2021 En İyi Dijital Pazarlama Stratejileri

Dijital pazarlama pandeminin hayatımıza dahil olmasıyla inanılmaz seviyede arttı. 2021 yılının ilk çeyreği geride kalırken dijital pazarlama stratejilerini listeledik

Çevrimiçi artan rekabet, işletmelerin yaşadığı dijital yorgunluk ve şu anda gerçek çözümlere olan ihtiyaçları dijital pazarlama ajanslarını her zamankinden daha önemli hale getiriyor.

Öyleyse, önümüzdeki yıl için büyük düşünmeye hazırsanız, işte pazarlamanızı 2021'de daha etkili hale getirmenin 7 yolu:


Uygun Strateji ile başlayın


Bir şeyler sürekli değişiyormuş gibi hissettiğinizde, her şeyi birbirine bağlayan, ancak içinde mevcut olaylara ve dış faktörlere yanıt vermenize izin verecek kadar esnekliğe sahip uzun vadeli bir stratejiye sahip olmak çok önemlidir.

Koşullar bir anda değişebilir. Örneği; rüzgara karşı yapabileceğiniz tek şey rüzgarla hareket etmektir.İş dünyasında da durum aynı. Üç aylık ve aylık taktik planlamanız, değişim rüzgarlarına uygun şekilde yanıt vermenizi sağlarken, genel strateji sizi istediğiniz varış noktasına yönlendirmenizi sağlar.

Müşterinizle ilgili bilgilerinizi tazeleyin

Uzaktan çalışma ve eğitimin benimsenmesinden görüntülü görüşme, market temel ürünlerinden bahçe malzemelerine kadar her şeyin çevrimiçi alışverişine ve eğlenceyi sanal olarak yayınlamaya kadar son 12 ayda müşteri davranışında büyük değişiklikler oldu.

Müşterileriniz nasıl uyum sağladı? Bu, ele alabileceğiniz yeni sorunlu noktaları ve zorlukları işaret etti mi?

Öğrenmenin en iyi yolu onlara sormaktır. Aşağıdakiler gibi konularda bazı nitel geri bildirimler almak için az sayıda müşteriyle çevrimiçi bir odak grubuna ev sahipliği yapın veya beş ila on kişiyle tek tek konuşun:

•    Ürününüzü veya hizmetinizi şimdi nasıl kullanıyorlar?
•    Memnuniyet durumları nedir?
•    Mevcut ortamımızda artık çalışmayan şeyler nedir?
•    Teslim edebileceğiniz başka neye ihtiyaçları var?

Bu bilgilere sahip olduğunuzda, duyarlılığın kapsamını ölçmenize yardımcı olacak daha geniş e-posta veritabanınıza ve sosyal kitlelere giden bir anketle takip edin.
Stratejinizi öğrendiklerinize göre ayarladığınızdan emin olun.

Her şey ilişkilerle ilgili

İster B2B ister B2C ortamında çalışın, ilişkileri ikiye katlamanın zamanı geldi.
B2B pazarlamacıları için bu, anahtar hesaplarınızla yapılandırılmış hesap tabanlı bir pazarlama stratejisi anlamına gelebilir veya sizden hizmet satın alan kişileri kontrol etmek için telefonu kaldırmanız olabilir. Ne yaparsanız yapın, sohbete satış isteyerek başlamayın.
 
Kişilerinize nasıl değer katabileceğinizi düşünün;
•    Karşılaştığınız müşterinizin sektörüyle alakalı başlıkları ve araştırmaları paylaşın
•    Kişinizi, soru sorabilecekleri ve etkinliğin bir parçası olabilecekleri tartışmalar ve paneller gibi daha küçük ve daha samimi etkinliklere davet edin
•    Kısa bire bir görüşmelerle sektördeki fikir liderlerine erişim sunun
•    Endişelerini gideren ve onlar için yeni fırsatları işaret eden içerik oluşturun

B2C ortamında çalışıyorsanız, müşterilerinizi markanızla normalde nasıl etkileşimde bulunduklarının dışında tanımaya başlayın.

Stratejinizin tamamını özetlemenize veya markanızla tutarsız bir şey yapmanıza gerek yoktur, ancak müşterilerinizle daha kişisel bir bağlantı kurma çabasına değer. Küçük odak grupları oluşturabilir, sosyal medyada doğrudan mesajlar davet edebilir veya faaliyetinizin % 10 veya 20'si ile daha kişisel bir içerik stratejisini test edebilirsiniz.
 
Hedef kitlenize şu anda ne deneyimlediklerini sorun, iş-yaşam dengesi gibi daha geniş trendler etrafında içerik oluşturun veya şu anda nasıl güçlü ve sağlıklı kalmaları gerektiğini öğrenin ve kullanıcı tarafından oluşturulan içerik stratejisi aracılığıyla kanallarınızdan oluşturdukları içeriği kutlayın.

