10 Maddede Bir Web Sitesi Başarısız Olur

Web siteleri özellikle ticaret ile uğraşıyorsanız 7/24 açık olan online mağazanızdır. Sürekli yeni ziyaretçi çeken kaynaktır. İşte bu kaynağı başarılı kılacak 10 madde.

Bir işletme web sitesi, tüm dijital pazarlama çabalarının merkezinde yer alır. İşletmelerin bir itibar inşa ettiği veya yok ettiği yerdir.
İyi planlayın ve kendinizi kalitesiz bir kullanıcı deneyiminin tonlarca ağırlığından kurtaracaksınız. Sonuç: Sitenizi potansiyel müşteri yaratan para sayma makinesi haline getirebilirsiniz.
Daha derine inmeye ve potansiyel müşterilerin devam etmesini engelleyebilecek şeyleri anlamaya hazır mısınız? İşte bazı yaygın sorunlar ve bunlardan nasıl kaçınabileceğiniz:
 
Yapılandırılmamış Bilgi

Çoğu web sitesi ziyaretçisi bir amaç için oradadır. Ya sorularına bir cevap arıyorlar, bir ürün hakkında bilgi sahibi oluyorlar ya da bir satın alma işlemi yapıyorlar. Eşyaları bulmakta zorlanırlarsa, oradan ayrılırlar. Bu herhangi bir işletme için uygun bir durum değil, değil mi?
Bir web sitesinin akışını, tasarıma girmeden önce iyi planlamak çok önemlidir. Kullanıcıların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak, web sayfalarını azalan önem sırasına göre yerleştirmek çok önemlidir.
İlgili bilgileri, kullanıcıları bir sayfadan diğerine yönlendiren hiyerarşik bir yapıda bulmak daha kolaydır.
 

Mobil için Optimize Edilmedi


Statista'nın yaptığı bir araştırma , tüm küresel web sitesi trafiğinin yarısından fazlasının mobil cihazlardan geldiğini gösteriyor.
Bir web sitesi mobil kullanıma hazır değilse, bir yığın değerli trafik ve müşteriyi rakiplerine kaptırması kaçınılmazdır.
 

Yavaş Yükleme


Site hızı, genel kullanıcı deneyiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Bir web sitesine sahip olmamak, kullanıcıları asla geri gelmemeye ikna eden uyuşuk bir web sitesine sahip olmaktan daha iyidir.
Google kısa süre önce, yükleme hızını mobil aramada bir sıralama faktörü yapan " Hız Güncellemesi " ni duyurdu . İdeal sayfa yükleme hızı 3 saniye veya daha azdır.
Sitenizin hızını optimize etmek için bazı temel ipuçları şunlardır:
1. Güncellenmiş Sayfa Hızı Raporunu Kullanın: Google, web yöneticilerinin yükleme hızı sorunlarını kontrol etmek ve düzeltmek için Lighthouse aracını kullanmalarını önerir.
2. Görüntü Optimizasyonu: Ağır görüntüler, daha yavaş yükleme sürelerinin yaygın bir nedenidir. 
3. Web Sunucusu: Yetersiz bir web sunucusu, zayıf site performansının büyük bir nedenidir. Bir siteyi ziyaret ederken, bir kullanıcı dosyalara uzak bir sunucudan erişir. Dosyalar, web sitesi barındırma hizmetinin kalitesine bağlı olarak sunucunun hızı kadar hızlı yüklenecektir .
Sayfa hızı bir sıralama faktörü, bir deneyim bileşeni, genel site performansının kritik bir yönüdür.


Harekete Geçirici Mesaj Yok


Harekete Geçirici Mesaj içermeyen bir site, trafik işaretleri olmayan bir yoldur. CTA düğmeleri, kullanıcıları bir iletişim formu doldurmak gibi istenen eylemi gerçekleştirebilecekleri belirli açılış sayfalarına yönlendirmek için stratejik olarak yerleştirilmiştir.
Bir işletme web sitesinin uygun CTA düğmeleri olmadan potansiyel müşteri veya satış üretmesi neredeyse imkansızdır.
Bu düğmeler, web sayfasındaki kopyayı takip eder. 
CTA'lar web sitesi iletişim mesajlarını tamamlayarak ziyaretçileri potansiyel müşteriye dönüştürmede büyük bir rol oynar.
 

