Apple App Store ve Google Play Store'da Uygulamanız Nasıl Daha Fazla İndirilir

Akıllı telefonların hayatımıza girmesiyle aplikasyonlar daha da önem kazandı. İşte kullanıcıları indirmeye teşvik edecek, uygulamanızı öne çıkartacak tavsiyeler

Uygulamanızı çalışır durumda tuttunuz, peki ya işlerin görsel tarafı? Yeni kullanıcılar edinmede görseller de aynı derecede önemlidir ve onları indirme noktasına götürmeye yardımcı olur.

Satış tekniklerinizin ve özelliklerinizin yazılı olması konusunda her şey yolunda ve iyidir, ancak kullanıcılar aradıklarını ilgi çekici bir şekilde göremezlerse , o zaman bu yükleme düğmesine dokunmaya motive olmaları pek olası değildir. Ve kimse bunu istemez. Uygulama pazarlama dünyasında, ekran görüntüleri en iyi arkadaşınızdır.
Herkes ekran görüntülerinin büyük pazarlama varlıkları olduğunu bilir. Onları zorlayıcı, bilgilendirici ve ikna edici hale getirmelisiniz. Nihayetinde, kullanıcıları doğru yönde yönlendirerek pazarlama hedeflerinize hizmet etmelerini sağlayın.

ASO (App Store Optimizasyon) dünyasındaki çoğu şeyde olduğu gibi bazı öğeleri farklı uygulama mağazalarına göre ayırmanız gerekir. Bunun nedeni, farklı uygulama mağazalarının farklı gereksinimleri olmasıdır. Bu durumda, önde gelen iki mağaza olan Google Play ve Apple App Store’dur.


1. Ekran Görüntüleri Tasarımları


Yerleşim
Ekran görüntülerinizi keşifleri göz önünde bulundurarak tasarlayın. Terk edilmeden kaçınmak için akışkanlığı ve bağlılığı düşünün. Bunu yapmanın birçok yolu vardır, örneğin, kullanıcıların diğer yarısını görmek için kaydırmaları ve ekran görüntülerinde çapraz olarak cihaz modellerini göstermeleri için görüntüleri ortada kesmek gibi. Bu, kullanıcıları benzersiz bir bakış açısı sunarken gezinmeye teşvik eder.
Müşteriler için uygulanan bir başka yaratıcı seçenek de yatay yönlendirme kullanmaktır, ancak bunun içinde görüntüleri portre tasarımları gibi görünecek şekilde kesmek gereklidir. Bu, uygulama mağazasını çok daha cesur hale getirir. Dahası , beyaz boşluğun üzerinde 'yüzüyormuş' gibi görünen daha kalın bir metinle gerçekten etkileyici bir hava katıyor.
Tasarımlarımıza dahil etmeyi sevdiğimiz bir unsur daha UI'yi (Kullanıcı Arayüzü) vurgulamaktır. Bu, potansiyel kullanıcılara uygulamanızın neye benzediğine dair bir fikir verir ve gördüklerini beğendiklerinde özellikle ikna edici olduklarını kanıtlayabilir. Aynı zamanda kopyanın arkasında kanıt sağlar. Özellikleri tanımladığınızda ancak kullanıcılar aslında onları da görebilir .

USP'ler
Tasarımlara USP'leri (Benzersiz Satış Noktası) dahil edin. Uygulamanın değerini gerçekten satmak için her ekran görüntüsünde farklı bir USP olmalıdır. Benzersiz satış noktalarınız, hem kendinizi rakiplerinizden nasıl farklılaştıracağınız hem de potansiyel kullanıcılara ürününüz hakkında nasıl bilgi vereceğinizdir, bu nedenle onları mümkün olan her yere itmeniz çok önemlidir. Bunları tasarıma dahil etmek, yaratıcı varlıklarınızın dönüşüme yol açmasının yalnızca bir yoludur.

