Lim Creative’in kurucusu Gökhan Genç Saç Ekimi ve Sağlık Turizmi sektörünün zorluklarını, rekabet gücünü ve tecrüblerini bizler için paylaştı.

facebook-ads

Saç Ekimi – Sağlık Turizmi Dijital Pazarlama

Lim Creative Dijital Pazarlama Ajansı, 2008 yılından itibaren Dijital Pazarlama konusunda çoğu sektöre hizmet sunmuş ve başarılı işler ortaya çıkartmıştır. Uzun Soluklu projelerde daha fazla yer almayı ve üstlendiği tüm projelerin başarıya ulaşmasını sağlamayı hedefleyen Lim Creative, son 5-6 yıldır popüler bir iş dalı olan Sağlık Turizmi sektörünede hizmet vermeyi sürdürüyor. Lim Creative’in kurucusu Gökhan Genç sektörün zorluklarını, rekabet gücünü ve tecrüblerini bizler için paylaştı.

Sağlık turizmi dijital pazarlama hizmetlerimizi, 2009-2010 yılları arasında bir tıp merkezi için vermeye başladık. O dönemde dijital pazarlama ve internetin gelişimi henüz çok yaygın değildi ve mobil uyumluluk kavramı bile hayatımıza girmemişti. En çok kullanılan dijital pazarlama aracı o dönemlerde Google Adwords idi. Uzun soluklu çalışmaya önem veren bir firma olarak, o dönemlerde birçok projede yer aldık ve hala aldığımız her işte uzun soluklu çalışmaya devam ediyoruz.

2018 yılında şu anda sektörde lider pozisyonda olan bir saç ekimi firmasıyla anlaşmamız üzerine komple Dijital Pazarlama proje yönetimini üstlendik (firmaya hali hazırda hizmet vermeye devam ediyoruz). Firmanın Dijital Pazarlama Ajansı olarak, sıfırdan satış ve pazarlama ekibini kurduk bu ayrı bir makale konusu olacak kadar uzun aslında. Firma Saç Ekimi alanında halen Sağlık Turizmi hizmeti veriyor. Bizle çalışmaya başladıklarında dijital mecrada sadece instagram üzerinde var olan bu firmanın önce sektörel gereksinimlerini belirledik daha sonra rakip analizlerini gerçekleştirdik. Firmanın aslında dijitalde çok fazla eksiği olduğu kadar arka plandada eksikleri vardı. Bizim çalışmalarımızın etkisini gösterebilmemiz ve dönüşünde başarı elde etmemiz için herşeyin bir bütün halinde ve neredeyse eksiksiz çalışması çok önemli. Sağlık Turizmi Ülkemizde çok popüler bir hal aldı yurtdışından gelen hastalar Türkiyede ki Sağlık Turizmine güveniyorlar ve burada ki doktorlarımız gerçekten çok başarılı işler çıkartıyorlar.

Firma için gerekli olacak olan çalışmaları belirleyip ilk adımlarımızı atmaya başladık.

Saç Ekimi Sağlık Turizmi – İlk Adım

Firmanın öncelikle CRM yönetimini hazırladık ve yayına açtık bunun için satış ve pazarlama ekibine eğitimlerini verdik. CRM Nedir bilmeyenler veya daha önceden hiç duymayanlar için kısaca özetlemek gerekirse Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak adlandırılır. Crm müşterileriyle aktif olarak iletişim içerisinde olan firmalar için çok önemli. 

Saç Ekimi Web Sitesi Tasarımı

Saç ekimi ve sağlık turizmi rekabeti kuvvetli sektörlerdir. Burada yapılacak olan çalışmaların iyi planlanması ve hayata geçirilmesi önemli. Crm eğitim süreci devam ederken web sitesi alt yapısını seo uyumlu olacak şekile hazırladık ve yayın için aktif ettik. İçeriklerini sektörel aramalara, ziyaretçi kazandıracak ve fayda sağlayacak makalelerini seoya uygun olarak hazırladık.