Hata Sayfaları


Hiç "404 hatası" veya "bu sayfa yok" yazan bir web sayfası gördünüz. Bir 404 sayfası, web sayfası hatalarının en yaygın olanıdır .
Kullanıcı veya işletme için hoş bir şey değil. Sayfa sorunları oldukça yaygındır, ancak bunları hızlı bir şekilde çözebilmeniz iyi olur. Düzenli web sitesi denetimleri, bu tür tutarsızlıkların izlenmesine yardımcı olabilir.
Hata sayfalarını düzeltmenin iyi bir yolu, bunları sitedeki ilgili sayfalara yeniden yönlendirmektir. Diğer bir alternatif, kullanıcılarla etkileşim kurmak için bu sayfaların içeriğini özelleştirmektir.

Dağınık Düzen

Dijital dünyada kullanıcılar düşük bir dikkat süresine sahiptir. Web sitenize işinizle ilgili bütün bir tez yazmak iyi bir fikir değildir.
İhtiyacınız olan şey, bol miktarda beyaz alan içeren temiz, prezentabl bir tasarımdır.

Tutarsız Tasarım

Tutarsız bir tasarım izleyicinin kafasını karıştırır ve ilgilerini kaybetmelerine neden olur. Örneğin, her sayfada farklı yazı tipleri olan bir site hayal edin.
Yanlış yerleştirilmiş menü öğeleri, logo ve renkler içeren bir şeye ne dersiniz? Hepsi oldukça saçma, değil mi? 
Doğru tasarım, bir sitenin sayfaları boyunca bir sinerji sergiler. Kullanıcıları için görsel rahatlık ve rezonans sağlayan tek sesle konuşur. Kötü bir düzen, siteniz ve markanız için kesin bir zarardır.

Sosyal Sayfalara Bağlantı Vermiyor

Bir diğer çılgın hata ise sitenizi sosyal sayfalarınıza entegre etmemek. Sosyal medya düğmeleri, ziyaretçilere Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram ve YouTube gibi kanallardaki iş sayfalarına kolay erişim sağlar.
Sosyal entegrasyonun bir yönü paylaşım düğmeleridir. Blog içeriğinin altına yerleştirilen bu simgeler, kullanıcıların içerik parçalarını sosyal profillerinde paylaşmalarına olanak tanır. Bu özellik, içerik paylaşımını basitleştirerek erişimini artırmaya yardımcı olur.
Birçok ürün şirketi, kullanıcıların sosyal profillerini kullanarak oturum açmalarına izin verir. Bu, kaydolma sürecini daha kolay ve kullanıcı dostu hale getirir.
Sosyal medya platformlarını birbirine bağlamak, daha fazla takipçi kazanmak, güven oluşturmak ve entegre kampanyalar yürütmek için önemli bir stratejidir.

Eksik Kişi Ayrıntıları

Web sitesi ziyaretçilerinin aklına gelen bir sürü soru vardır: ürün sorguları, sorun giderme ve geri bildirim, vb. İletişim numarası veya e-posta yoksa, bırakıp alternatifler aramaktan başka seçenekleri olmayacaktır.

Çekim Kaynağı Yok

Bir web sitesi, nitelikli iş potansiyel müşterilerinin hazinesidir. Ama daha derine inmezseniz hiçbir şey elde edemezsiniz.
Çoğu site ziyaretçisi, iletişim bilgilerini paylaşmaktan çekinir. Freebie, bir ilişki başlatmanın ve kendinize bir iletişim kurmanın iyi bir yoludur.
En iyi yol, kurşun mıknatısları tohumlamaya başlamaktır: e-kitaplar, teknik incelemeler, raporlar, videolar kursları, şablonlar, kılavuzlar ve orijinal araştırma vb.

Mükemmel bir web sitesi stratejisi, iş başarısının temelidir. Kötü sonuçlar için üzülmektense sitenizi planlamak ve tüm bu özelliklere sahip olmak daha iyidir.
Harika bir deneyim yalnızca daha yüksek arama sıralaması vaat etmekle kalmaz, aynı zamanda işletmenizi bilinen bir marka haline getirmek için temel oluşturur.