Ayrıca, en önemli USP'lerin önden yüklendiğinden emin olun. Ortalama olarak, kullanıcıların yalnızca yaklaşık % 30'u daha fazla ekran görüntüsü keşfetmek için yatay olarak kaydırır, bu nedenle, bir portre tasarımı olduğunu varsayarak ilk 3 ekran görüntüsündeki en çekici özellikleri vurgulamak istersiniz. (Önizleme için hem App Store'da hem de Google Play'de yalnızca ilk ekran görüntüsü hemen görünür olacaktır).
Bu arada, işte bir anekdot: Google'ın ekran görüntüsü metni için OCR (Optik Karakter Tanıma) yaptığı bir şehir efsanesi var. Bu, bir görüntüden metni çıkarma yöntemidir. Bu doğruysa, ekran görüntülerinizdeki metin, uygulamanızı sıralamaya yardımcı olacak anahtar sözcükler olarak işlev görebileceği anlamına gelir. Resimlerdeki anahtar kelimelerin endekslenmesini kontrol ederek bunu keşfedebilirsiniz.

CTA'lar

Ekran görüntülerinin sonunda, kullanıcıları dönüşüm sağlamaya teşvik edecek bir Harekete Geçirici Mesaj bulunmalıdır. CTA, "indir", "yükle", "keşfet" vb. Gibi eyleme dönüştürülebilir bir dil kullanılarak açıkça yazılmalıdır. Harekete Geçirici Mesaj, kullanıcılarınızı harekete geçmeye yönlendirmeye yardımcı olabilecekleri için güçlü araçlardır. Pazarlama hedeflerinizi doğrudan hedefleyebilir. Bunları ekran görüntülerinin sonunda uygulayarak, kullanıcılara gördüklerini beğendikleri takdirde atmaları gereken bir sonraki adımın bu olduğunu bildirmiş oluyorsunuz.
 
Okunabilirlik

Yazı tiplerinin okunabilir olduğundan emin olun. Genellikle bu, tasarımın çöküşüdür (özellikle telefon ekranınızdaki ekran görüntüsünün göreli kısmının daha küçük olduğu Google Play'de), bu nedenle kontrol listenizden bunu işaretlediğinizden emin olun.
Okunabilir metin, içeriğin erişilebilirliğine katkıda bulunur. İşlenmesi kolay olmalı, bu da okunaklı değilse temelde imkansızdır. Daha büyük metin genellikle daha kolay işlemeye elverişli olduğundan, son birkaç yılda daha büyük metne ve daha az kelimeye doğru bir geçiş oldu.
 
Uygulamanın en önemli özelliklerini vurgulamak için ekran görüntülerinde bir hiyerarşi teşvik etmelisiniz. Bu, izleyicinin dikkatini ona çekmek için belirli bir metni büyüttüğünüz yerdir. Aynı efekti elde etmek için metnin veya metin kutusunun rengini de değiştirebilirsiniz.

Daha fazla kontrast, daha okunaklı. Turuncu bir arka plana karşı sarı bir metniniz varsa o zaman peşinde olduğunuz sonuçları göremezsiniz - kimse bunu okuyamaz!
Ayrıca ekran görüntüleri aracılığıyla keşfi teşvik etmek için metnin okunabilirliğini de kullanabilirsiniz. Metni tutarlı ve düzenli tutarak, çabalamanız gereken akıcı hissi koruyarak, kullanıcılara ekran görüntülerinde kolaylıkla rehberlik ediyorsunuz.
 
Yönlendirme ve Boyutlar

İkisi arasında farklılık gösterdikleri için bunu iki uygulama mağazası, Apple App Store ve Google Play arasında açıklayacağız.
Google Play için, mutlak 1 numaralı ipucumuz oyun oynamaktır! Ekran görüntüsü boyutları ve yönü esnektir. Portre, kare, manzara, panoramik vb. Olabilir. Seçenekler BÜYÜK ve bu nedenle yaratıcılığınızı karşılayabilirsiniz. Kendinize "Ürünüm için en uygun olanı nedir?" Diye sorun. ve doğrulamak için test edin.
App Store için ekran görüntüsü boyutları daha katıdır. Her biri farklı ekran boyutları için yalnızca iki seçenek vardır, en yaygın olarak 6,5 veya 5,5 inç iPhone'lar. Bu, telefon boyutuna göre farklı özelliklere sahip yalnızca dikey veya yatay. Tabii ki, daha büyük telefon modelleri için daha büyükler.
 

2. Video


Bir videoyu kaç kişinin görüntülediğini, her şeyi kaç kişinin izlediğini, vazgeçme oranını vb. Göstermek için videonun etkisini (veya yokluğunu) test edin. Videonun ikinci yarısı daha fazla etkileşim gördüyse önden yüklemeye ayarlamayı düşünün. Sonuçta, çoğu kullanıcı ilk üç saniyeden sonra bir videoyu bırakacaktır.

