşturma işlemine anlatmaya devam ediyoruz:

  • İlk olarak “ https://business.facebook.com/ ” adresinden Business Manager sayfasına giriş yapın ve sağ üstten “Hesap Oluştur” butonuna tıklayınız. Eğer Facebook hesabınız açık değilse öncelikle giriş yapmalısınız ardından da bahsettiğimiz işlemi gerçekleştirmelisiniz. 
  • Karşınıza çıkan ekranda ilk adım olarak “İşletmenizin Adını” giriniz ve “Devam” butonuna tıklayarak devam edin.
  • İkinci adımda ise “Adınızı” ve “İş E-Posta Adresinizi” giriniz. Bu aşamada kişisel hesabınız ile Business Manager hesabınızın karışmaması için kişisel mail adresinizi girmeyin onun yerine işinize ait oluşturduğunuz mail adresini eklediğinizden emin olun. 
  • Bu işlemi de tamamladıktan sonra karşınıza, şirketinizin bilgilerini doldurmanız istenecek. Tüm bilgileri eksiksiz olarak ve doğru olacak şekilde doldurmalısınız. Eğer başka işletmelerinde hesaplarını yönetmek amacıyla kullanacaksanız, “Başka işletmelere hizmet sunmak” seçeneğini işaretleyip kurulumu tamamlayabilirsiniz.

Tüm bu adımları tamamladıktan sonra şu ekranla karşılaşacaksınız:

  • Eğer bu aşamaya geldiğinizde bir hatayla karşılaşıyorsanız veya bu aşamaya bile gelemeden hesabı oluşturamadıysanız işletmenizle alakalı sorun olabilir. Bu sorunu çözebilmek için de yönetmek istediğiniz hesabın işletme sahibiyle görüşmeli ve izin isteği göndermelisiniz.
  • Şimdi sağ üst köşedeki işletme ayarları butonuna tıklayın.
  • Daha önce bir sayfa oluşturduysanız Sayfalar başlığı altında görebilirsiniz. Farklı bir işletmenin veya şirketin sayfasını yönetmek için izin istediyseniz ve isteğiniz onaylandıysa, yine yönetilecek sayfalar bu bölümde listelenir. İşletme sayfanız yoksa buradan hemen bir tane ekleyebilirsiniz. Farklı bir şirketin sayfasını yönetmek için yine ekle butonunu tıklayın ve erişim isteyin. Eğer panelde hiç sayfa yoksa erişim isteme hakkınız da bulunmaz öncelikle bir ana sayfaya sahip olmalısınız.

 

Facebook Business Manager Reklam Hesabı Oluşturmak

Bir diğer önemli aşama ise Facebook Business Manager’da reklam hesabı oluşturmaktır. Hesabı oluşturmak için de sol tarafta yer alam REKLAM HESAPLARI butonuna tıklayın ve ardından da orta kısmındaki EKLE butonuna tıklayın. 

Açılan sayfada karşınıza üç seçenek çıkacak. İlk seçenek bir reklam hesabını Business Manger’a ekleyin, ikinci seçenek daha önceden oluşturulmuş bir reklam hesabına erişim istemek, son seçenek ise yeni bir reklam hesabı oluşturmak. İşletmeniz için en uygun olan seçeneği seçip devam edin.

Eğer, yeni bir reklam hesabı oluşturma seçeneğini seçerseniz, sizden hesap adı girmeniz istenir. Sonra da bir zaman dilimi ve para birimi seçmeniz gerekiyor. Ancak unutulmamalıdır ki para birimi ve saat dilimi seçildikten sonra bir daha değiştirilemez. 
Bir sonraki adımda da hesabınıza erişime izin vermeniz istenecek. İsminizi seçtikten sonra gerekli izinleri verin ve ATLA butonuna tıklayın.

Business Manager’daki işletme hesabınızı sizin dışındaki belirlediğiniz kişiler de yönetebilir. Ancak erişimin sağlanabilmesi için Facebook hesabınızda arkadaş olarak ekli olmalıdır. 

Yetkili ve çalışanları atamak için sol kısımdan kişileri tıklayın ve EKLE seçeneğine tıklayarak kişileri arayın. Eğer eklemek istediğiniz kişinin Facebook’ta hesabı yoksa veya hesabınızda ekli değilse, e-posta adresini girerek davet isteği gönderebilirsiniz. Atanacak kişinin yönetici mi yoksa çalışan mı olduğunu açılan sayfada seçebilirsiniz. Sonrasında yine kişiler bölümünden yetkilerini değiştirmeniz mümkün.

 

Business Manager’a Ödeme Yöntemi Nasıl Eklenir?

Facebook’ta reklam verebilmeniz ve hedef kitlenizi belirleyebilmeniz için ödeme yöntemini seçmeniz gerekiyor. Ekleyeceğiniz ödeme yöntemi sayesinde yayında olan reklamlarınızın gösterim ya da tıklama alarak oluşturduğu günlük maliyeti Facebook bu kaynaktan elde edecektir. Eğer ödeme yönteminin nasıl ekleneceğini merak ediyorsanız okumaya devam edin!

Ayarlar bölümüne tıkladığınızda, ekranın sol tarafında karşınıza çıkan seçeneklerin içinden Ödeme Ayarları seçeneğine tıklayın.

Açılan sayfanın sağ tarafında Ödeme Yöntemi Ekle seçeneği çıkacak. Tıkladıktan sonra size uygun olan ödeme yöntemini belirleyebilirsiniz. Ayrıca yine bu sayfada ödeyeceğiniz toplam tutarı da görebilirsiniz.

Instagram ve Facebook reklam ücretlerinin ne kadar olduğunu ve nasıl belirlendiğini öğrenmek için Instagram ve Facebook Reklam Ücretleri makalemize tıklamanız yeterli!