Saç Ekimi İçerik Pazarlama

Neler Yaptık
Saç ekimi ile ilgili içeriklerin oluşturulması, paylaşılması ve promosyonlar ile müşterilerin ilgisini çekmek için stratejiler oluşturduk. Bu stratejiler arasında, saç ekimi hakkında bilgilendirici makaleler ve videolar oluşturuldu. Ayrıca, saç ekimi için yapılmış öncesi ve sonrası için görsel tasarımına karar verilmesi, sonrasında öncesi ve sonrası fotoğraflarının paylaşılması , müşteri yorumlarının yayınlanması için çalışmalar yürüttük.

Sosyal Medya Danışmanlığı ve Reklam Planlama

Firma berlirli bir kitleye sahipti ve sosyal medya üzerinden en yoğun talebi görüyordu. Ancak incelediğimizde birçok sorunla karşılaştık. Bunlardan bazıları:

  1. instagram hesaplarında bir düzen yoktu: İnstagram post paylaşımları düzensiz ve görsel olarak yetersizdi. Öncelikle bunu acil toparlamamız gerekiyordu. Biz bir standarta oturacak şekilde şablonlar çıkarttık öncesi ve sonrası, bilgilendirme postları için. Bunları bir düzene oturtup ziyaretçilerin en çok ilgi duyacağı tepki vereceği saat dilimlerinde post paylaşımları planladık.
  2. Fotoğraf Çekimleri: Fotoğraflar bilinçli olmayan genelliklede operasyon ekibinde ortacı olarak nitelendirilen bir ekip tarafından çekimler yapılıyor ve sadece arşivin tozlu raflarında kalacakmış gibi özensiz fotoğralar alınıyordu. Bunun için öncelikle kısa bir eğitimle fotoğrafların hangi açılardan,  nasıl daha detaylı ve ilgi çekici insanlara fikir verebilecek şekilde çekimler olması gerektiği konusunda bilgilendirdik. Hatta ilk çekim örneklerini birlikte yaparak pekiştirmlerini sağladık. Ekibimiz her çekim yapılan fotoğrafı bizim tarafımızda da ilgili personelden alı arşivledi ve arşivlerken yine yapılan hatalar konusunda uyarılarını yaptılar. 
  3. Ziyaretçi Kitlelerle Etkileşimi arttırma: Gelen ziyaretçilerin sorularını instagram üzerinden kalıp ve yetersiz bir bilgi ile yanıtlanıyordu. Bunun için firmaya yeniden bir düzen getirilip daha profesyonel bir karşılama metni, insanların iletişimde kalabileceği bir yaklaşım ve tabikide Crm de ilerideki dönemlerde ölçümleme yapılması açısından iletişim bilgilerini almayı planlayan iletişim yolları ve çözümleri ürettik.
  4. Kayıp Data Oluşumunu Engelleme: Gelen mesajların çoğu ileriki dönemde kayıp müşterilere dönüşüyordu. Telefon bilgisi demografi bilgisi gibi bilgiler alınmadığı ve işlenmediği için datalar kayıp data olarak sosyal medya mesajlarında kaybolup gidiyordu. Yukarıdaki 3. maddeyi uygulamaya aldıktan sonra sıra bu verilerin işlenmesine kayıt altına alınmasına ve daha sonra yeniden pazarlama için kullanılması için Crm takip programına kayıt edilmesi sağlandı.
  5. Reklam Planlaması ve PR çalışması: Firma saç ekimi üzerine daha öncesinde hiç reklam vermemiş, yurtiçinde ve yurtdışında dijital kanallar aracılıyla PR çalışması yapılmamıştı. İlk öncelikli firma için rakip analizi ve ülke araştırması yapıldı, sonra hedef kitle belirlendi. İlk kez bizi görecekler ve bizi hiç tanımayan kitelelere PR çalışması için reklam kreatifleri oluşturuldu. Reklam geri dönüşleri izlenerek yeniden pazarlama ve yeni hedef kitlelere reklam yayınlanmaya devam ettirildi.
  6. Yeni Hedef Kitle: Sosyal medya veya google arama motorları reklamlarında en önemli husus reklam bütçelerinin doğru şekilde yönetilmesidir. Biz firmaya hizmet verirken tamamiyle yatırımın hızlıca geri dönecek şekilde reklam modelleri ve kampanyaları oluşturduk. Reklamı yayınla hedef kitle ile iletişim kur, satışa döndür ve tekrar yeni hedef kitlelere ulaş. Bu senaryo ile hem yatırımı doğru şekilde kontrol altında tuttuk hemde hızlı geri dönüşlerle firmanın satıştaki hacmini 2 kat arttırmış olduk.
  7. Yeniden Pazarlama: Reklamlar, sosyal medya etkileşimleri, web sitesi ziyaretçileri gibi tüm platformlarda ulaştığımız kitleyi bir havuzda toplayarak daha önceden bizi ziyaret etmiş ama hizmetimiz hakkında bilgi almamış, bizimle iletişim kurmamış veya iletişim kurup satış yarıda kesilmiş hastalara yeniden pazarlama yöntemiyle kendimizi hatırlattık ve yeniden pazarlamanın gücünü kullanarak kayıp datalardan tekrar satışa dönüşecek bir başarı elde ettik.
 
