Dijital Ajans Nedir? Çalışma Alanları Nasıldır?

Dijital pazarlama ile ilgilenen kurumlar için kullanılan genel terimdir. Dijital ajans kavramı ne kadar geniş kapsamlı gözüksede sadece pazarlamanın dijital boyutunda işlerini yürüten ajanslar için kullanılır.
Başta da dediğimiz gibi çok geniş bir kavram olduğundan, alt başlıkları da mevcuttur. Kimi kurumlar buna direkt odaklanırken kimi kurumlar alt başlıklarında bir veya birden fazla konuda faaliyet göstermektedir.

Dijital Reklam Ajansları

Temel olarak iki departmanda, yazılım ve tasarımda rol alırlar. Web grafikerleri, back-end, front-endden oluşan ekip ile geliştirmeler yaparlar. Web sitesi, web tabanlı yazılımlar da görev alırlar. En yaygın reklam ajansı tipidir.

Sosyal Medya Ajansları

Sosyal medya uygulamalarında tanıtım, genel sosyal medya yönetimi, sosyal medya takibi ve aplikasyon geliştirmelerinde rol alan ajanslardır. Bu konular içerisinden en çok odaklanılan sosyal medya takibidir.

Performans Pazarlama Ajansları

Google ve Yandex gibi arama motorları üzerinden yapılan aramalarda kullanıcıları üst sıralarda çıkartmak başlıca hedefleridir. SEM(Search Engine Marketing) & SEO(Search Engine Optimization) Ajansları olarak anılırlar. Bazı ajanslar ise sadece tek bir konu olarak SEO’yu ele alır. SEM pazarlama daha çok ticari reklam hizmetlere doğru yönelmektedir.

Dijital Medya Planlama Ajansları

Bütçe planlaması yapan, gerek duyulan yerlerde satın alma yapıp, kar-zarar hesaplamalarında bulunan planlama ajanslarıdır.Bu tip ajanslar çeşitli mecralardan yüksek sayıda alım yapar ve sonuçlarını yazılım ile ölçer ardından karşılaştırarak raporlar. Bu şekilde bütün şekilde bir yaklaşımla planlamalar yapılmış olur.

Mobil Pazarlama Ajansları

Mobil cihaz reklamcılığı ayrı bir uzmanlık gerektirmektedir. Bundan dolayı mobil için oluşturulan reklam ve içerikler için, özel bir ekip oluşturulması şarttır. Cep telefonu ve tablet başta olmak üzere bu tip ajanslar tüm mobil cihazlar da reklamcılık konusuna odaklanmıştır.

Dijital PR Ajansları

Dijital piyasada marka tanıtımı ve itibar yükseltme, yönetme işlemlerini yapan ajanslardır. Genellikle karşımıza diğer işlerle bir bütün halinde karşımıza çıkar.

İçerik Ajansları

Global internet dünyasında kullanılan ve kullanılacak olan içerikleri hazırlayan ajanslardır. Web site, blog, meta içerikler gibi bir çok konuda içerik üretirler. Özellikle düzenli içerik yüklemesinde zorlanan firmalar sıklıkla bu ajanslardan yararlanırlar.

3D Tasarım Ajansları

3D katalog, Arttırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik gibi konularda üretim yapan ajanslardır. Bunun benzeri bir çok projeyi hayata geçirirler.

E-mail Marketing Ajansları

Toplu e-postaların yönetiminde yararlanılan ajanslardır. Alıcıya gönderilen epostaların dönüşlerini, diğer pazarlama yollarıyla entegre ederek takip sağlarlar.