Dijital Pazarlama: SEO ve SEM Nedir?

Dijital pazarlamada iki mihenk taşı olan SEO ve SEM'in detaylarını aktardı. SEO ve SEM arasında ki farklar, SEO ve SEM hangisi daha avantajlı yazımızda okuyun.

Arama motoru optimizasyonu (SEO) ile arama motoru pazarlamacılığı (SEM) arasındaki farka rağmen, birçok kişi hala birini diğerinden ayırt etmekte kafası karışık. Gerçekte, SEO ve SEM, benzer hedefler sunsalar bile tanımları büyük ölçüde farklıdır.

SEO organik trafiğe odaklanırken, SEM tamamen arama motorlarında web görünürlüğünü iyileştirmekle ilgilidir. Evet, hedefleri çok benzer, ancak onlara ulaşma yöntemleri farklı. Arama motoru optimizasyonu ile arama motoru pazarlamacılığı arasındaki bazı farklılıklara bir göz atalım.


SEO ve SEM Arasındaki Fark


Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlamasını pazarlama kampanyanıza entegre etmenin amacı, daha iyi web görünürlüğü ve arama motoru sıralamaları elde etmektir.
Ancak SEO ve SEM, hedeflerinize ulaşma açısından farklıdır. Arama motoru optimizasyonu organik bir arama stratejisidir, arama motoru pazarlaması ise ücretli bir arama stratejisidir.
Organik arama, katı arama motoru algoritmaları tarafından hesaplanan ücretsiz arama sonuçlarını ifade eder. Organik arama motoru sıralamanızı, web sitenizin başlık etiketleri, meta açıklamalar, anahtar kelime kullanımı ve daha fazlası gibi çeşitli unsurlarını geliştirerek iyileştirebilirsiniz.

Öte yandan, ücretli arama, sponsorlu listeler ve reklam açık arttırmaları aracılığıyla bir web sitesinin reklamını yapmaya odaklanan bir dijital pazarlama stratejisidir . SEM kampanyanızın verimliliğini artırmak için SEMRush ve Google Ads gibi araçları kullanabilirsiniz. Biri reklamlarınızı her tıkladığında ödeme yapmanız gerekecek.
Hem SEO hem de SEM, çevrimiçi pazarlama kampanyanızın ayrılmaz bir parçasıdır. Her ikisi de işletmenizin dijital olarak büyümesine izin verecek farklı amaçlara hizmet eder. Ancak, üstün pazarlama stratejisi söz konusu olduğunda hangisi daha iyidir: arama motoru optimizasyonu mu yoksa arama motoru pazarlaması mı?

Ne SEO ne de SEM diğerinden daha iyidir. Gerekirse, en iyi sonuçları almak için ikisini de pazarlama kampanyanıza dahil etmelisiniz. Ancak, arama motoru optimizasyonunun bazı yönleri, arama motoru pazarlamacılığından daha iyidir ve bunun tersi de geçerlidir.
Arama motoru optimizasyonu ve arama motoru pazarlamacılığının bazı avantajlarına bakalım.


Arama Motoru Optimizasyonu SEO'nun Avantajları


1. Uygun Maliyetlidir
Ücretsiz SEO yapmanın mümkün olduğunu biliyor muydunuz? Evet, web sitenizi arama motorları için nasıl optimize edeceğinizi bildiğiniz sürece, arama motoru optimizasyonu bazen sıfır liraya mal olur.
Bununla birlikte, arama motoru optimizasyonu söz konusu olduğunda, dijital pazarlama kampanyanıza makul miktarda para yatırmanız, özellikle yeni başlayanlar için hala tavsiye edilir. Web siteniz uzun vadeli çevrimiçi görünüme kavuşabileceği ve binlerce ziyaretçiyi çekebileceği için yatırıma değer.
Ayrıca, SEO hizmetlerinizi bir dijital pazarlama ajansına devredebilirsiniz. Bunu yapmak, arama motoru optimizasyonunu daha az zaman alıcı ve daha uygun maliyetli hale getirecektir. Dijital ajansınız, web sitenize daha fazla trafik çekmek için etkili pazarlama stratejileri uygulamanıza yardımcı olacaktır.