Bu adımın ikinci kısmının aktif dinleme olduğunu unutmayın. İnsanlar nasıl hissettiklerini ve neler yaşadıklarını paylaşmaya başladıklarında, onlara hizmet edebileceğiniz yeni ve daha iyi yollar düşünün.


Kullanıcı dostu olma zamanı


Google'ın Temel Web Vitals , bir kişinin web sitenizdeki deneyimine öncelik veren arama motorunun algoritmasında yapılan bir dizi güncellemenin en sonuncusudur. Mayıs ayında gelecek olan güncelleme, web sitenizin hızını, duyarlılığını ve görsel kararlılığını değerlendirecek ve bu da arama motorlarındaki sıralamanızı etkileyecektir.

Geçmişte kullanıcı deneyimi çalışması yapmadıysanız, başlamak için mükemmel bir zamandır. Ve tüm çevrimiçi deneyiminizi tek seferde elden geçirmek için büyük bir bütçeye ihtiyacınız yok.

Her seferinde bir adım atın. İdeal müşteri yolculuğunun haritasını çıkarın ve ardından müşterilerinizin onu takip edip etmediğini görmek için izleyin. Kullanıcıların sitenizde nasıl gezindiğini görmek için Hotjar veya Crazy Egg gibi bir araç yükleyebilir, açılır bir anket aracılığıyla onlara deneyimi sorabilir ve ardından her seferinde bir düzeltme yapabilirsiniz.
 

Mevcut ve yeni müşteri aktivitesini dengeleyin


Yakın tarihli bir ankette, firmaların % 73'ünün büyümelerini sağlamak için öncelikle mevcut müşterilere odaklandığını buldular . Mevcut müşterileriniz kesinlikle önemli olsa da, bugünün ortamında daha geniş bir ağ oluşturma fırsatları vardır.

COVID, rutinlerimizi ve düzen zincirimizi bozdu. Müşteriler, tercihleri veya zorunlulukları nedeniyle yeni markaları deniyorlar ve bu yeni alıcı davranışlarının birçoğunun kalıcı olması muhtemeldir.

Şimdi, markanızı alternatif arayan yeni müşterilere tanıtmak için geniş kapsamlı bir kampanya denemenin tam zamanı.


Amaçlı liderlik edin


Halk sağlığı krizi, sosyal adalet gösterileri, politik belirsizlik, iklim değişikliği - şu anda hepimizin karşı karşıya olduğu temel zorluklar var. Ve insanlar liderlik edecek işletmeler arıyor.

Önde gelen araştırma kuruluşları tarafından yapılan bir anket, İngiltere halkının %72’sinin işletmelerin gezegene ve insanlara karşı finanslarını maksimize etmenin yanı sıra yasal bir sorumluluğu olması gerektiğine inandığını ortaya koydu .

Ancak burada şeffaflığın ve özgünlüğün anahtar olduğunu anlayın. Bir açıklama yapmadan veya 'sosyal bilinçli pazarlama' yapmaya başlamadan önce, şirketinize halkın gözünden bakın ve birkaç soru sorun:
•    Yönetim kurulunuz ne kadar çeşitli?
•    Müşteri zinciriniz ne kadar sürdürülebilir?
•    İnsanlara nasıl davranıldığını doğrulamak için müşteri zincirinde ne tür bir şeffaflığa sahipsiniz?
•    Çevreye zarar veren iş uygulamalarınız var mı?
•    En yüksek ve en düşük ücretli çalışanlarınız arasındaki ücret farkı nedir?
 
Halk, yansıttığı değerlere uymayan markalar aracılığıyla görür. Bu yüzden konuşmadan önce şirketinizin düzenli olduğundan emin olun.

Kendine yatırım yap

Önümüzdeki yıl belirsiz olmaya devam edecek; çalışma, alışveriş, oyun oynama, birbirimizle bağlantı kurma ve eğlenme şeklimizde hala büyük değişiklikler olacak.
Hazırlanmanın en iyi yollarından biri kendi becerilerinize ve bilgilerinize yatırım yapmaktır. Bu sadece güveninizi artırmakla kalmaz, aynı zamanda daha dayanıklı ve uyumlu olmanıza da yardımcı olabilir.

Python gibi bir programlama dili öğrenmek, LinkedIn Learning kursları aracılığıyla eleştirel ve stratejik düşünme becerilerinizi geliştirmek veya sadece etrafınızda meydana gelen eğilimleri daha geniş bir şekilde okuyup dinlemek, başlamak için harika bir yerdir.
İşte karşınızda 2021 yılında pazarlamanızı daha etkili hale getirmenin 7 yolu.