2021 E-Ticaret Stratejileri

2020 yılında E-Ticaret üst düzeyde bir potansiyele ulaştı. 2021 yılında rakiplerinizin gerisinde kalmamanızı sağlayacak e-ticaret stratejileri.

E-ticaret satışlarının 2024 yılına kadar 476 milyar dolara çıkması bekleniyordu. Daha sonra, 2020 e-ticaret patlaması ile satışların 374 milyar dolara yükseldiğini gördükçe rakam daha da yükselebileceği görüldü.


Böyle bir büyüme ile e-ticaret mağazaları, benzersiz ve etkili e-ticaret pazarlama stratejileri gerektirdiğinden daha çok çalışılmalıdır.


Bilgili müşteriler tek bir dakika içinde uygulamalardaki indirim kodlarına erişiyor, sosyal platformlarda etkileyicileri takip ediyor, Facebook reklamlarını tıklıyor, promosyon e-postalarını okuyor, alışveriş pazarlarını karşılaştırıyor, çevrimiçi zaman harcıyor ve daha fazlasını yapıyor.


Bu nedenle, müşterinin dikkatini çekmek için, pazarlamacılar, e-ticaret pazarlama trendlerini ve stratejilerini, ivme kazanmanın yanı sıra işletmeler için satışları artırdığı kanıtlanmış stratejileri dikkate almalıdır.


2021 E-Ticaret Pazarlama Stratejileri Nelerdir?


İnternet, pazarlamacılara potansiyel ve mevcut müşterilerle bağlantı kurmanın sayısız etkili yolunu sunar. Örneğin, yüksek kaliteli ve bilgilendirici içerik, müşterilerin bilinçli satın alma kararları vermesine yardımcı olarak marka bağlılığına yol açabilir.
Omni-channel pazarlama, sonunda işletme ve müşterileri arasında yeni iletişim hatları açabilir. Aynı şey, akıllı yeniden hedefleme reklamları, etkileyici pazarlama ve verileri analiz etmek ve tahmine dayalı kararlar almak için yapay zeka öğrenimi teknolojilerinin kullanımı için de geçerlidir.

İşte 2021 ve sonrası için bazı etkili e-ticaret pazarlama trendlerine derinlemesine bir genel bakış.


İçerik pazarlama


İnternet içeriktir - Twitter'daki komik GIF'lerden akıllara durgunluk veren makalelere ve düşündürücü web seminerlerine kadar. Bu nedenle, tüketiciler günlerinin üçte birinden fazlasını birden fazla cihazda dijital içerikle etkileşim kurarak geçiriyor .

Peki içeriği kendi yararınıza nasıl kullanıyorsunuz?
İçerik pazarlaması, hedef kitleyi çeken, dönüştüren ve elinde tutan dijital materyaller (ör. Videolar, blog gönderileri, GIF'ler vb.) Oluşturmayı içerir. Bu strateji, markanızı belirli bir konuda düşünce lideri olarak oluştururken potansiyel müşterileri hizmetleriniz / ürünleriniz hakkında eğitir.

Mantık basit: potansiyel müşterilerinize ücretsiz olarak bilgilendirici, problem çözücü içerik sağlarsınız, bu da sizi onların fikir lideri olarak belirler. Aynı zamanda uzmanlığınızı da sergiliyor, bu da ürünlerinizin ve hizmetlerinizin, potansiyel müşterilerinizin DIY( kendin yap)  yapamadığı durumlarda bariz bir alternatif olacağı anlamına geliyor. Dahası, içerik oluşturma, ürünlerinizi / hizmetlerinizi tanıtmak için size ücretsiz bir şans sağlar.
Bu nedenle, e-ticaret sitelerinin sitelerine bir blog bölümü eklediklerini, bir YouTube kanalı açtıklarını görürseniz, bu avantajlardan yararlanmaya çalışıyorlar demektir.

