CPA ve CPS Nedir? Nasıl Uygulanır?

Cost Per Action veya Cost Per Sale olarak bilinir. Bu kavramlar, satış veya işlem başına maliyet anlamına gelmektedir. Satışının yapılması istenen ürünlerin reklamlarının satışı yapıldıkça ücretlendirilen teklif türüdür.

Cost Per Action veya Cost Per Sale olarak bilinir. Yani, Satış veya İşlem Başına Maliyet’tir. Ürün satışı yerine başka şekilde anlaşmalar da yapılabilmektedir.

E-ticaret siteleri tarafından daha fazla kullanılmaktadır. Satışının yapılması istenen ürünlerin reklamlarının satışı yapıldıkça ücretlendirilen teklif türüdür.

Avantajları Nelerdir?

  • Pazarlamacılar ve direkt olarak E-ticaret ile ilgilenen açısından avantajlı ve etkili bir yöntemdir.
  • Satış, üyelik, form gibi pazarlama yapılmak istenen ürün üzerinden satıldıkça işlem başına ücret ödemesi yaparsınız.
  • Hedeflenen tutarı önceden siz belirleyebilirsiniz.
  • E-ticaret ve form odaklı siteler için en uygun modellerden bir tanesidir.

Nasıl Uygulanır?

CPA veya CPS stratejisinde, işlemin gerçekleşeceği sayfaya kod eklenir. Bu kod üzerinden takip yapılarak satış veya belirlenen form üzerinden dönüş gelmesi halinde işlem üzerinden hesaplama yapılır. Anlaşılan tutar üzerinden de komisyon ödemesi gerçekleştirilir.

Bu teklif türünün uygulanması üç aşamadan oluşur. İlk olarak, reklamın gösterilmesi, sonrasında tık alması, en son olarak da satışın tamamlanması gerekir. Gösterim ücreti alınmamaktadır. Sadece yapılan satış ve form üzerinden ücretlendirme yapılmaktadır.