CPV (Görüntüleme Başına Maliyet) Nedir? Nasıl Hesaplanır?

CPV, ya da bilinen anlamıyla “Görüntüleme Başına Maliyet” , içerikler ile alakalı sitelerde video reklamları için görüntülenmesi sonucu ortaya çıkan reklam maliyetlerine denilmektedir.



Cost Per View
’ın baş harflerinden oluşan kısaltmadır. Dilimizde “Görüntüleme Başına Maliyet” olarak karşımıza çıkar. Youtube veya içerikler ile alakalı sitelerde video reklamları için görüntülenmesi sonucu ortaya çıkan reklam maliyetleridir. CPV ile sadece video görüntülenmesi sonucu ve etkileşimler için ödeme alınmaktadır. Reklamları kullanıcı minimum 30 saniye izlerse veya reklama tıkladığında bir görüntüleme almış sayılmaktadır. Böylelikle ücretlendirilmiş olursunuz.

CPV Nasıl Çalışır?

Video reklam kampanyasını oluşturduktan sonra GBM (Görüntüleme Başına Maliyet)’i belirlemeniz gerekmektedir. Bunu belirlerken aynı zamanda görüntüleme başına ödenecek en yüksek maliyeti de belirlemiş olursunuz.

Nasıl Hesaplanır?

GBM teklifi izlenmiş ya da etkileşim yaşanmış ise, reklam için son ödenecek maliyet bu değildir. Teklif verirken ödenecek en yüksek tutarı belirtildiğinden dolayı, yalnızca sayfa görüntülenmesi için bir fiyat ile ücretlendirilirsiniz. Görüntüleme veya etkileşim sonucu ödenen en son tutar gerçek GMB’dir. Ödenen gerçek GBM teklifini etkileyen iki önemli kriter vardır. Bunlar, kalite puanı ve sıralamadır. Reklamların kalite puanı ölçülürken görüntülenmesi, kullanıcıların alakası gibi düzeyler baz alınır. Sıralama belirlenirken de kalite puanınız ile GBM teklifiniz çarpılarak diğer reklam verenlerle karşılaştırılır. Böylelikle sıralamanız belirlenmiş olur.

Avantajları Nelerdir?
  • Görüntüleme veya etkileşim olmazsa fiyatlandırma söz konusu değildir.
  • Birçok seçenekte reklam yapılabilir.
  • Marka tanıtımı için etkilidir.
  • Her kullanıcı reklamını ücretsiz olarak aktarabilir.