İdeal olarak, içeriğin iyi araştırılmış, derinlemesine ve yardımcı olması gerekir. Kaliteli içerik şunları içerir:
•    Referanslar ve örnek olay incelemeleri gibi kanıtlanmış içerikler
•    Potansiyel müşterilerinizi uygun ürünlerle eşleştirmenize yardımcı olan testler gibi etkileşimli içerik
•    Web seminerleri, e-Kitaplar ve teknik incelemeler gibi bilgilendirici içerik
•    Videolar ve blog gönderileri gibi eğitici içerik


İşletmenize İçerik Pazarlamasını Uygulama


Arama motorları içeriği sever. Aslında içerik, Google'daki en önemli üç sıralama faktörü arasındadır . Böylelikle yüksek bir arama talebi ile kaliteli içerik oluşturmak; sitenize trafik göndermek ve ürünleriniz için potansiyel müşteri veya talep yaratır.

Bunu yapmak için, yüksek arama hacmine sahip odak anahtar kelimeleri arayın ve bunların etrafında içerik geliştirin. Unutmayın, "yüksek hacim" terimi görecelidir - bazı insanlar için ayda 1000 arama değerli olabilirken, diğerleri bu rakamları değersiz bulmaktadır.

Burada, ürünlerinizi tanımlayan ifadeleri düşünün. Örneğin, bir yoga mağazası için yoga pantolonları, yoga veya meditasyon ve sakal ürünleri satan bir mağaza için sakal veya tıraş makineleri. Ardından, içerik fikirleri oluşturmak, anahtar kelime zorluğunu belirlemek ve anahtar kelime popülerliğini / arama hacmini belirlemek için Ahrefs, SEMrush, Ubbersuggest ve diğerleri gibi anahtar kelime analiz araçlarını kullanın.

Ardından, önce ele alınacak fikirlere öncelik verin ve etrafında içerik oluşturun. İçeriği oluştururken, arama amacına mümkün olduğunca uymaya çalışın. (Arama amacını belirlemek, konuyu veya anahtar kelimeleri aramak, Google'da ve diğer arama motorlarında ilk 10 sıradaki içeriğin içerik türünü, içerik biçimini ve içerik açısını belirlemek için). Uzmanlar işe yarayan stratejiden sapmamayı tavsiye ediyor .

Ayrıca, varolandan daha iyi içerikler oluşturun. Yani, amacı daha iyi eşleştirin, eksik olanı ekleyin, benzersiz bir değer sağlayın. Bir kez yapıldığında, içeriği düzenleyin, yayınlayın ve hedef müşterilerinizin sıkça bulunduğu e-posta ve sosyal platformlar aracılığıyla dağıtın. Son olarak bunu tekrarlayın.


Yönlendirmeli Pazarlama


Tavsiye pazarlaması, hafife alınmasa da, güçlü bir e-ticaret pazarlama stratejisidir. Bakın, bizler deneyimleri paylaşmayı ve bir şeyin parçası olmayı veya onunla özdeşleşmeyi seven sosyal varlıklarız. Sevdiklerimizin korkunç deneyimlerden kaçınmasını ve başkalarını mükemmel deneyimler sağlayan markaları desteklemeye teşvik etmesini istiyoruz.

Yönlendirmeli pazarlamadan yararlanmak için, bu nedenle, tavsiye / ağızdan ağza sürecini, daha fazla paylaşıma teşvik etmek olumludur.


E-ticaret İşletmenize Yönlendirme Pazarlaması Uygulama


Bir tavsiye programı uygulaması yükleyerek veya bir yazılım geliştiricisine, e-Ticaret siteniz için tavsiye programı kurun. Bunu yaparken, programın doğru teşvikleri sunduğundan emin olun.

Örneğin, bir indirim kuponu sık ihtiyaç duyulan ürünler için işe yarayacaktır, oysa nakit teşvikler tek seferlik satın alma türü bir ürün / hizmet için harikadır. Ardından, tavsiye programınızı okuyucularınıza, e-posta listenize ve sosyal bağlantılarınıza kapsamlı bir şekilde tanıtın.