2. Uzun Vadeli Sonuçlar Kazanın
İşletmeniz için uzun vadeli çevrimiçi bilinirlik oluşturmak için, hiçbir şey arama motoru optimizasyonundan daha iyi olamaz. Organik arama sıralamanızı iyileştirmek için web siteniz için yüksek kaliteli içerik oluşturabilirsiniz. Dijital pazarlama stratejileriniz devreye girdiğinde web siteniz Google ve Bing'de daha fazla aranabilir olmalıdır.
 
3. SEO'nun Tıklama Oranı Yüksek
SEM'den farklı olarak, SEO daha yüksek bir tıklama oranına (TO) sahiptir. Etkili arama motoru optimizasyonu uygulamalarını takip etmeye devam ederseniz, web sitenize zamanla daha fazla değer katabilirsiniz.
Ancak, yüksek bir TO elde etmek için, bir arama motoru sonuç sayfasının tepesine çıkmanız gerekir. Bu nedenle, önceliğiniz, yüksek kaliteli, SEO dostu içerik oluşturarak web sitenize gelen trafik miktarını artırmak olmalıdır. Web sitenize daha fazla ziyaretçi çektiğinizde TO'nuz zamanla artacaktır.


Arama Motoru Pazarlaması SEM'in Avantajları


1. Anında Sonuçlar Elde Edin
Potansiyel müşteri oluşturması biraz zaman alan arama motoru optimizasyonunun aksine, arama motoru pazarlaması web sitenizde daha anlık bir etki sunar. SEM, arama motoru optimizasyonundan daha hızlıdır ve bu nedenle küçük işletmeler için mükemmeldir.
SEM, web görünürlüğünüzü anında artırabildiğinden küçük işletmeler için ideal bir dijital pazarlama stratejisidir. SEM ile, daha iyi çevrimiçi görünüme ulaşmak için ihtiyaç duyduğunuz desteği elde edebilir ve kısa sürede daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmanızı sağlar.

2. Oldukça Ölçümlenebilir
SEM kampanyanıza makul miktarda para harcamanız gerekir. Ancak, oldukça ölçümlenebilir olduğu için SEM'in maliyeti konusunda endişelenmenize gerek yok. Kampanyanız için harcanan para miktarını kontrol edebilir ve fazla harcamadan kaçınabilirsiniz.
Ayrıca, SEM'e harcamak için gereken minimum para miktarı da yoktur. Büyük bir bütçeniz olduğu sürece, SEM'i dijital pazarlama kampanyanıza entegre edebilir ve potansiyel müşteriler oluşturmak için anahtar kelimelere teklif verebilirsiniz.

3. Yalnızca Gerektiğinde Ödeyin
Ücretli reklamlarınız, Google'ın arama motoru sonuç sayfasının üstünde bağlantılar olarak görünecektir. Birisi reklamlarınızı tıkladığında, ancak o zaman Google'a ödeme yapmanız gerekecektir.
Tıklama başına ödeme (PPC) türü strateji, iki ucu keskin bir kılıçtır. Evet, her tıklama, potansiyel müşterinizin satışa dönüşme şansıdır. Ancak, reklamlarınızın satışlarınızı artıracağının garantisi yoktur. Bu durumda, ziyaretçilere olağanüstü bir dijital deneyim sağlamak ve başarı şansınızı artırmak için reklamlarınızı ve web sitenizi optimize edin.


SEO mu SEM mi: Hangisi Daha İyi?


Hem SEO hem de SEM'in kendine özgü avantajları vardır. Arama motoru optimizasyonu, uzun vadeli çevrimiçi maruz kalma için idealdir, arama motoru pazarlaması ise anında potansiyel müşteriler oluşturmak için mükemmeldir.

Pazarlama kampanyanız için en iyi seçim, ikisini de entegre etmektir. Web sitenizi hem arama motoru optimizasyonu hem de arama motoru pazarlaması için optimize ederseniz, satışları artırma şansınız çok daha yüksektir.