Bu, ilk üç saniyenin dönüşümlere yol açmada en önemli olduğu anlamına gelir. Bu nedenle, en ilgi çekici olmaları ve en değerli uygulama özelliklerini / USP'leri vurgulamaları gerekir. Videonun yalnızca en çok etkileşimi hangi noktada gördüğünü değil, değer katıp katmadığını not etmeyi unutmayın.
 
Görüntüleyenleri dönüşmeye teşvik etmek için videonun sonuna her zaman bir Harekete Geçirici Mesaj ekleyin.


3. Test


Yine, her biri için farklı seçenekler olduğundan bu bölüm uygulama mağazasına göre bölünecektir.

Google Play'deki A / B testi uygulama sayfaları ve uygulama mağazası listeleri (arama sonuçları) ile ilgili en iyi şey, testleriniz için ücretsiz platformları olan Google Play Deneylerinden yararlanabilmenizdir. Evet, doğru okudunuz - ücretsizdir! Bize sorarsan fena değil. Özellikle iOS için ücretli çözümlerin yüksek fiyatını düşündüğünüzde.
Bununla birlikte, ücretsiz olan Google Play Denemeleri, sunulacak çok daha az bilgi içeren çok daha zayıf bir seçenektir. Bu bazen sınırlayıcı olabilir.

Uygulama A / B testi için ücretli çözümlerde endüstri liderleri Splitmetrics ve Storemaven'tır, ikincisi ikisi arasında daha pahalıdır. Her ikisi de, testleri daha hızlı ve daha fazlasını birleştirmeye yardımcı olmak için katılım dökümlerinden video görüntüleme oranlarına, kitle segmentasyonundan, gelişmiş istatistiksel araçlara kadar çok çeşitli bilgiler sağlar. Buna değdiğini söylüyoruz, ancak bu gerçekten bütçenize bağlı çünkü bu platformlardan birinde bir test oluşturmanın maliyeti, teste trafik çekmek için ihtiyaç duyacağınız medya bütçesine kıyasla genellikle önemsizdir.

Her ikisi için de mevcut (şu anda aktif olan) görsel varlıkları (metinsel olanlara ek olarak) bir veya iki yeni konsepte karşı test edersiniz. Sonuçları neyin etkilediğine daha kesin bir şekilde karar verebilmeniz için bir seferde yalnızca BİR öğeyi test etmenizi, varyant başına yalnızca bir değişikliği test etmenizi öneririz.


4. Strateji


Kişisel olarak bir şeyin en iyi göründüğünü düşünüp düşünmediğiniz konu dışıdır. Önemli olan tek şey gerçek kanıttır ve A / B testleri bu kanıtı sağlar. Daha sonra ileriye dönük yaratıcı stratejinizin özünü oluşturabilir. Her zaman önceki testlerin sonuçlarına göre gelecekteki testler için strateji oluşturursunuz.

Temel çıkarımlarınız şunlar olmalıdır:
•    Dikey ekran görüntüleri genellikle iOS'ta yataydan daha yaygındır, ancak bunun uygulamanız için doğru olduğundan emin olmak için test etmeniz gerekir.
•    Google Play'de, çok az ayrıntıyla veya hiç ayrıntı olmadan kazanan ekran görüntüsü varyasyonlarını kolayca test edebilirsiniz.
•    İOS'ta test etmek için, SplitMetrics veya StoreMaven üzerinde testler ayarlamak ve test sayfalarına trafik çekmek medya satın almak için yüksek bir bütçe hazırlamanız gerekir.
•    Google Play ekran görüntülerinin boyutları esnektir. Bu nedenle, uygulamanız için en iyi olanı test etmek çok önemlidir. Kare veya portre, ekran görüntülerinin Google Play'de aldığı dikey kısım (iOS'tan daha küçük olan) nedeniyle daha okunabilir metin sunma avantajına sahiptir.
•    Yalnızca iOS için çalışan tasarım konseptlerinin her zaman Google Play'de çalışacağını veya bunun tersinin de geçerli olacağını varsaymayın. Mümkünse, her platformda ayrı ayrı test etmeniz önerilir.