Alternatif olarak, nişinizdeki etkileyicilerle işbirliği yapın. Yani popüler bloglara, YouTube kanallarına veya etkili sosyal medya hesaplarına sahip ve hedef demografinize etkili bir şekilde ulaşabilecek kişiler. Örneğin, gıdayla ilgili ürünler satıyorsanız, ebeveynlik, diyet veya yaşam tarzı dikeylerinde etkileyicilerle ortaklık yapmayı düşünün.

İşbirliği yaparken, hedef müşterilerinizin takıldığı platformlarda etkileyicilere yerleşin. İdeal olarak, takipçileriyle doğrudan etkileşime giren Nano-etkileyicileri ve mikro-etkileyicileri seçin. 


Çok Kanallı E-ticaret Pazarlama


En yüksek yatırım getirisi sağlayan kanalı belirlerken ve onu maksimize ederken, bunu yapmak müşterilerinizle bağlantı kurma şansınızı sınırlayacaktır. Bu nedenle, Omni kanallı pazarlama bir zorunluluktur.

Hala şüpheniz varsa, bir Adobe Anketi şu sonuca varmıştır: Tüketicilerin % 59'u satın almadan önce bir pazardaki çevrimiçi mağazaları araştırıp karşılaştırıyor. Buna bakarken,% 48'i markaların web sitelerine,% 40'ı mağazalara,% 38'i incelemelere,% 22'si sosyal ağ sitelerine ve % 19'u video kanallarına bakıyor. Müşteriler zaten çok kanallı olduğundan, e-ticaret sitelerinin buna ayak uydurması gerekiyor.

Omni-channel pazarlama, var olan tüm pazarlama kanallarında bir varlığa sahip olmakla ilgili değildir. Hayır. Hedef kitlenizin sık sık kullandığı pazarlama kanallarına odaklanmak, bu platformlarda çevrimiçi görünürlüğünüzü en üst düzeye çıkarmak ve potansiyel müşterilerinizle etkileşim fırsatları yaratmakla ilgilidir.


İşletmenize Çok Kanallı Pazarlama Uygulama


Bir ürünü başlatırken, etkileyicilerle ortak olun veya YouTube ve Vimeo'da ürün demolarını, e-posta kampanyalarını ve çevrimiçi reklamları kullanın. Tüketicinin web sitenize tıkladığını varsayarsak, bir blog gönderisinde yararlı ipuçları, sorularını yanıtlamak için çevrimiçi bir sohbet ve herhangi bir şüpheyi gidermek için video referansları bulmaları gerekir.

Tabii ki, bu sadece bir öneri. Başarılı bir çapraz kanal pazarlaması sağlamak için, hedef müşterilerinizi olabildiğince derinlemesine anlamaya çalışın. Tüketici davranışıyla ilgili verileri analiz etmek ve grup davranışını tahmin etmek için yapay zeka ve makine öğrenimi tabanlı algoritmaları kullanın.

Ardından, her bir olası müşteriye uyacak şekilde promosyon mesajlarını ve ürün önerilerini kişiselleştirin. Unutmayın, tüketicilerin % 42'si alakasız bilgi ve tekliflerle sunulduğunda rahatsız oluyor. Bu nedenle, müşterileri e-postalarınızda isimleriyle yönlendirin, onlara doğum günü ve diğer özel günlerde promosyon teklifleri gönderin, ilgili ürün önerileri açılır pencereleri sunun, ardından kişiselleştirilmiş e-postalar, özel sohbetler veya doğrudan sosyal medya mesajlaşması gelmelidir.

Dahası, sadık müşterileri indirim kuponları, akıllı yeniden hedeflenmiş reklamlar, kişiselleştirilmiş takdir videoları veya sosyal medya duyurularıyla ödüllendirin.