Dijital Pazarlamada Multidisipliner Yaklaşım

Dijital pazarlama sahasında multidisipliner yaklaşımı benimseyen marka sahipleri, itibarı sağlamak, site içerisindeki trafiği düzenli hale getirmek için tüm alanlarda uzman olmak gereklidir. Dolayısıyla, multidisipliner yaklaşımı benimsemiş marka sahipleri, işletmelerini çok ileri seviyeye taşıyabilirler.

MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIM

Multidisipliner terimi, tıp alanında yaygın olarak kullanılmaktadır. Bu yaklaşımın esası ise, birçok alanda uzmanlaşmaya dayanmaktadır. Farklı alanları bir bütün olarak kabul eden ve bu alanlarda uzmanlaşan doktorların tek başına yetkinliğinin olmasıdır. Bu yaklaşım dijital pazarlamaya uyarlanırsa,  dijital pazarlamanın multidisipliner uzmanları olurlar.

Dijital ortamın son derece hızlı gelişmesi ve günümüzde birçok alanı kapsıyor olması sebebiyle, dijital pazarlama uzmanlarını birçok konuda uzmanlaşmaya itiyor. Dolayısıyla multidisipliner yaklaşımı benimseyen ve aktif olarak kullanan kişiler daha hızlı yol kat etmektedir.

Dijital Pazarlamada Multidisipliner Yaklaşım

Dijital pazarlamanın gün geçtikçe daha çok yaygınlaşmasıyla birlikte, insanların gerçek dünya ile olan bağı incelmeye başlamıştır. Çünkü, dijital platformlar büyük ivme kazanarak geliştiği için hayatımızın her alanını etkilemeye başlamıştır. Bununla ilgili olarak da pazarlama stratejileri de dijital alanlara kaymıştır. 

Her pazarlama stratejisinde olduğu gibi, dijital pazarlama strajeleri de belirli disiplinlere, kriterlere sahiptir. Bu disiplinlerden bazıları şunlardır;

SEO, web sitenizi arama motoru sonuç sayfasından organik veya ödenmemiş trafik almak için optimize etme işlemi yani, arama motoru optimizasyonu anlamına gelen bir kısaltmadır. Başka bir deyişle SEO, web sitenizin tasarımında ve sitenizi bir arama motoruna daha çekici hale getiren içeriğinde belirli değişiklikler yapmayı içerir.

SEO, kurum sitelerinin alakalı anahtar kelimeler ve kelime öbeklerinin arama motorlarında üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak için geçirdiği süreçtir.  
SEO hakkında daha fazla bilgi edinmek isterseniz sizi "SEO Nedir? SEO'yu Etkileyen Faktörler Nelerdir?" adlı makalemize bekliyoruz!

Bir diğer disiplin ise Google Adwords'tür. Google Adwords, dijital platformalar üzerinden müşteri bulmanıza ve satış yapmanıza yaramaktadır. Peki müşteriler nasıl bulunuyor? belirlediğiniz anahtar kelimeleri kullanarak, belli bir bütçe ile alışveriş yapmak için arama motorunu kullanan kişilerin karşısına çıkıyorsunuz. Ardında da alışverişlerini kendi sitenizden yapmaları için müşterileri yönderiyorsunuz.

MULTİDİSİPLİNER YAKLAŞIMIN AVANTAJLARI NELER?

Dijital ortamda yapılan pazarlama çalışmalarında marka kimliği oluşturmak, itibarı sağlamak, site içerisindeki trafiği düzenli hale getirmek için tüm alanlarda uzman olmak gereklidir. Dolayısıyla, multidisipliner yaklaşımı benimsemiş marka sahipleri, işletmelerini çok ileri seviyeye çıkarabiliyor ve dijital pazarlama sahasında çok daha hızlı yol kat edebiliyorlar.