CPC Nedir?

“Cost Per Click” yani Türkçe olarak “Tıklama Başına Maliyet”tir. Reklamlara gelen her tık başına yapmanız gereken ödemeyi ifade eder. TBM (Tıklama Başına Maliyet) kampanyalarında bir tıklama başına verebileceğiniz maksimum maliyet teklifini de vererek reklamınıza gelecek tek bir tıkta size yansıtılacak fiyatlandırmayı belirmemiş olursunuz.

Bu teklif stratejisi Adwords reklam yönteminde en çok kullanılan tekliflerdendir. Adwords üzerinden reklamları vermeye başlamak ve aynı zamanda kontrolün sizin elinizde olmasını istiyorsanız, bu kampanya türü tam da size göredir. Çalıştığınız veya reklam vermek istediğiniz sektör ile ilgili anahtar kelimeleri girdikten sonra yapmanız gereken; size uygun bir kampanya kurgusu ve her bir anahtar kelime için ödeyebileceğiniz maksimum TBM teklifini belirleme olacaktır. Bunun sonucunda belirlediğiniz ücretlendirme dahilinde bulunmak istediğiniz sıralamaya göre anahtar kelime maliyetlerini yükseltebilir veya düşürebilirsiniz.

Avantajları

  • Bir anahtar kelime için maksimum teklifi belirleyerek maliyeti siz düzenlemiş olursunuz.
  • Gösterim başı değil sadece tıklama başı ücret ödeyeceğiniz için diğer reklam verenler tarafından sıkça tercih edilir.
  • Doğru yönelim ve doğru reklam bütçesi ile reklamlarınızı etkin şekilde yönetmenize ve dönüşüm sağlamanıza yarar.

CPC Strajesinde Verim Alınamadığında Ne Yapılması Gerekir?

Öncelikle bu teklif türünde verim alınamadığında doğru strateji üzerinden mi yürütüyoruz bunu anlamak için sorgulamamız gerekiyor. Bunda bir problem yok ise anahtar kelime ve eşleşme türü kontrolleri yapılmalıdır. Yanlış anahtar kelime tercihi performansı düşüreceğinden bunu düzenlemek şarttır. Diğer neden ise reklam metinleri olabilmektedir.

Tıklama oranı düşük reklam metinlerini tamamen değiştirerek veya güncelleyerek verimi yüksek hale getirebiliriz. İkinci ve üçüncü reklam metni eklemekte tıklama oranını arttırabilmektedir. Son olarak kurgulanan reklam metinlerinde hedef URL’ler doğru şekilde mi kontrolünü sağlamak faydalı olacaktır.

 
Ana sayfa veya anahtar kelime dışında başka bir noktaya yönlendirme yapıyorsa düşük şekilde verim alınmasına yol açar. CPC yönetimini kullanılacaksa sürekli olarak yapılacak optimizasyon ve bütçe yönetimine önem vermek şarttır.