 
Global ve Ülkemizdeki Şartların Değişimi ve Strateji Belirlenmesi
Bildiğiniz üzere tüm dünyayı 2019 yılında pandemi hastalığı kasıp kavurdu. Bu dönem içerisinde özellikle ilk zamanları tüm dünyada olduğu gibi ülkemizdede ekonomik krizler, sağlık sorunları ölümler yaşanmaya başladı. Bunun etkisi tabiki tüm sektörlere büyük darbe vurdu. Turizm özellikle tüm dünyada durdu, sağlık turizmi de buna bağlı olarak büyük darbe yedi. Bu dönemde yatırımcı korkar ve maliyetlerini düşürmeyi şirketin ayakta durması için minumum risk yönetimini besimsemeye başladı. Tamda bu esnada çalıştığımız firmada aynı adımları atma kararı aldık. Yaklaşık pandeminin başladığı ilk ay bir toplantı düzenledik, gündemimizde reklamlar ve reklamlara yapılacak yatırım maliyetleri vardı. 
 
Firma reklam bütçelerini düşürme ve küçülmeye gitme kararı almışlardı. Bizlik bir sorun yoktu ama bu gibi dönemler her zaman firmalar için ya çok büyük fırsat yada tam tersi büyük riskler oluşturur. Bu durumda firmaya reklamların bütçelerini düşürmemelerini hatta tam tersine reklam bütçelerini arttırmalarını, yatırımı büyük oranda iç piyasaya ve marka bilinirliğinin artması bilinirliğin korunması için de dış piyasaya oratantılı şekilde dağıtılmasını önerdik. Bu doğrultuda toplantı sonrası o hafta bir çalışma yapıp bu dönemi en iyi nasıl fırsata çevirir firmayıda nasıl bir adım ileri taşırız onun planmasını yapıp yeni bir toplantıda bir araya geldik. 
 
Reklamların nasıl pay edileceği hangi kampanya ve stratejiyle kitlelerin karşısına çıkacağımız ve tüm bu süreci nasıl yöneteceğimiz hususunda yapılan toplantının sonunda ilk toplantıda verdiğimiz öneri kabul edildi ve reklam bütçeleri arttırıldı. Sonuçmu? Firma pandemi döneminde diğer firmaların reklam bütçesi daraltması veya ayakta duramayan firmaların sektörden kaybolması sonucu hemen hemen sayılı firmalar arasında kalmasından dolayı dönüşler arttı bilinirlik arttı ve bu satışlara çok büyük oranda yansıdı. O dönemde verilen bu kadar sayesinde şu anda mecidiyeköy şişlide sektöründe lider bir konuma dönüşmesine olanak sağladı.