Dijital Ajans Nedir? Ne İş Yaparlar?

Dijital ajans, dijital pazarlama ile ilgilenen kurumlar için kullanılan bir terimdir. Bu kavram her ne kadar geniş kapsamlı gözükse de sadece pazarlamanın dijital boyutunda işlerini yürüten ajanslar için kullanılmaktadır.




Dijital ajans
, dijital pazarlama ile ilgilenen kurumlar için kullanılan genel bir terimdir. Dijital ajans kavramı, ne kadar geniş kapsamlı gözükse de sadece pazarlamanın dijital boyutunda işlerini yürüten ajanslar için kullanılır.
Başta da dediğimiz gibi çok geniş bir kavram olduğundan, alt başlıkları mevcuttur. Kimi kurumlar, buna direkt odaklanırken kimi kurumlar da alt başlıklarında bir veya birden fazla konuda faaliyet göstermektedir.

Dijital Reklam Ajansları

Temel olarak, yazılım ve tasarım olmak üzere iki departmanda rol alırlar. Web grafikerleri, back-end, front-endden oluşan ekip ile geliştirmeler yaparlar. Web sitesi, web tabanlı yazılımlar da görev alırlar. En yaygın reklam ajansı tipidir.

Sosyal Medya Ajansları

Sosyal medya uygulamalarında tanıtım, genel sosyal medya yönetimi, sosyal medya takibi ve aplikasyon geliştirmelerinde rol alan ajanslardır. Bu konular içerisinde en çok odaklanılan ise sosyal medya takibidir.

Performans Pazarlama Ajansları

Google ve Yandex gibi arama motorları üzerinden yapılan aramalarda, kullanıcıları üst sıralara çıkartmak başlıca hedefleridir. SEM(Search Engine Marketing) & SEO(Search Engine Optimization) Ajansları olarak anılırlar. Bazı ajanslar ise sadece tek bir konu olarak SEO’yu ele alır. SEM pazarlama daha çok ticari reklam hizmetlere doğru yönelmektedir.

Dijital Medya Planlama Ajansları

Bütçe planlaması yapan, gerek duyulan yerlerde satın alma yapıp, kar-zarar hesaplamalarında bulunan planlama ajanslarıdır.Bu tip ajanslar çeşitli mecralardan yüksek sayıda alım yapar ve sonuçlarını yazılım ile ölçer. Ardından da karşılaştırarak raporlar. Bu şekilde, bütüncül bir yaklaşımla planlamalar yapılmış olur.

Mobil Pazarlama Ajansları

Mobil cihaz reklamcılığı, ayrı bir uzmanlık gerektirmektedir. Bundan dolayı mobil için oluşturulan reklam ve içerikler için, özel bir ekip oluşturulması şarttır. Cep telefonu ve tablet başta olmak üzere bu tip ajanslar, tüm mobil cihazlara reklamcılık konusuna odaklanmıştır.

Dijital PR Ajansları

Dijital piyasa da marka tanıtımı, itibar yükseltme ve yönetme işlemlerini yapan ajanslardır. Genellikle, karşımıza diğer işlerle bir bütün halinde karşımıza çıkar.

İçerik Ajansları

Global internet dünyasında kullanılan ve kullanılacak olan içerikleri hazırlayan ajanslardır. Web site, blog, meta içerikler gibi birçok konuda içerik üretirler. Özellikle, düzenli içerik yüklemesinde zorlanan firmalar sıklıkla bu ajanslardan yararlanırlar.

3D Tasarım Ajansları

3D katalog, Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik gibi konularda üretim yapan ajanslardır. Bunun benzeri birçok projeyi hayata geçirirler.

E-mail Marketing Ajansları

Toplu e-postaların yönetiminde yararlanılan ajanslardır. Alıcıya gönderilen e-postaların dönüşlerini, diğer pazarlama yollarıyla entegre ederek takip sağlarlar.