E-Ticaret Sitesi SEO Teknikleri Nelerdir? Satışlarınızı Nasıl Arttırabilirsiniz?

E-Ticaret sitenizi oluşturmak ve büyütmek istiyorsanız SEO tekniklerini doğru şekilde uygulamalısınız. Doğru uygulanan SEO teknikleriyle potansiyel müşterilerinizi kolaylıkla gerçek müşteriye dönüştürebilirsiniz. Bu tekniklerin neler olduğunu merak ediyorsanız sizleri yazımızda bekliyoruz!

E-TİCARET NASIL GELİŞTİ?

Sosyal ağların gelişmesiyle ve insanların artık tüm işlerini internet üzerinden halletmeye başlamasıyla birlikte dijital pazarlama sektörü hızlı bir yükselişe geçti. Özellikle de internet üzerinden satış yapan firmalar, her geçen yıl daha da büyüme kaydetmişlerdir. 

Yükselişe geçen internet satış ağıyla birlikte yeni bir sektör alanı olan E-Ticaret sektörü oluştu. Hızlı bir yükselişe ve büyümeye sahip olan bu sektör, aynı zamanda yeni markalr inşaa etmeye hızla devam etmektedir. Bu kadar kısa süre içerisinde bu hızlı yükselişe sahip olmasının nedeni ise, e-ticaret kullanıcılarının yoğun ilgili göstermesidir. Bu yoğun ilgiye karşılık verilebilmesi için de sürekli olarak yenilikler yapılıyor ve yeni uygulamalar hazırlanıyor. 

Günümüzde insanların zaman sıkıntısı olduğu için zamandan tasarruf etmeye çalışıyorlar. İnsanlar artık uzun uzun alışveriş yapmayı bırakıp online sitelere ve uygulamalara yöneliyorlar. Online mağazalar sayaseninde tüketiciler hem daha ucuza alışveriş yapabiliyorlar hem de zamandan tasarruf ediyorlar. Bu nedenle de e-ticaret sektöründe yeni bir rekabet sahası oluştu ve her geçen gün sektöre yeni girişimciler katıldı.

E-TİCARETTE NASIL BÜYÜYEBİLİRSİNİZ?

E-ticaret sitelerinde müşterilerin dikkat ettiği ve önem verdiği özelliklerden birisi de ürünlerin açıklamasının tatmin edici, özgün ve dikkat çekici olmasıdır. Ayrıca ürünlerin tanıtımlarının da profesyonel şekilde hazırlanmış olmalıdır. 
Hazırlanan tanıtımlar kesinlikle SEO tekniklerine uygun olarak hazırlanmalıdır. SEO tekniklerini uygulayabilmek için de iyi bir SEO bilgisine sahip olmalısınız ve bu yöntemlerinde tamamını eksiksiz olarak uygulamaya çalışmalısınız.
 
E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır?

E-ticaret sektörü açısından SEO çalışmalarının yapılıyor olması oldukça önemlidir. Çünkü arama motorunda sitenizin üst sıralarda yer alıyor olması markanızın tanınırlığı ve satış yapabilmesi açısından önemlidir. Peki hangi SEO teknikleri uygulanmalıdır?

Anahtar Kelime Araştırmaları

E-ticaret sitelerinin anahtar kelime araştırmasının eksiksiz yapıyor olması, rakiplerinin önüne geçmesini sağlar. Bu aşamada yapılması gereken arama motorlarında en çok aranan kelime ya da kelime gruplarını bulmak ve web sitesinde kelimeleri kullanmaktır.Sık aranan anahtar kelime araştırması kadar önemli olan bir diğer nokta ise sektörel negatif anahtar kelimlerin belirlenmesidir. 
 

Peki en çok arama yapılan kelimeleri nasıl bulacaksınız? Cevabı aslında çok basit ya profesyon olarak SEO yardımı alacaksınız ya da bununla ilgili hazırlanmış uygulamaları kullanmalısınız. 

İlk olarak, rekabet yaratacak anahtar kelimeler yerine, organik aramalarınızın güçlenmesi için daha özel long tail (uzun kuyruklu) anahtar kelimelere odaklanmalısınız. Bu kelimeleri kullanmada başarılı olunca bir sonraki aşamaya yani rekabeti yüksek kelimelerle ilgili çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz.

 

SİTE İÇİ OPTİMİZASYON

Sayfalarınızı SEO kurallarına uygun olarak optimize etmek siteniz açısından çok önemlidir. Ürünlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını istiyorsanız sitenizi, Google arama sayfasında ön sıralara taşımaya özen göstermelisiniz. Google sonuçlarında siteniz üst sıralarda yer aldığında, daha fazla satış yapacaksınız.

E-ticaret siteniz için mutlaka özgün başlıklar üretmelisiniz. Bu başlıklar H1 etiketleri ve özel açıklamalar içermelidir. Çünkü unutulmamalıdır ki hazırladığınız başlıklar ve meta açıklamalar arama motoru sonuç sayfasında gözüküyor. Bu nedenle uygun harekete geçirici mesajları kullanırsanız, sonuçlardaki tıklanma oranınız giderek yükselir.

Görsellerinizi optimize edin.

Görsellik, her platformda olduğu gibi e-ticarette de oldukça önemlidir. Ürünü, müşterinin dikkatini çekecek şekilde optimize etmelisiniz. Ancak sadece ürünlerinizi optimize etmeniz yeterli değil. Aynı zamanda tüm reklam kampanyalarınızda kullandığınız görseller optimize edilmelidir. Peki nasıl optimize edilecek?

  • Site içerisinde eklediğiniz tüm fotoğraflarınız  ve içerikleriniz internet ortamında kullanılmamış olmasına dikkat edin. Başka sitelerde yayınlanmış olan görselleri kopyalamayın. 
  • Saha araştırması yapın ve rakipleriniz kullandığı görselleri inceleyip daha iyisini, daha özgününü ve daha kalitelisini kullanın. 
  • Site içerisinde yüklediğiniz resimlerin boyutları da olduça önemli. Yüklediğiniz resimleri ölçülerine göre optimize etmelisiniz.
  • Ürünlerinizin açıklamalarını ilgili çekici yazarak, ziyaretçilerinizin ürünlerinizi paylaşmasını sağlayabilirsiniz.

 

Ürün açıklamalarınızı optimize edin.

  • Google sonuç sıralamanızı etkileyecek faktörlerden birisi de ürününüzün açıklama kısmıdır. Açıklama kısmı ne kadar özgün, farklı ve uzun olursa o kadar dikkat çekici olur. 
  • Açıklama kısmı yazılırken kopya içerik kesinlikle kullanmayın. Kopya içerik kullanmanız, hem müşterinin gözünde güveninizi kaybetmenize yol açar hem de siteniz Google gözünde, kopya içerik sorunu yaratıp sayfanızın değerini düşürür. Sonuç olarak da sayfanız arama ekranında gerilere düşer.
  • Ürün açıklamalarınızı yazarken 500 kelimenin altına düşmemeye özen gösterin. Özgün ve uzun yazdığınız içerikler ile kalite puanınızı artar ve sonuç kısmında üst sıralara çıkarsınız.

Google arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanızın her açıdan size olumlu etkisi vardır. O yüzden SEO çalışması yapmayı, ürün açıklamalarını optimize etmeyi ve özgünleştirmeyi unutmayın.

 

Sitenizin hızını kontrol edin.

  • Site hızı atlanmaması gereken en önemli aşamadır. Siteniz ne kadar hızlı olursa arama sonuç kısmında o kadar iyi sunuç alırsınız.  Eğer sitenizde hız sorunu yaşıyorsanız mutlaka üzerinde çalışmalar yapın. Çünkü yavaş bir site kullanıcılar için kötü bir deneyim demektir. Yavaş bir siteye müşteri çekemezsin ve gelen müşteri de siteniz yavaş olduğu için bir daha sizi tercih etmez. 
  • Ana açılış sayfanızı kontrol ederek herhangi bir hız sorununun olup olmadığına bakmalısınız. Google PageSpeed Insights, GTMetrix veya WebSite Auditor gibi araçları kullanarak kontrol edebilirsiniz. Bu araçlar detaylı bir şekilde sitenizi tarar ve sitenizin hızını size sunar. 

 

Sosyal medyanın gücünü kullanın.

  • Sosyal medya araçlarını doğru ve etkin şekilde kullanmalısınız. çünkü sosyal medya araçlarından alacağınız trafik Google açısından çok önemlidir. 
  • İçeriklerinizi veya görsellerinizi sosyal medya platfromlarından paylaşmak, sayfanızın değerini arttıracağı gibi potansiyel müşterileri, gerçek müşteriye dönüştürmenize yardımcı olur. Ancak, paylaşımlarınızı markanıza ait hesaplardan yapın ve düzenli olarak paylaşım yapmaya özen gösterin.
  • Ürünlerinizi satın alıp geri bildirimde bulunan kullanıcıları dikkate alın. Google, Facebook, Instagram hesaplarda yapılan doğal ve olumlu yorumlar, verilen puanlar, potansiyel müşterileriniz oldukça önemlidir. Çünkü müşteriler yorumlara bakarak sitenize ve ürününüze güvenip güvenmeyeceğine karar verir. Bu sebeple de site içi ve dışı tüm kullanıcı yorumlarını takip ederek cevap vermelisiniz. 

 

Bir e-ticaret sitenizi optimize ederken bu adımların her birisini göz önünde bulundurmalısınız. Bu adımları başarılı bir biçimde takip ederseniz E-ticaret sitenizi arama motoru sonuç sayfasında üst sıralara taşırsınız ve yeni rekabet sahaları oluşturabilirsiniz.

SEO çalışmalarında, olumlu sonuç alabilmek için biraz beklemeli ve sabırlı olmanız gerekiyor. SEO tek seferlik bir çalışma değildir; SEO’nun zaman ve sabır isteyen bir markalaşma çalışması olduğunu unutmamalısınız. Uzun vadede sonuç verse de etkisinin kalıcı olduğunu bilmelisiniz.

Tüm arama motorları kullanıcılara daha iyi hizmet vermek için sürekli olarak algoritmalarını güncellemektedirler. Başarılı bir e-ticaret sitesi oluşturmak için tüm güncellemeleri takip etmeli ve buna göre planınızı oluşturmalısınız.